Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Skimmi
    Deltagare

Hej alla!

Jag behöver lite råd angåande min Abs enhet som har gått sönder och visar code C0052 (Abs motor/Motor relay) tog bilen till Subaru verkstad och fick fram att jag måste byta enheten som kostar 27000kr ink montering.

Jag letade på Ebay och hittade samma Abs motor för cirka 800kr begagnad, då ringde jag verkstan att jag hittade en, dom sa att den måste ha samma artikel nummer, trots den abs tillhörde samma bil Subaru sti 2013 sedan. Här är länken http://m.ebay.com/itm/2013-SUBARU-WRX-STI-SEDAN-ABS-ANTI-LOCK-BRAKE-MODULE-PUMP-13-/112115142824?nav=SEARCH

Dom tror att abs enheten som tillhör Uk/Usa versioner är inte samma som Japanska versioner.

1:Min fråga är vad är skillnaden ?
      2:Går det att mappa den efter montering så att den kommer att lira med bilens ecu?
      3:är det kontakten som inte lirar?
      4:kommer att funka utan problem, verkstan är helt ute och cycklar?

Jag uppskattar all svar tack.

Patrick P931
      Deltagare

Varför inte leta vidare efter en med samma artikelnummer? Jag ser ca 27 lax av goda anledningar att leta… 😉

Skimmi
        Deltagare

Jag letar på full fart eftersom bilen ska besiktas senast 31 mars och den kommer att bli underkänt om jag inte fixa den.

Har hittat en i sverige till subaru sti 11 idag, vet inte om den passar heller,
          Min agregat artikelnummer ska vara 17296GF190.
          Den jag hittat nu är 17236Gf190 är det så mycket skillnad alltså? Dom där bilarna har samma motor samma kaross och nästan allt är samma varför ska det inte funka, ingen aning

Patrick P931
          Deltagare

Kollade igenom en liknande rom som din och jag kan inte ta bort felkoden… om du skulle ha en temporär – men högst olagig – lösning för besiktning. Men nu gick inte det. 😉

Skimmi
            Deltagare

Jag har precis beställt en från Australien.ebay för 1100kr plus 1100kr frakt, den kommer på fredag, samma artikelnr och samma bil. Nu undrar jag ska den behöva mappas efter montering tror du? Känner du någon som kan byta den åt mig mot en rimlig pris nivå? Jag antar att det kommer att kosta mig skjortan hos subaru verkstad, var tycker du ska jag vända mig till?

Patrick P931
              Deltagare

Känner en kille som har verkstad i Spånga, han hjälper mig med det mesta. Maila mig på smart44brabus@gmail.com så får du hans telefonnummer och kan kolla med honom vad han kan tänka sig ta för bytet.

Skimmi
                Deltagare

Ok tack??

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.