Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    johan84a
    Deltagare

tjenare?

undrar bara om någon vet om det får plats 6x9or i hatthyllan utan att skära en massa??

har ett par liggandes och där dammar dom ju bara igen…
      det gäller en GT-00:a

Mvh Johan

Chewie
      Deltagare

Tyvärr får jag säga, men söker du i forumet så kan du hitta info om hur man kan få 6,5″ att passa. Hålen är runda i hatthyllan nämligen. Var själv inne på det men gav upp. Insåg att det inte var värt att såga i bilen. Sälj högtalarna på blocket om du kan. Lite pengar till nya högtalare iaf!!!!

Wallinen
        Deltagare

Det får plats men absolut inte utan att skära o såga o fila o banka o klippa o slipa… pust.

Det var ett rejält jobb att meka dit dom men till slut satt dom där o det blev hur bra som helst.

Men som sagt, vill du inte ”förstöra” orginalhyllan ska du inte montera 6×9.

/W

lunkan
          Deltagare

Det du kan göra är att ta bort metallplattan som man skruvar fast högtalarna i o gör en ny som passar just dina högtalare! Bara ett tips o tanke 😉

Rolgar
            Deltagare

såga på bara!! 😛 annars kan du tillverka en egen hatthylla om du inte vill såga upp större hål i den befintlia. Men du måste klippa bort lite plåt iaf. det är ju inget som syns om man inte tittar riktigt ordentligt.. 😉 Lycka till!

SecretAgentMan
              Deltagare

…tror du merparten av de som skruvar stereo i sina kokare märker det? :+ 😉

/J

nisse
                Deltagare

såga på bara!! 😛 annars kan du tillverka en egen hatthylla om du inte vill såga upp större hål i den befintlia. Men du måste klippa bort lite plåt iaf. det är ju inget som syns om man inte tittar riktigt ordentligt.. 😉 Lycka till!

snälla, inte klippa och såga… att man kan göra något så vidrigt för att montera högtalare. köp högtalare som passar istället!

Fisherman
                  Deltagare

Jag monterade också mina 6×9″ hängande under hyllan. Var en distansring med högtalarna som jag la emellan och så använde jag ett gammalt liggunderlag som packning mot plåten efter som det är ganska ojämt där. Tyckte det funkade fin och så syns det inget i bilen. Du kan ju prova, blir bara 8st skruvhål i bilen.
                    Detta var på min gamla GT-99.

Mvh Fishenman

johan84a
                    Deltagare

ok, jag tror jag lägger ner det om man nu ska såga och klippa i bilen..får väl ha kvar original högtalarna..
                      och jag får lyssna på boxern istället:)

men tack för tipsen

//Johan

Fisherman
                      Deltagare

Om du hänger dom under hyllan så behöver du inte klippa något. Hålet är ju 6″ så det blir bara lite på kanterna som täcks av plåten. Blir ju inte helt perfekt men det funkar bra ändå. Blir ju som sagt bara 8 nya skruv hål. Blir stor skillnad mot original.

Mvh Fisherman.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.