SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor 2,5″ istället för 3″ downpipe???

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Davve
    Deltagare

Hej,

Jag har en 3″ downpipe på min WRX & ibland så tänds motorlampan. Ända lösningen är att åka till subaru & släcka den elr??

Jag pratade med dom på Speedworks på Japmeet & dom sa att det var downpipen som gjorde att lampan började lysa. Dom sa att jag skulle byta till en 2,5″ downpipe istället, då skulle jag slippa lampan + att bilen skulle gå mycket bättre?????.

Är det någon som vet vad jag kan göra???… Kan ju inte vara bra att den lyser 🙁 Ska jag byta till en 2,5″ elr??

Mycket tacksam för svar..

Jensa
      Deltagare
        Davve
        Deltagare

jo men killen jag pratade med sa att 3″ downpipe har slutat tillverkas för detta problem.. så att sätta dit en kabel som skippar felet är nog inte så bra .. elr??

pannan
          Deltagare

>jo men killen jag pratade med sa att 3″ downpipe har slutat
            >tillverkas för detta problem.. så att sätta dit en kabel som
            >skippar felet är nog inte så bra .. elr??

Att det skulle vara problemet dvs 3″ istället för 2.5″ tror jag inte mycket på.

Prova den lilla sladden som beskrivs här ovanför istället för att byta downpipe.

Diameter brukar man oftast mäta i hur mycket effekt man är ute efter. Kör du t ex standard bil och endast byter dp plus catback system så är 2.5″ nog att föredra. Men uppgraderar du t ex turbon där avgashuset klarar betydligt mer är original då kan man börja prata 3″ diameter.

Mvh
            J

Davve
            Deltagare

Tack.. precis vad jag behövde… jag ska köpa mig en större turbo + en tek3 programering… ev en fmic oxå..

Är det nån som har erfarenhet av sladden???

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.