SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor 3″ avgas och mappning –> Effekt?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    rickey
    Deltagare

Jag har en Impreza GT -99 med 3″ downpipe och avgasrör från Simsons och jag är nyfiken vad det gör för skillnad om jag en mappning av bilen?

Är det värt att lägga 7900:- på en mappning hos JRM ?

thesmittan
      Deltagare

Det är ju helt och hållet upp till dig. Vill du ha mera kräm i motorn så skulle jag vilja påstå att det är värt det.
        Men ännu bättre blir det om du byter soppapumpen innan oxå.

rickey
        Deltagare

Jag är inte ute efter flera hundra hästar mer, utan bara en liten omprogramering så bilen blir optimerad till avgassystemet.

Större bränslepump kanske man ska sätta i också då? Vad kostar en sådan bra och dricker inte bilen massor mer då?

specialized
          Deltagare

Men ännu bättre blir det om du byter soppapumpen innan oxå.

Nej,så är det inte .Om orginal-pumpen är frisk räcker den till orginal turbon.

Den har inget med effekten att göra, så länge motorn får det bränsle den behöver – vilket den får med en frisk orginalpump.

Däremot,så kan det vara en trygghet att veta att man har en frisk,ny pump som dessutom flödar mer än orginalpumpen, när man mappat 🙂

Effekten sen : 260-270 riktiga Hk och ca 370-390 Nm är att räkna med

Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
            ———————————-
            SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉

rickey
            Deltagare

260 – 270 hästar om jag ”endast” mappar om bilen alltså?

Låter ju lite intressant…

tendency
              Deltagare

I motorn då, givetvis. 🙂
                Mappa och skriv upp dig för bänkning under träffar. 😉

Impreza GT sedan 1999

rickey
                Deltagare

Blir bilen lite mer bränsle ekonomisk efter att man mappat om den tro?

Hasse83
                  Deltagare

Blir bilen lite mer bränsle ekonomisk efter att man mappat om den tro?

Precis som diverse chipsade/trimmade turbo bilar så blir förbrukningen något lägre vid normal körning pga optimeringen och MYCKET högre vid gaspådrag.

summa sumarum det kommer dra mer för DU drar på mer.

😛

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.