SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning 235/40 R18 funkar det på en Impreza -00

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 124 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #75875
    STIred
    Deltagare

      Halvt off topic ;)Funderar själv på dessa fast i 17″ och 2 ” smalare än 9,5″ 😉

      Va fan är det för fjollerier 😉 :* 😀

      /r

      #75941
      specialized
      Deltagare

        Halvt off topic ;)Funderar själv på dessa fast i 17″ och 2 ” smalare än 9,5″ 😉

        Va fan är det för fjollerier 😉 :* 😀 /r

        Det man inte har i bredd på fälgarna…har man i extra längd någon annanstans 😉 😀

        Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857
        ———————————-
        Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg

        #75876
        STIred
        Deltagare

          Halvt off topic ;)Funderar själv på dessa fast i 17″ och 2 ” smalare än 9,5″ 😉

          Va fan är det för fjollerier 😉 :* 😀 /r

          Det man inte har i bredd på fälgarna…har man i extra längd någon annanstans 😉 :DMvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857———————————-Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg

          Ha ha 😀 :*

          /r

          #75860
          b20mannen
          Deltagare

            Är man ute efter bäst prestanda så anser jag att 225x45x17 R-däck på 17×8-fälg är optimalt.

            Tveksamt att det behövs mer gummi då bilarna är ganska lätta.
            Samtidigt så ger 45-profilen ganska så hyfsat med vägg på däcket.

            Rätt inställt så kan man köra på två hjul i kurvorna med 225x45x17.
            Så om man kör med mer gummi så får man egentligen bara mer driv-förluster tack vare den större gummiytan, och större risk att knäppa drivaxlarna, och mer ”bitchslap” från bilen när man råkar köra över gränsen. Speciellt om man går ner till 35-profil. 😉

            #75877
            STIred
            Deltagare

              Jag funderar på 235/40/17 på 8″, rdäck. Tror det blir en bra kompromiss. Körde med samma på den röda. Den väger iofs över 100kg mer. Blir nog grymt på gamla kossan 😀

              /r

              #75862
              pannan
              Deltagare

                Ju mer gummi mot backen desto fortare kan man köra 😉 hur skulle t e x en Porsche GT3 se ut med 225:or bak 😉

                Försök få in 255:or Micke så skall du nog kunna hänga på Honken 😀

                #75839
                Subarumicke
                Deltagare

                  Jag tror nog jag blir tvungen att valsa skärmana något gröndjävligt då 😉

                  #75878
                  STIred
                  Deltagare

                    Roade mig lite och tog lite bilder på hur det ser ut med 235/40/17, et45 fram på en GT. Det sitter r-däck på fälgarna och fälgarna är 8″ breda

                    http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/crap/Crap_001.sized.jpg

                    http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/crap/Crap_003.sized.jpg

                    http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/crap/Crap_004.sized.jpg

                    http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/crap/Crap_005.sized.jpg

                    Jag tycker det blir ganska lagom. Uppifrån sett så är däcken i höjd med skärmkanterna. Sen sticker de ut en del både om man tittar framifrån och bakifrån. Bakifrån ser man inte så bra här för stänklapparna sitter i vägen.

                    Tog även ett kort på avståndet till coiloversen. Kanske svårt avgöra från bilden hur mycket det är men det är iaf runt 1 cm. Nästan så jag fick in lillfingret mellan däck och ben. Det är iaf tillräckligt för att det ska klara sig. Och då var det däcket som stack ut och inte fälgen.

                    http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/crap/Crap_006.sized.jpg

                    Denna setupen funkar mao fram. Bak tar samma hjul i coiloversen. Så där får det bli et35 för att det ska gå. Om man inte sänker bilen nåt extremt(vilket enligt mig inte gör större nytta än lite lagom sänkning och dessutom är fult också) så klarar man sig nog fram utan att ens valsa skärmar. Coiloversen får man sätta på hårdast antagligen. Bak måste man nog valsa, eller tom sträcka.

                    Micke jag slår en signa längre fram 😉

                    /r

                    #75840
                    Subarumicke
                    Deltagare

                      Najs bra bilder jag har hittat en lösning till bak 😉

                      #75879
                      STIred
                      Deltagare

                        Najs bra bilder jag har hittat en lösning till bak 😉

                        Den är jag nyfiken på. Jag hör av mig sen 😉

                        /r

                        #75880
                        STIred
                        Deltagare
                          #75849
                          Janne248
                          Deltagare

                            Rikigt fin den där! Rättstyrd också!

                            #75881
                            STIred
                            Deltagare

                              Rikigt fin den där! Rättstyrd också!

                              Jepp grym, och med rättså enkla medel egentligen. Tror det var en 2.5RS från början(karossen), därför har den ratten på rätt sida.

                              /r

                              #75882
                              STIred
                              Deltagare
                                #75883
                                STIred
                                Deltagare
                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 124 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.