SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor 3″ avgas, ??

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2760
    Steffe
    Deltagare

      Ska göra eget 3″ avgassys. på min impreza wrx -03..
      Läste om ”Dawes Device”.. MÅSTE man ha det? eller är de bara att smacka dit avgassystemet??

      /Steffe

      #54499
      STI_driver
      Deltagare

        Prova sök,finns massor om detta.

        Om du ska bygga ett hel system inkl uppipe så måste du antinge mappa bilen eller dawes device, annars kommer du få ett väldigt svajande laddtryck vilket inte är bra. ecutek är mitt tips

        #54500
        WalleR
        Deltagare

          Faan, mecka dit mitt 3″ utan kissar i helgen inkl downpipe!!!

          Funkar klockrent utan svaj och utan Dawes!
          E min bil onormal då eller?

          //Johan

          #54496
          ExOrdis
          Deltagare

            Det beror helt på hur den går & mår i övrigt, och det har du förhoppningsvis stenkoll på med hjälp av allsköns mätare eller loggutrustning?

            #54501
            WalleR
            Deltagare

              >Det beror helt på hur den går & mår i övrigt, och det har du
              >förhoppningsvis stenkoll på med hjälp av allsköns mätare eller
              >loggutrustning?

              Allsköns mätare? nja det vet jag inte,:) en laddtrycks mätare e vad jag har!
              8800mil på mätaren och låter som en klocka i maskineriet!
              Har pågång att kanske inhandla en knocklink…;-)

              Men det kanske krävs en motoringenjör för att köra en Subaru Impreza? 😛

              #54498
              Kvarnis
              Deltagare

                Det är mest nyare STI som haft svaj problem.

                #54495
                Strat
                Deltagare

                  >
                  >Men det kanske krävs en motoringenjör för att köra en Subaru
                  >Impreza? 😛

                  Inte för att köra, men för att skruva i 😉

                  #54497
                  ExOrdis
                  Deltagare

                    Näe, det krävs ingen motoringenjör för att mecka dit häftiga eftermarknadsprylar och kvadda motorer på något bilmärke. 😉
                    Så länge du vet att bilen inte går magert eller med för hög tändning
                    är det lungt. Vid ”normalanvändning” (vad det nu är?) är det sällan något problem. Däremot om maxeffekten ofta nyttjas är det väldigt klokt att investera i knocklink. Behovet ökar betydligt om du kör 95 oktan!

                    Ingen fara alltså utan mera en allmän pekpinne i välmening.

                    >>Det beror helt på hur den går & mår i övrigt, och det har
                    >du
                    >>förhoppningsvis stenkoll på med hjälp av allsköns mätare
                    >eller
                    >>loggutrustning?
                    >
                    >Allsköns mätare? nja det vet jag inte,:) en laddtrycks mätare
                    >e vad jag har!
                    >8800mil på mätaren och låter som en klocka i maskineriet!
                    >Har pågång att kanske inhandla en knocklink…;-)
                    >
                    >Men det kanske krävs en motoringenjör för att köra en Subaru
                    >Impreza? 😛

                    #54502
                    WalleR
                    Deltagare

                      Det e coolt!
                      Använder bilen till jobbet varje daag! 98 oktan tankas alltid… 😉

                      Kör inte som en dåre och går på varvstoppet vid varje växling, men det e ju såklart man laddar på lite!
                      Knocklink tycker jag själv kan vara värt att investera i faktiskt även om man inte kör som en dåre med bilen! :9

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.