SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor 6MT i classic?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #3252
    Miki
    Deltagare

      Hur många här som har 6MT i en classic (eller WRX också för den delen)?
      Skulle vara intresserad att veta vad ni tycker, plus MYCKET intresserad ifall ni har en med DCCD!

      #57413
      Kvarnis
      Deltagare

        Har haft, funka kallas med fin diff fram 😀
        För kort uttväxling dock om man har vädligt mycke vrid tididgt typ 2½L maskin med liten 500 hästars Garrett.

        Annars så är det ganska klockrent, och man slipper tjafset att få en låda byggd.

        #57410
        Practos
        Deltagare

          Jag tycker det är perfekt kombo med en 20g turbo på 2.0l, lagom mycket växlande. Inte optimerat för 402m tider dock.

          #57412
          Miki
          Deltagare

            Inte optimerat för 402m tider dock.

            Håller med om det, definitivt! Förutom att man måste växla en gång mera än med 5MT, är 6MT lådan dessutom långsammare i mitt tycke. Men men, den torde ju hålla… kanske….. håller tills den går sönder iallafall. 😀

            Men hade/har ni även DCCD? Jag har nämligen lite problem att bli du med den, skulle kanske ändå hellre ha en med visko…. 🙁

            #57411
            Practos
            Deltagare

              ingen dccd i min. Har märkt att vissa lådor är mer snabbväxladade än andra. Min 5mt var inte så rapp eller så hade man några hundra hästar för lite för att ha bråttom att växla 😀

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.