SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor 6 växlad i Type-R

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    csjovold
    Deltagare

Hej!

Skall byta till 6 växlad DCCD låda i min Type-R hade jag tänkt. Har läst på olika sidor om vad som behövs och det verkar stå olika hela tiden.. Vissa säger att man måste byta hubbarna bak samt drivaxlarna. Vissa säger att man måste göra samma fram och vissa säger att man inte ens behöver byta axlarna fram. Har läst något om packboxar och axeltappar? Vad är det egentligen som gäller?
      Exakt vad är de jag behöver för att få det att lira i min Type-R?

Har säkert tagits upp förut, men sökte och hittade ingenting av värde..

kleinis
      Deltagare

Om jag har förstått det rätt så är de lite vad de är för årsmodell på växel låda och bil,

Du måste ha samma utväxling bak som fram så där kommer troligtvis problem, då får man byta till 180 diffen och då är de andra drivaxlar, men då är frågan om man kan använda hubbarna det vågar jag inte svara på.

Fram har jag hört att man sätter i axeltappar så man kan använda standard drivaxlar, vissa 6växlade lådor är de så original på tror jag så kolla det även vad det är för utväxling på din låda/diff och nya lådan

csjovold
        Deltagare

Om jag har förstått det rätt så är de lite vad de är för årsmodell på växel låda och bil,

Du måste ha samma utväxling bak som fram så där kommer troligtvis problem, då får man byta till 180 diffen och då är de andra drivaxlar, men då är frågan om man kan använda hubbarna det vågar jag inte svara på.

Fram har jag hört att man sätter i axeltappar så man kan använda standard drivaxlar, vissa 6växlade lådor är de så original på tror jag så kolla det även vad det är för utväxling på din låda/diff och nya lådan

Ja precis, är det där med hubbarna/drivaxlar jag inte riktigt fattar. Vissa säger även att man måste ha andra bromsar bak?

Vore bra om någon kunde berätta precis vad som behövs och inte! 🙂

Christian S
          Deltagare

bak behöver du inte byta hubbar eller drivaxlarna heller för den delen då Type R redan har R180 bakdiff, dåck med fel utväxling.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.