Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Micke Goden
    Deltagare

Hej!

Har nån koll på hur mycket jobb det är att fåt dit 8tummare i dörrarna på en wrx??

Mvh Micke

Janne248
      Deltagare

Fisherman här på forumet har monterat 8″ högtalare i framdörarna på sin WRX STi. Jag har fått massa bilder å grejor via email hur han bar sig åt.
        Dock så körde han med DLS 2-vägs kit om jag inte minns fel. Kostade massor med kulor!
        Jag nöjde mig med ett halvdyrt (3500 :- ) 6,5″ system från BRL.

Fisherman
        Deltagare

Tjena Micke!

Jag har som sagt klämt in ett par DLS Iridium 8:or i mina framdörrar och dom sitter innanför original dörrsidor. Kan säga att det är mycket jobb att få till men det går, om man får tag i högtalare som inte är för djupa. IR8:orna sitter med presspassning. IR8:orna är ju relativt grunda efter som dom har neodymium magneter osv. Såg att dom har kommet med en ny modell av Iridium serien nu med ett helt nytt chassi så jag vet inte hur dom passar.
          Du har ju också en -04 så det borde vara samma i dörrsidor i din bil.
          Om det lönar sig ljudmässigt kan jag inte svara på efter som jag inte har provlyssnat i någon annan Impreza med 6 1/2″ men det finns ju massor av feta 6 1/2:or att välja på.

Om du har tänkt modda dörrsidorna och bygga lite flashigare så är det ju inga problem med utrymmet men det är ju en annan femma…

Jag kan maila lite bilder på hur jag gjorde om du vill.
          Skicka ett pm om du är intresserad.

Här är en gammal tråd:
          http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=13&topic_id=427&mesg_id=427&page=2

Lycka till.

Mvh Fisherman

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.