SSC Annonser Säljes – Delar 3″ Downpipe

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Putte GT
    Deltagare

Tjena jag tänkte tillverka några 3″ downpipes, så jag tänkte bara Göra en intressekoll, i första hand så gäller det Impreza gt från my96 till my00, men även andra årsmodeller kan bli möjligt så småning om. Och det är utan kattalysator.

Niklas
      Deltagare

Är det openneck eller twinneck modell du skall göra? Vad skulle det landa på i pris ungefär? Anslutningen till mellanröret, blir det så det passar till orginal eller? Gör du hål för lamdasensorn?

AK_Impreza
        Deltagare

kan låta mycket intressant =)

Putte GT
          Deltagare

Tjena de viste jag inte att dom va så billiga på Ray. Alla andra jag har sett har ju kostat från 3600kr och uppåt.
            Finns de någon som har en bild på på den downpipen? En adapter från 2.5″ orginal till 3″ DP skulla jag säkert kunna fixa fram till ett mycket rimligare pris.

oskar
            Deltagare
              Putte GT
              Deltagare

Tjena de enda jag kan komma på att göra är en adapter. Då får man kapa bort en bit på orginal avgaset och svetsa på denna adapter på avgasröret. En sådan adapter skulle nog hamna på 300-400 Kr

Manor
                Deltagare

En fråga bara…utan att ta död på ditt initiativ:

Går det inte att köpa DP i rostfritt från Ray (Simons) för cirka 1.300:- till GT:n? Jag har för mig att jag har hört det priset förr, men jag kan ha fel. Att i så fall betala dubbelt upp måste ju innebära att det måste bli en rejält mycket bättre DP. Jag kan dock ha fel i fråga om priset på Ray:s.

mvh Mats N

Manor
                  Deltagare

Stämmer om priset på Ray´s down pipe! Problemet med den är att flänsen till mellanröret inte passar så bra till orginal flänsen (samma lika fläns på de flesta eftermarknadssystem). Ray´s down pipe är 3″ även vid flänsen så då måste även mellanröret vara det.

Är det då inte bättre att du ”Putte GT” tar fram en lösning för att kunna koppla Ray:s DP mot ett originalrör (2.5″) och/eller 3″ för de som önskar byta mellanrör?

mvh Mats N

lunkan
                    Deltagare

Stämmer om priset på Ray´s down pipe! Problemet med den är att flänsen till mellanröret inte passar så bra till orginal flänsen (samma lika fläns på de flesta eftermarknadssystem). Ray´s down pipe är 3″ även vid flänsen så då måste även mellanröret vara det.

Putte GT
                      Deltagare

De jag hade funderat på att göra va opennneck. Men vad gör mellan väggen för skilnad på twinneck modellen och hur lång behöver den vara?

Jag borde ju kunna göra det oxå om den inte är allt för lång.
                        Adapter till mellanröret har jag inte funderat på hur jag ska göra ännu men de kommer jag att lösa lite senare.
                        Priset kommer att ligga på Ca:2500-3000Kr, men det vet jag lite senare beroende på hur mycke jobb de blir. De kommer bli 2 anslutningar till Lamdasensor och 1 plugg.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.