Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    bobbokrill
    Deltagare

Hej på er är de någon som provat eller vet om de är möjligt att få in ett par 9 tum breda fälgar på en sti 04 mvh

Koffe
      Keymaster

Kolla runt lite på forumen på andra sidan pölen, typ nasioc. Har sett 04or med 9″ där är jag rätt säker på. Grym stance men kräver i princip stumma bakdämpare, ohygglig camber och sträckta skärmkanter 🙂

TomK
        Deltagare

Japp det går på. Beror på hur breda däck man ska köra med samt hur låg et man har.
          Rulla skärmar JA, massa camber JA, men ack så snyggt!! 🙂

Själv ska jag köra 18×9,5″ med 255/35 däck. 😀

bobbokrill
          Deltagare

ok får nog bli 18*8 kör på säkra kort hi hi

MaXiZZ
            Deltagare

jag kör 18×9,5 och 245 rund om.. har 3,2 grader camber bak och stum fjädring och kan skrapa i fortfarande i hårt tagna kurvor. Dock inte gjort något åt mina skärmar än men skall masseras så det går helt fritt 🙂 fram är inga problem. kör 3.4 grader fram nu efter inställning. Innan hade jag bara 1.6 utan problem då med 🙂 skall tillläggas att jag kör stenhårda coilovers 🙂

Torgan
              Deltagare

Jag kör 18×9 och 245/35 på min wrx -03. Har lättrullade skärmar lite töjda och whitelines parralellstag bak. kör med 1.5 camber runtom och svin mjuka coilover (8,7kg fram och 5,1kg bak fjäder) men inget skrap alls! så det går att lösa utan mega camber trots att det ser ju tufft ut!;)

bobbokrill
                Deltagare

Kan meddela att de blev 8×18 rota gtr

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.