SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning 235/40 R18 funkar det på en Impreza -00

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 124 totalt)
  • Författare
    STIred
    Deltagare

Blev grymt ju. :). Du köpte de engelska bredarna eller? Vem fixade jobbet(kapa skärmar, etc)? Tycker de fälgarna fyller hyfsat lagom ändå. Lite väl sänkt bara 😉

3cm på varje sida är llite mycket för min smak, men bilen blev grym ädnå som sagt. Jag tror jag kommer nöja mig med ca 2cm på varje sida.

Hur gjorde du med innerskärmar? Är de helt bortplockade? Vad är det för offset på fälgarna, 25-30 typ?

/r

Subarumicke
      Deltagare

Blev grymt ju. :). Du köpte de engelska bredarna eller? Vem fixade jobbet(kapa skärmar, etc)? Tycker de fälgarna fyller hyfsat lagom ändå. Lite väl sänkt bara 😉

3cm på varje sida är llite mycket för min smak, men bilen blev grym ädnå som sagt. Jag tror jag kommer nöja mig med ca 2cm på varje sida.

Hur gjorde du med innerskärmar? Är de helt bortplockade? Vad är det för offset på fälgarna, 25-30 typ?

/r

Jörgen (Jakan Racing) fixade jobbet!!
        Det blev dom engelska breddarna, sen så fick jag montera 20 mm spacers , innan jag handlade sakerna så var det bara lite moddning av hjulhusen typ motera klart !??

Dock så var det mera jobb en så 🙁 Man fick kapa ut ordentligt i bak, svetts jobb etc… för att få till det, men nu är det gjort tack och lov !!

Inne skärmar vad är det????

nästa steg är att kasta baklucka/vingen ska dit en SNIK kolfiber lösning, men det får bli höstens projekt måste ju hålla alla 600 hk + byggen borta så att min SNIK nästan org bil är lite snabbare en dessa pallboks räsers 😉

JRM ska uppdatera det maskinella också, men just nu behövs det inte 🙂

STIred
        Deltagare

Jörgen (Jakan Racing) fixade jobbet!!
          Det blev dom engelska breddarna, sen så fick jag montera 20 mm spacers , innan jag handlade sakerna så var det bara lite moddning av hjulhusen typ motera klart !??

Dock så var det mera jobb en så 🙁 Man fick kapa ut ordentligt i bak, svetts jobb etc… för att få till det, men nu är det gjort tack och lov !!

Inne skärmar vad är det????

nästa steg är att kasta baklucka/vingen ska dit en SNIK kolfiber lösning, men det får bli höstens projekt måste ju hålla alla 600 hk + byggen borta så att min SNIK nästan org bil är lite snabbare en dessa pallboks räsers 😉

JRM ska uppdatera det maskinella också, men just nu behövs det inte 🙂

Ok, 20 mm spacers då förstår jag varför du vill ha fetare fälgar 😀 Ser grymt ut iaf :).

/r

alrik
          Deltagare

Haha! 🙂

Skönt att någon tar an dessa byggen på ett seriöst sett! 😉

Kvarnis
            Deltagare

Blev jävligt snyggt de där Micke 🙂
              Hoppas du blev nöjd, men sen är detväl somvanligt med allt plast å pynt, nästan mer jobb än det är värt 😉

GT99
              Deltagare

Någon som vet var man kan får tag på breddarna på den svarta type r:en Stired länkade till? Ser ut att vara storleken mindre än dom på tex subarumickes bil.

STIred
                Deltagare

Någon som vet var man kan får tag på breddarna på den svarta type r:en Stired länkade till? Ser ut att vara storleken mindre än dom på tex subarumickes bil.

Skulle kunna vara dessa http://www.aerokits.net/cart/index.php?main_page=product_info&cPath=79_232&products_id=2739.

De är till nissan 240sx men har läst att de passar på GC8an hyfsat bra. Inget jag ptovat själv dock.

/r

GT99
                  Deltagare

Tack för svaret.

Har också sett att de använder 240 breddare efter lite googlande men tycker dom på type r:en ser ut att passa lite bättre mot andra bilder jag hittat. Men det är klart han kan ju lagt ner lite mer tid på monteringen.

GT99
                    Deltagare

Finns det intresse för skärmbreddare typ som subarumickes fast lite smalare 20-30mm?

Om vi kan få ihop 10set så fixar ABW fram en ny smalare form.

Adam K
                      Deltagare

Intresse finns definitivt, vad var det de kostade?
                        Micke, 8,5″arna, blir de till salu snart alltså? 🙂
                        /Adam

Finns det intresse för skärmbreddare typ som subarumickes fast lite smalare 20-30mm?

Gilarski
                        Deltagare

Jepp, är klart intresserad om de åtminstone påminner om dem på den svarta typ-R’en. Dessa var lagom smäckra, lite fetare stuk med dessa men inte nån dunder-breddning, helt perfekt för min smak 🙂

Kvarnis
                          Deltagare

Micke å jag skulle haft breddare så vi får på snik fälgar i 10×17 ET0 å några 275 😉 😀

GT99
                            Deltagare

Blev otålig och beställde ett par 40mm. Så nu blir problemet att hitta ett par prisvärda fälgar som fyller ut ordentligt och hitta en däcksponsor 😀

Och Adam dom gör sig ju ännu bättre på kombin…

Adam K
                              Deltagare

Hush Pontus! Jag vet, försöker bara skjuta på det hela, och hålla mig lite sansad, imprezan har ju blivit brukis igen nu när vi flyttat till hus med bara 2 parkeringsplatser…
                                Det blir till att ha bruksfälgar med mindre offset och BREDA 🙂 racefälgar!

Blev otålig och beställde ett par 40mm. Så nu blir problemet att hitta ett par prisvärda fälgar som fyller ut ordentligt och hitta en däcksponsor 😀

Och Adam dom gör sig ju ännu bättre på kombin…

Subarumicke
                                Deltagare

Intresse finns definitivt, vad var det de kostade?
                                  Micke, 8,5″arna, blir de till salu snart alltså? 🙂
                                  /Adam

Dom kanske blir till salu i vinter

Jag letar fälgar, men blir så snurrig så jag låter NB Gummi leta fram något lagom snikigt helst magnesium, för alu är för tufft. 😉

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 124 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.