› SSC › Annonser › Köpes – Delar › 3" avgassystem till Impreza GT (Legacy Turbo)
- Detta ämne har 11 svar, 1,657 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 11 månader sedan av
Fladric.
-
FörfattareInlägg
-
14 oktober, 2010 kl. 22:20 #24357
Fladric
DeltagareHej!
Är ute efter ett 3″ avgassystem inklusive downpipe till min Legacy Turbo.
Passar från en GT men måste förlänga med 1 dm efter bakaxlen men det är ändå intressant 😉// Fredrik
15 oktober, 2010 kl. 09:22 #212104NickeH
DeltagareJag har ett komplett system(downpipe, mellanrör, slutburk) från en STi -05 till salu det bör passa, jag har kört new age system på min förra GT och det gick fint.
Avgassystemet kommer från en prodrive trimmad STI -05. Dvs det är nog inte riktigt 3″ kanske 2,5″ jag kan kolla när jag kommer hem. Typ nåt mellanting mellan orginal och ett 3″ eftermarknadssystem.
Men det sitter iaf en cat på downpipen plus en till cat på downpipen som går ta bort med ett ersättningsrör(medföljer) du kan alltså välja om du vill ha 1 eller 2 cattar.Sen är det en slutburk som det står prodrive på. systemet sitter på min bil just nu så jag kan göra nåt ljudklipp om du är intresserad.
Finns i Skellefteå om du vill titta på det. Säljes då jag har ett hks system som ska monteras så fort som möjligt.
15 oktober, 2010 kl. 09:47 #212106HighLevelOfSweden
DeltagareHar ett fungerande 3.5″ system liggandes till en 2006 STI i från APS
(AirPowerSystems) i Australien om man vill ha mycket flås/muller!! ;0)15 oktober, 2010 kl. 18:46 #212102Lt Dan
DeltagareHar ett hemmabyggt 3″ system utan kat från turbo och bakåt som satt på min legacy turbo 93 när jag köpte den.
Du får den om du kan hämta den 🙂
Skicka går inte då bitarna är för långa!
Inte snyggt men funkar kanon och låter lagom.19 oktober, 2010 kl. 12:30 #212107Fladric
DeltagareHej!
NickeH: Lät intressant, är dock inte säker på att det passar, har läst att det bara passar från GT:n, tror att downpipen är annorlunda och även upphängningarna?
Dock får du gärna skicka en ljudfil om du vill 😉 Hur mycket vill du ha för det? 🙂Dackshopen: Samma som tidigare, är inte säker att det passar…
Lt Dan: Okej, lät ju också intressant, vart bor du? 😉
19 oktober, 2010 kl. 13:57 #212103Lt Dan
DeltagareEtt par mil norr om stockholm
19 oktober, 2010 kl. 14:15 #212108Fladric
DeltagareOk, bor ju själv i Umeå så det är ju lite långt, tyvärr 😉
20 oktober, 2010 kl. 18:52 #212105NickeH
DeltagareHej!
NickeH: Lät intressant, är dock inte säker på att det passar, har läst att det bara passar från GT:n, tror att downpipen är annorlunda och även upphängningarna?
Dock får du gärna skicka en ljudfil om du vill 😉 Hur mycket vill du ha för det? 🙂Som sagt ett komplett new age system passar på en GT, jag har provat, det enda som behövde göras
vara att modifiera en av upphängningarna på slutburken, den som sitter längs fram av de tre.
Du får komma upp till skellefteå och provmontera innan köp om du vill 🙂Jag ska fixa ett ljudklipp men det kan ta nån dag, den låter iaf mer än en GT med orginal system.
Pris är väl svårt att säga några tusen kanske är lämpligt det är i fint skick och lite använt, inte rostigt.
20 oktober, 2010 kl. 20:42 #212109Fladric
DeltagareOkej, då hoppas jag att det passar då 🙂
Du kan PM:a mig ditt telefonnummer så kan jag höra av mig om när det passar att jag kommer upp och så får
du hitta på ett lämpligt pris under tiden 😉
Du får gärna göra ett ljudklipp så snabbt som möjligt, har nämligen tid att komma upp i helgen 🙂2 februari, 2011 kl. 17:48 #212110Fladric
DeltagareÄr på nytt ute efter ett avgassystem då det jag köpte passade dåligt 🙂
Så om nån har ett komplett avgassystem med downpipe till en GT eller Legacy Turbo liggande så hör av er!
// Fredrik
13 februari, 2011 kl. 18:24 #212111Fladric
DeltagareUpp!
Är det ingen som har nått 3″ liggandes? 😉
Om det lever om mycket är det ändå intressant!// Fredrik
7 mars, 2011 kl. 23:34 #212112Fladric
DeltagareUpp!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.