Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Igge
    Deltagare

Hej alla!

Någon som har erfarenheter av 5100.se’s amatörkörningar på mantorp?
      Amatörklassen låter mest passande för mig men “nojar” mig ändå för om jag ska passa in då jag är oerfaren vad gäller bankörningar (med bil iaf)

Vad säger ni som varit där?

Någon som ska dit på fredag?

När jag ändå skapar en tråd passar jag på att fråga: Någon som kan tipsa om billigt boende i närheten?
      Inte jättesugen på att gå upp kl.5 på en ledig dag 😛

davidlindell
      Deltagare

Tjena igge, vad händer på mantorp park nu i helgen? jag blev intresserad 😀
        jag har en Lägenhet i ljungsbro ca 10-15min från mantorp park (hyr via skolan så där kan vi slagga ifall det behövs).

Igge
        Deltagare

Körning på banan kortfattat
          Läs på 5100.se jag vet väldigt lite 🙂

Kleinis som nämnde det i en annan tråd och fångade mitt intresse

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Igge
          Deltagare

Jag är anmäld åtminstone 🙂

FiddeFuling
            Keymaster

Var o körde på mantorp här om veckan, o det var mitt första försök på bana.. sjukt kul får jag säga, rolig bana för nybörjare vill jag nog påstå.

Släpp prestigen o ha så roligt DU bara kan! 😀 d—0.o—b

Igge
              Deltagare

Prestigen är jag van att släppa på SMCs körningar. Tänkte mest om sällskapet är vänligt inställt mot glada amatörer. Gör stor skillnad för upplevelsen!

Men hittills har alla motorevenemang jag varit på haft en skön attityd så att säga 🙂

Koffe
                Keymaster

Har tyvärr ingen erfarenhet av 5100s körningar, men angående boende så brukar vi från klubben ofta bo på Freja vandrarhem i samband med Mantorpskörningar.

Hoppas du får kul 🙂

//Koffe

Red_Mike
                  Deltagare

Jag körde själv första riktiga bankörningen genom 5100. Och då körde jag amatör och många var ut för första gången på bana så det fanns ju en del att prata om i depån för dom som var pratglada 🙂 Men är du lite osäker på din körning med bil så bör du välja amatör men lita inte på någon och ta inte några onödiga risker! bättre att släppa förbi än att pressa, många trodde att det var en tävling. För det finns nybörjare som tror dom kör en F1 bil, det var en RS6a och en gammal BMW som smällde när jag körde pga att hornen kom fram lite för mycket.

Men vet du lite hur du ska hantera din bil och hur saker och ting fungerar på bana, så som omkörningar, ligga åt sidan m.m så rekommenderar jag race klassen. Den kändes mer städad då många ofta har kört på bana och känner sina bilar. för snabba bilar är det i båda klasserna så det kommer du inte undan 🙂

Själv hoppar jag över denna körning då jag måste byta koppling innan jag ger mig ut på bana, Men det var väl 3 körningar till lite senare om jag inte minns fel som jag ska försöka pricka in 🙂 Tror det är samåkning från köping om du nu väljer att åka direkt från stan, Var några som skulle åka härifrån 🙂

t1hero
                    Deltagare

Jag kör mycket 5100 i amatör (men kan säkert klassa upp mig till race om det skulle bli för obalanserat i mängden åkare, jag kör hellre om än blir om åkt 😉 )

Största delen förare har jag sett förr så de flesta har kört en del, väldigt få, oftast inga skitstövlar i pappas bil som tror att det är tävling. Inga problem med attityden mot noobs så länge de kör efter sin och sin bils förmåga.

Angående spårval etc. så rekommenderar jag att du tar rygg på en lite vekare bil med ungefär samma grepp som du några varv. (så kan du åka ikapp om du blir frånåkt i apex) Jag tycker det är rätt kul att ligga och kolla någon Elise eller kul hemmabygge. Du kan ta rygg på mig (silver STI med JRM-logga, och samma ansiktsfrisyr som Lemmy (fast gles och grå)) men jag lovar inte att jag har rätt spårval.

Har bara sett en skärmknycklare men han fick åka hem och har aldrig setts mera där.

Mitt bästa banträffstillbehör är en panoramabackspegel 40:- på Biltema men den gick sönder direkt så den sitter nu halvpermanent under sommarhalvåret med tape.

t1hero
                      Deltagare

Underbart väder, kanske lite för bra, tendens till överhettning på eftermiddagspassen, både motorn och hjärnan 🙂

Kul som vanligt och en åktur i driftsubarun var mycket roligt.

Det blir ju lite speceiellt när man vår anpassa spåret för att inte plocka upp allt för mycket driftgummi på egna däcken, men jag upplever det som att när man väl har rensat ett spår från löst grus, kord och gummi så är greppet är bättre än på andra mantorpträffar (kanske pga driftgummet som sitter fast i asfalten)

Igge
                        Deltagare

Klart trevligt! Bilder o filmer kommer. Kanske inte hinner I helgen men vi kan hoppas 🙂

TommyToad
                          Deltagare

Klart trevligt! Bilder o filmer kommer. Kanske inte hinner I helgen men vi kan hoppas 🙂

Härligt! Var själv lite sugen på att testa (som glad super-amatör) så berätta gärna mera om hur det var 🙂

t1hero
                            Deltagare

Den fjärde är det dags igen!

Härligt! Var själv lite sugen på att testa (som glad super-amatör) så berätta gärna mera om hur det var 🙂

Har du aldrig kört bana så kan jag hålla en alldeles gratis liten teorikurs (spårval) via skype/googletalk eller pm.

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.