SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor 3″ downpipe nödvändigt med avgasbandage?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    locko99
    Deltagare

Funderar lite…sitter ju MASSA värmesköldar på orginal downpipe så funderar på om man skulle dra på lite avgasbandage på ny downpipen? för att slippa lite värme?

Blir väl inte sämre? men är det nödvändigt?

Mvh /Mappe

specialized
      Deltagare

Behövs ? Nej. Bra ? Ja, jag märkte en väsentlig lägre ”under hood” värme när jag lindande in min DP. Värme som annars steker intercoolern.

Sen huruvida avgaserna ska kylas ned direkt efter turbon för bästa flöde råder ju delade meningar om. Jag åker hellre med en lite kallare IC än att kanske har bättre flöde ut pga. kallare avgaser.

Jag lindade min på plats,har du inte monterat den än så tycker jag defintivt du ska linda.

Mvh.Mattias – Som har forum-jouren i kväll 😉

—————————————
        Efternamnen på mina flickvänner är
        —————————————
        Jpg ,wmv och mpg 😉
        —————————————

locko99
        Deltagare

ungefär så jag tänker med!

Vad för bandage hade du? Om du kommer ihåg? längd/bredd…hade vart najs med ett litet hum om hur mycket som går åt…

Mvh /Mappe

Twinturbo
          Deltagare

Du har väl kvar plåten över turbon?
            Om inte, klipp till den gamla plåten så att den passar. Gör en hel del för värmeöverföringen till intercoolern…

camino cielo
            Deltagare

Behövs ? Nej. Bra ? Ja, jag märkte en väsentlig lägre ”under hood” värme när jag lindande in min DP. Värme som annars steker intercoolern.Sen huruvida avgaserna ska kylas ned direkt efter turbon för bästa flöde råder ju delade meningar om. Jag åker hellre med en lite kallare IC än att kanske har bättre flöde ut pga. kallare avgaser.Jag lindade min på plats,har du inte monterat den än så tycker jag defintivt du ska linda. Mvh.Mattias – Som har forum-jouren i kväll ;)—————————————Efternamnen på mina flickvänner är —————————————Jpg ,wmv och mpg ;)—————————————

Ummm, du menar val att varmare avgaser hjalper flodet? Det ar darfor man har avgaslinda, for att halla varmen uppe inne i roret och den i sin tur okar gashastigheten.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.