› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › 235/40 R18 funkar det på en Impreza -00
- Detta ämne har 123 svar, 15,964 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 2 månader sedan av
Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
19 juni, 2010 kl. 17:12 #75911
STIred
DeltagareBlev grymt ju. :). Du köpte de engelska bredarna eller? Vem fixade jobbet(kapa skärmar, etc)? Tycker de fälgarna fyller hyfsat lagom ändå. Lite väl sänkt bara 😉
3cm på varje sida är llite mycket för min smak, men bilen blev grym ädnå som sagt. Jag tror jag kommer nöja mig med ca 2cm på varje sida.
Hur gjorde du med innerskärmar? Är de helt bortplockade? Vad är det för offset på fälgarna, 25-30 typ?
/r
19 juni, 2010 kl. 17:33 #75845Subarumicke
DeltagareBlev grymt ju. :). Du köpte de engelska bredarna eller? Vem fixade jobbet(kapa skärmar, etc)? Tycker de fälgarna fyller hyfsat lagom ändå. Lite väl sänkt bara 😉
3cm på varje sida är llite mycket för min smak, men bilen blev grym ädnå som sagt. Jag tror jag kommer nöja mig med ca 2cm på varje sida.
Hur gjorde du med innerskärmar? Är de helt bortplockade? Vad är det för offset på fälgarna, 25-30 typ?
/r
Jörgen (Jakan Racing) fixade jobbet!!
Det blev dom engelska breddarna, sen så fick jag montera 20 mm spacers , innan jag handlade sakerna så var det bara lite moddning av hjulhusen typ motera klart !??Dock så var det mera jobb en så 🙁 Man fick kapa ut ordentligt i bak, svetts jobb etc… för att få till det, men nu är det gjort tack och lov !!
Inne skärmar vad är det????
nästa steg är att kasta baklucka/vingen ska dit en SNIK kolfiber lösning, men det får bli höstens projekt måste ju hålla alla 600 hk + byggen borta så att min SNIK nästan org bil är lite snabbare en dessa pallboks räsers 😉
JRM ska uppdatera det maskinella också, men just nu behövs det inte 🙂
19 juni, 2010 kl. 17:47 #75912STIred
DeltagareJörgen (Jakan Racing) fixade jobbet!!
Det blev dom engelska breddarna, sen så fick jag montera 20 mm spacers , innan jag handlade sakerna så var det bara lite moddning av hjulhusen typ motera klart !??Dock så var det mera jobb en så 🙁 Man fick kapa ut ordentligt i bak, svetts jobb etc… för att få till det, men nu är det gjort tack och lov !!
Inne skärmar vad är det????
nästa steg är att kasta baklucka/vingen ska dit en SNIK kolfiber lösning, men det får bli höstens projekt måste ju hålla alla 600 hk + byggen borta så att min SNIK nästan org bil är lite snabbare en dessa pallboks räsers 😉
JRM ska uppdatera det maskinella också, men just nu behövs det inte 🙂
Ok, 20 mm spacers då förstår jag varför du vill ha fetare fälgar 😀 Ser grymt ut iaf :).
/r
19 juni, 2010 kl. 20:54 #75939alrik
Deltagarenästa steg är att kasta baklucka/vingen ska dit en SNIK kolfiber lösning, men det får bli höstens projekt måste ju hålla alla 600 hk + byggen borta så att min SNIK nästan org bil är lite snabbare en dessa pallboks räsers 😉
Haha! 🙂
Skönt att någon tar an dessa byggen på ett seriöst sett! 😉
20 juni, 2010 kl. 07:45 #75855Kvarnis
DeltagareBlev jävligt snyggt de där Micke 🙂
Hoppas du blev nöjd, men sen är detväl somvanligt med allt plast å pynt, nästan mer jobb än det är värt 😉26 augusti, 2010 kl. 06:47 #75921GT99
DeltagareNågon som vet var man kan får tag på breddarna på den svarta type r:en Stired länkade till? Ser ut att vara storleken mindre än dom på tex subarumickes bil.
26 augusti, 2010 kl. 09:33 #75913STIred
DeltagareNågon som vet var man kan får tag på breddarna på den svarta type r:en Stired länkade till? Ser ut att vara storleken mindre än dom på tex subarumickes bil.
Skulle kunna vara dessa http://www.aerokits.net/cart/index.php?main_page=product_info&cPath=79_232&products_id=2739.
De är till nissan 240sx men har läst att de passar på GC8an hyfsat bra. Inget jag ptovat själv dock.
/r
26 augusti, 2010 kl. 09:57 #75922GT99
DeltagareTack för svaret.
Har också sett att de använder 240 breddare efter lite googlande men tycker dom på type r:en ser ut att passa lite bättre mot andra bilder jag hittat. Men det är klart han kan ju lagt ner lite mer tid på monteringen.
26 augusti, 2010 kl. 17:16 #75923GT99
DeltagareFinns det intresse för skärmbreddare typ som subarumickes fast lite smalare 20-30mm?
Om vi kan få ihop 10set så fixar ABW fram en ny smalare form.
27 augusti, 2010 kl. 13:43 #75929Adam K
DeltagareIntresse finns definitivt, vad var det de kostade?
Micke, 8,5″arna, blir de till salu snart alltså? 🙂
/AdamFinns det intresse för skärmbreddare typ som subarumickes fast lite smalare 20-30mm?
27 augusti, 2010 kl. 16:56 #75951Gilarski
DeltagareFinns det intresse för skärmbreddare typ som subarumickes fast lite smalare 20-30mm?
Jepp, är klart intresserad om de åtminstone påminner om dem på den svarta typ-R’en. Dessa var lagom smäckra, lite fetare stuk med dessa men inte nån dunder-breddning, helt perfekt för min smak 🙂
27 augusti, 2010 kl. 17:59 #75856Kvarnis
DeltagareMicke å jag skulle haft breddare så vi får på snik fälgar i 10×17 ET0 å några 275 😉 😀
27 augusti, 2010 kl. 18:02 #75924GT99
DeltagareBlev otålig och beställde ett par 40mm. Så nu blir problemet att hitta ett par prisvärda fälgar som fyller ut ordentligt och hitta en däcksponsor 😀
Och Adam dom gör sig ju ännu bättre på kombin…
28 augusti, 2010 kl. 10:32 #75930Adam K
DeltagareHush Pontus! Jag vet, försöker bara skjuta på det hela, och hålla mig lite sansad, imprezan har ju blivit brukis igen nu när vi flyttat till hus med bara 2 parkeringsplatser…
Det blir till att ha bruksfälgar med mindre offset och BREDA 🙂 racefälgar!Blev otålig och beställde ett par 40mm. Så nu blir problemet att hitta ett par prisvärda fälgar som fyller ut ordentligt och hitta en däcksponsor 😀
Och Adam dom gör sig ju ännu bättre på kombin…
23 september, 2010 kl. 20:02 #75846Subarumicke
DeltagareIntresse finns definitivt, vad var det de kostade?
Micke, 8,5″arna, blir de till salu snart alltså? 🙂
/AdamDom kanske blir till salu i vinter
Jag letar fälgar, men blir så snurrig så jag låter NB Gummi leta fram något lagom snikigt helst magnesium, för alu är för tufft. 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.