- Detta ämne har 7 svar, 2,071 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 9 månader sedan av MrMcRae.
-
FörfattareInlägg
-
18 februari, 2016 kl. 09:36 #34493MrMcRaeDeltagare
Hej allihopa!
Nu har jag en fråga som kan verka dum, men jag ställer den ändå så får ni ha lite överseende då jag är ny på Subaru 🙂Jag har för några månader sedan blivit en väldigt nöjd legacy-ägare och åkte till min lokala subaru-handlare för att fråga om service häromdagen. Jag har alltså en legacy 3.0R Spec B -05, och innan köpet gjorde jag lite research om modellen(det jag inte visste innan) och kom då fram till att det är en driftsäker motor med kamkedja, men döm av min förvåning när service killen börjar snacka om att den har kamrem!
Är jag helt felinformerad eller har servicekillen fel?18 februari, 2016 kl. 10:10 #281105IggeDeltagarehttp://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_24/engine/camshaft_and_timing_belt/illustration_2/
Ser helt klart ut som att den har kedja, vilket jag också vill minnas att den har
18 februari, 2016 kl. 10:12 #281104FiddeFulingKeymasterHej allihopa!
Nu har jag en fråga som kan verka dum, men jag ställer den ändå så får ni ha lite överseende då jag är ny på Subaru 🙂Jag har för några månader sedan blivit en väldigt nöjd legacy-ägare och åkte till min lokala subaru-handlare för att fråga om service häromdagen. Jag har alltså en legacy 3.0R Spec B -05, och innan köpet gjorde jag lite research om modellen(det jag inte visste innan) och kom då fram till att det är en driftsäker motor med kamkedja, men döm av min förvåning när service killen börjar snacka om att den har kamrem!
Är jag helt felinformerad eller har servicekillen fel?Hmm
Har aldrig hört talas om att 3.0’an skulle ha rem??!!
Jag TROR service killen tänkte galet bara :rolleyes:18 februari, 2016 kl. 11:14 #281106MrMcRaeDeltagareTack för svaren! Jag tyckte också servicekillen verkade lite bakom flötet, men han insisterade på att det inte var kedja. Men då vet jag i alla fall var jag inte ska serva bilen! 🙂
Stället det gäller är Dahlboms Bil i Gävle.18 februari, 2016 kl. 15:32 #281103Adam KDeltagareKedja.
Åk inte tillbaks till den firman!
Se däremot till att oljebytena görs som de ska då kedjan vill ha fräsch olja.
Grattis till en urtrevlig bil 🙂20 februari, 2016 kl. 22:28 #281107MrMcRaeDeltagareKedja.
Åk inte tillbaks till den firman!
Se däremot till att oljebytena görs som de ska då kedjan vill ha fräsch olja.
Grattis till en urtrevlig bil 🙂Nej, dit tänker jag inte åka igen 🙂 Ringde dock dit och påpekade detta igår, fick till svar att “det har ingen minsann sagt där, hos dom är mekanikerna och servicepersonalen kunniga” Jo tjena :rolleyes:
Jag ska lämna in den på 9000-mils service nu, och sedan tänkte jag hålla serviceplanen. Den är fullservad tidigare(1500-mils intervaller) så det känns ju extra skönt!
Ps, Tack! Den är helt fantastisk! 🙂
21 februari, 2016 kl. 06:27 #281102PubbeDeltagareTips: Jag bor i Gävle och lämnar mina Subbor till Kent Eriksson i Storvik, han är auktoriserad Subaru Verkstad. Jag litar till 100% på att jobbet blir rätt.
Men nackdelen är avståndet och att det kan vara 2-4 veckors väntetid, men det är det värt.
/UiP22 februari, 2016 kl. 22:46 #281108MrMcRaeDeltagareTips: Jag bor i Gävle och lämnar mina Subbor till Kent Eriksson i Storvik, han är auktoriserad Subaru Verkstad. Jag litar till 100% på att jobbet blir rätt.
Men nackdelen är avståndet och att det kan vara 2-4 veckors väntetid, men det är det värt.
/UiPTack för tipset Pubbe! Vet att farsan snackat om denna Kent i Storvik, då farsan håller till på flygfältet bredvid. Ska ringa Kent imorgon om servicen.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.