Jag skulle kunna tänka mig att det funkar bra. Blir som att stoppa dit en strokervev. Veven på en 2L motor är väl 75mm. Ej 257 har 79mm tror jag. Så du får helt enkelt en strokad 2.0a, ingen nackdel mao. Det är vad jag tror, men finns säkert nån expert som har bättre koll 😉
En stroker skulle med sitt vrid direkt kräva 6-pet-lådan, men skulle antagligen dinera på diffarna i alla fall. Och troligt ta även lådan till efterrätt sen.
En stroke är det jag vill ha 😉 😀 Min tanke vara bara lagersäten o sådana viktiga prylar är samma lika. Är inget jag ska börja med direkt då jag måste lära mig att behärska 2,5án först men man kan kanske börja fixa delar eller bygga åt nån annan 🙂
Redan testat av både mig och Kvarnis, allt passar. :)/J
Det är ju helt suveränt! 😛
Hur blir det med kompet? Blir det matchat som det är, eller måste man gröpa i topparna?
Har funderingar på att köpa ett färdigrenoverat 2,5L bytesblock med alla delar i typ bättre stakar, kolvar, lager. Lär inte bli dyrare än att skaffa trasigt/tveksamt och renovera upp själv.
Notera kovändningen från mitt inlägg högst upp i tråden. Svårt att låta bli stroker. 🙂
Har funderingar på att köpa ett färdigrenoverat 2,5L bytesblock med alla delar i typ bättre stakar, kolvar, lager. Lär inte bli dyrare än att skaffa trasigt/tveksamt och renovera upp själv.
Kolla in Axis paketlosningar for shortblocks… Verkar vara mycket prisvart tycker jag.