Denna Nissan-låda (som jag förstått att det är i grunden) växlar lite klumpigt när den är kall och jag har införskaffat 20L dexron III samt nytt filter, bra bra. Hur det nu än är så kan jag inte klura ut något vettigt sätt att skölja lådan så det får bli ett byte nu och sedan ett till några 100 mil senare eller så.
Det jag undrar om det finns mer saker att göra, mirakelmedel har jag inte mycket till övers för men visst om det nu finns någon beprövad superolja som är det bästa pengar kan köpa så kan det vara intressant. Vidare så är de ofta på ett eller annat sätt adaptiva men hur det står till med den saken för denna låda har jag ingen aning om.
Är det brukligt att nollställa lådan genom att försätta den utan spänning en tid eller är det diagnosverktyg som gäller? Kanske ingetdera, det kan även finnas specifika inkörningsprocedurer efter service som ska till men ja.. någon som besitter denna kunskap? =)
Legacy Outback 2004 är det frågorna avser.