SSC Allmänt snack Allmänt småprat 99-oktanig bensinen

Visar 12 inlägg - 31 till 42 (av 42 totalt)
  • Författare
    gotte51
    Deltagare

Lite sent inlägg kanske….men jag ser ni pratar om att soppan ger någon xtra häst kaft, och det e ju bra. Men soppan är ju även skonsammare och fräschar upp motorn…glöm inte det 🙂

…ska tanka 99-oktanigt nu!

Addson
      Deltagare

Sen när behöver man dyrare bensin när priset för ”normal”-bensin ligger på 12+ kronor?? 😮 :+ 😮

…sedan igår då den 99-oktaniga värstingsoppan släpptes. Vem vet…det kanske ger 5 hk till, och det kan väl vara värt en 50-öring till per liter ;). Pengar och muskler är ju ingen trång sektor för oss IT-muppar, eller hur Jerry :D.mvh Mats N

Jag tankade den grymma soppan i fredags på shell värmdö för samma pris som vanliga 98a pris höjningen gjordes i går måndag men tanken hade fylls på i fredags så jag tankade självklart fullt! Kännde igen skillnad!! 😉
        MVH Mr Clean med race soppa i bilen ”nästan”

2ny
        Deltagare

jag har inte testat än för de priserna på V-power jag har sett så tänkar jag under 12kr för 98 osen få 1oktan högre för nästan 13kr (12,78) tycker inte jag verkar värt det för 1oktan högre kan knappast göra märkbar skillnad. nån som vet varför V-power i tyskland är 100 oktanig och bara 99 i sverige?

Amit
          Deltagare

YO!
            kännde inte nån större skillnad men V-power kostade 10:80 här iaf!

Amit

Oscar
            Deltagare

Blandar man i några liter E85 lär man höja oktantalet ett snäpp till.

jeppe
              Deltagare

Skickade två frågor till Shell !

Hej !

Jag undrar varför Shell V-power är 99 oktaning i sverige när det är 100 oktan utomlands ?
                Är det även 5% Etanol i V-power ?

Mvh Jesper

Här kom svaret !

Hej!

Shell V-Power kan variera beroende på olikheter mellan de olika marknaderna. Efter sammanvägning av en mängd faktorer fann vi att det optimala oktantalet för Sverige är 99.

V-Power innehåller inte etanol. Nästan all (undantag Gotland) vår Blyfri 95 bensin innehåller upp till 5% etanol. Om du har en s.k. FFV bil kan du tanka E-85 på allt fler av våra stationer.

jeppe
                Deltagare

Ingen som funderat på varför det står (Nya BF 98) På
                  påfyllningsröret till tankarna !
                  Luktar lite skumt !

modulated
                  Deltagare

Kul att se att det går åt det hållet, var helt övertygad om att
                    det skulle gå åt det danska hållet (dvs 93 och 95 oktan (98 på ytterst
                    få ställen)). Hoppas andra bolag följer efter för annars kan det
                    bli knivigt då shell inte finns på alltför många ställen.

// Patrick P – har ungefär 3.5 mil till närmsta shellmack.

ADDE.H
                    Deltagare
                      Janne248
                      Deltagare

Nu har man tankat 99 oktan för 12:31 i Borlänge! Om det är bättre vet i f*n, men en tank skall jag testa iaf.

Janne248
                        Deltagare

Nån som shoppat 99 oktan idag?

//Janne – som inte tanka pga att Shell inte finns i Ludvika.

OzO
                          Deltagare

Sen när behöver man dyrare bensin när priset för ”normal”-bensin ligger på 12+ kronor?? 😮 :+ 😮

_______________________________________________________________________________
                            ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

Visar 12 inlägg - 31 till 42 (av 42 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.