SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning 235/40 R18 funkar det på en Impreza -00

Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 124 totalt)
  • Författare
    Gilarski
    Deltagare

Blev otålig och beställde ett par 40mm. Så nu blir problemet att hitta ett par prisvärda fälgar som fyller ut ordentligt och hitta en däcksponsor 😀

Och Adam dom gör sig ju ännu bättre på kombin…

Monterat dem ? (är sugen på nåt liknande till min nya kokare)

GT99
      Deltagare

Ja dom är monterade men inte helt inpassade. Finns några bilder i min projekt tråd. Tänk på att om du ska kunna utnyttja bredare hjul krävs det en hel del kapning av skärm kanterna speciellt bak. Nästan synd på nya fina bilen så Tänk först o handla sen 😉

Gilarski
        Deltagare

Ja dom är monterade men inte helt inpassade. Finns några bilder i min projekt tråd. Tänk på att om du ska kunna utnyttja bredare hjul krävs det en hel del kapning av skärm kanterna speciellt bak. Nästan synd på nya fina bilen så Tänk först o handla sen 😉

Ska kolla på din tråd Pontus. Tack för rådet, ska suga på karmallen i vinter 🙂

tendency
          Deltagare

Inte ska du väll sätta kapen i en felfri 2 dörrars kaross??!!! :O

Vore ballt! 😀 Tanken har slagit mig, men jag har inte vågat fundera mer på det. Själv funderar jag nästan på att behålla originalblinkers… meeen, troligtvis inte.

Turbovin
            Deltagare

Nu får väl nån ta tummen ur å börja handknacka lite 22B-skärmar 🙂 Jag skulle glatt förstöra å kapa sönder min 2D-kaross för den ser alldeles för smal å klen ut jämfört med en 22B, sen att man bara får in cykelhjul hjälper ju inte heller 🙂

Men såna breddare som ovan tycker jag inte är snyggt, ser för påklistrat ut. Dock passar den typen klockrent på gamla Opel Ascona osv.

STIred
              Deltagare

Påkistrat eller inte, tycker dessa två ser rätt råa ut med.
                Men jag håller med att WRC kittet ser estetiskt mer tilltalande ut.

/r

tendency
                Deltagare

Hehe, du är rolig du! Lite ytrost på gjutjärnsgrejer är nästan katastrof men fundera på att kapa sönder en kaross och skruva fast plast är inga problem. 🙂 Ta inte illa upp! 😉

Hehehe. Ingen fara. 😉 En konstig parallell dock. Katastrof är väl att överdriva lite lätt.. Men det är väl bara positivt att vilja bilen det bästa! Och det verkar ju du vara bra på, både att ta hand om bilen (dvs, skruva isär, rostlaga och aldrig mer köra så att det inte rostar igen, ehehe) och att överdriva. :p

Tycker att en 22B-breddning är klart mest fröjd för ögonen. Men jag gillar Time Attack-stuket. Den blåsvarta STIred länkade till är SÅ j***a fet!

Gilarski
                  Deltagare

Påkistrat eller inte, tycker dessa två ser rätt råa ut med.
                    Men jag håller med att WRC kittet ser estetiskt mer tilltalande ut.

/r

Hehe, denna är min bakgrundsbild sedan första gången jag såg den här på forumet, lagom nice skärmbreddare. B22 är fett men som ni skriver, lite väl mycket jobb med bakre skärmarna 🙂

Har sett B22 framskärmar från HTH Auto för en rimlig peng (~3000 kr för båda) men ser nog konstigt ut om man inte fixar baken samtidigt i samm stuk.

Kvarnis
                    Deltagare

*host* 22B 😉 😀

tendency
                      Deltagare

Nja tycker inte det var en sån konstig parallell, eftersom du verkade vara så nojig över att dom järngrejerna var lite rostiga. 🙂 Men sätta kapen i karossen skulle inte vara några problem? 😀 Att göra det på en sopig rostig pisskaross är väll ok, men kapa sönder en felfri, och dessutom 2 dörras kaross som är rätt ovanlig i Sverige känns ju helt fel.

Och jag har aldrig rostlagat nåt på min bil någonsin, vet inte var du har fått det ifrån? Det är inget lik jag har rivit ner… 🙂 Slipa lite ytrost (inte gravrost som vissa nissar kallar ytrost..) som finns på alla bilar är inte att rostlaga. Sen blir jag lite trött på att höra från folk (dig tex) att man aldrig kör med sin bil, när det enda ni själva har gjort är att tvätta bilen och byta blinkers typ. Jag ska också köra med min förbannade bil om den blir klar nån gång.

Överdriver du nu eller är du bara svår? Att man ens ska behöva ta sig tid… Nojig är att ta i, jag frågade om råd och erfarenheter av en rostätarskyddarprodukt och tyckte inte att det kunde skada att kladda på lite inför vintern – om det nu hade funkat. Ska jag be om ursäkt för min okunnighet på området rost och behandlingar emot det? För att jag var frågvis? Jag tackar för dina råd och synpunkter i den tråden, jag har inte penslat på något på hubbarna ifall du undrar.

Som jag skrev tidigare har tanken slagit mig, men att jag inte har vågat fundera mer på det… Steget är ändå rätt långt från en tanke pga en bild till att verkligen börja kapa. Visst är en Type R unik i Sverige, men det är ju ingen superexklusiv bil a’la 22B som jag däremot inte tycker man ska röra en pinal på. Att montera sådana skärmbreddare på en pisskaross känns ju jävligt onödigt och fjunigt, då gör jag det hellre på en kaross och bil som redan är sjysst. Nu inte sagt att jag ska göra det.

Jaja, rostlagning eller inte, rost har avlägsnats. Som du kanske vet har jag inte bytt några blinkers (ännu), vad nu det har med saken att göra. 🙂 Du har ju ändå gjort ditt val, och jag har inget emot det alls – tycker det är beundransvärt att det finns Imprezaentusiaster som tar hand om sina bilar och faktiskt orkar göra det så grundligt. Lite pikar får du väl tåla, eftersom du själv är snabb på att pika andra. :rolleyes:

tendency
                        Deltagare

Gilarski
                          Deltagare

Damn va’ fläskig 🙂

Gilarski
                            Deltagare

*host* 22B 😉 😀

Haha, ja sorry, 22B ska det givetvis vara 😮

tendency
                              Deltagare

Damn va’ fläskig 🙂

Visst är den. Läckert och ovanligt med blå matt lack också. Bara STi-bakljusen som saknas.

Den här är också fet. Vit, som din. 🙂 Men han skulle behöva ha fälgar med mindre bredd eller ET.

Gilarski
                                Deltagare

Visst är den. Läckert och ovanligt med blå matt lack också. Bara STi-bakljusen som saknas.

Den här är också fet. Vit, som din. 🙂 Men han skulle behöva ha fälgar med mindre bredd eller ET.

Ja sjukt nice, spacers lockar då fälgarna som sitter på min får duga 🙂

Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 124 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.