Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    nossnoJ
    Deltagare

Jag har lite planer inför nästa år och min korta fråga lyder!

Vad är det för skillnad mellan en 2 VS 4 dörrars gc8 kaross? Är det bara antalet dörrar som skiljer sig?

Jonas.L
      Deltagare

Stor skillnad.
        3 dörrars finns enbart i högerstyrt om dom inte är ombyggda dvs, Smidd motor, tåligare växellåda med dccd, alu huv, ingen abs osv..
        En betydligt roligare bil helt enkelt men värdelös om du inte tycker om att sitta på högersidan och ratta 😛

nossnoJ
        Deltagare

Stor skillnad.
          3 dörrars finns enbart i högerstyrt om dom inte är ombyggda dvs, Smidd motor, tåligare växellåda med dccd, alu huv, ingen abs osv..
          En betydligt roligare bil helt enkelt men värdelös om du inte tycker om att sitta på högersidan och ratta 😛

jo det vet jag. 😉 men tänker mer kaross! om jag har hittat bakskärmar till en 3 dörrars men ska ha till 5 dörrars. vad skiljer sig mer än att jag har en dörr ivägen?

Turbovin
          Deltagare

Stor skillnad.

Finns faktiskt vänsterstyrda 2.5RS utan turbo i USA. Har även sett nån vänsterstyrd snikcoupé här i Sverige så tror de kan ha sålts på nån marknad i europa, dock aldrig med turbo.

Gyver
            Deltagare

felpost

nossnoJ
              Deltagare

Var den röd och sopig? Har för mig att den var USA import, vad jag vet har det aldrig sålts någon 2 dörras i Europa förutom P1 och 22B Type UK.

Jag har förresten aldrig sett en 3 dörras GC8… 😀 En vanlig sedan räknas inte som 3 eller 5 dörrars, utan det är 2 eller 4 dörrars. Kombin kallas för 5 dörrars.

Vill bara veta vad som skiljer sig om det skiljer sig något från skärmarna bak!

Turbovin
                Deltagare

Var den röd och sopig? Har för mig att den var USA import, vad jag vet har det aldrig sålts någon 2 dörras i Europa förutom P1 och 22B Type UK.

Jag har förresten aldrig sett en 3 dörras GC8… 😀 En vanlig sedan räknas inte som 3 eller 5 dörrars, utan det är 2 eller 4 dörrars. Kombin kallas för 5 dörrars.

Japp den var rätt sunkig och pre facelift. Men det var ingen 2.5RS heller utan vanlig 2.0 har jag för mig. Men vi tänker nog på samma bil.

Timzzon
                  Deltagare

Vill bara veta vad som skiljer sig om det skiljer sig något från skärmarna bak!

Beror nog på hur mycket plåt du behöver, 2 dörr modellen har ju mer plåt emellan skärmen och dörren.

nossnoJ
                    Deltagare

Beror nog på hur mycket plåt du behöver, 2 dörr modellen har ju mer plåt emellan skärmen och dörren.

Tänkte trycka dit glasfiberskärmar men får bara tag till 2dörrars. Men tycker nog att det borde funka iaf.

Jonas.L
                      Deltagare

jo det vet jag. 😉 men tänker mer kaross! om jag har hittat bakskärmar till en 3 dörrars men ska ha till 5 dörrars. vad skiljer sig mer än att jag har en dörr ivägen?

hehe my bad, står ju klart och tydligt kaross.

nossnoJ
                        Deltagare

Dom här har väl det mesta i bodystuff: http://www.a-b-w.co.uk/

Har kollat där men hittat en annan sida i USA som jag skickat mail till.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.