› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › ABS-trubbel impreza -95 (var är kontakten?)
- Detta ämne har 3 svar, 1,868 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 2 månader sedan av FiddeFuling.
-
FörfattareInlägg
-
30 oktober, 2016 kl. 14:32 #35079whitestripeDeltagare
I våras fick jag trubbel med vinterbilen, en GL från -95. Nu är det ju snart vinter så dags att ta tag i problemet.
Först var det så att abs-lampan tändes så fort man började rulla, När man startade så lyste den inte.
Nu lyser den konstant från start.
Jag har ohm-mätt alla abs-givare och de ger snarlika värden alla fyra.
Detta gjorde jag enbart för att jag inte kan hitta kontakten där man läser av felkoderna. Det ska tydligen finnas en svart liten kontakt med sex stift (honor) på och två kablar med hanar på. Sticker man in en hane i rätt hål så ska den börja blinka fram felkoder på instrumentbrädan.
Men jag hittar inte kontakten eller de hanar som man ska sticka in. jag hittar de två gröna till ECU´n och den gula/orangea till SRS:en samt en massa svarta små kontakter som hänger därunder instrumentpanelen.
Tips och råd??
2 november, 2016 kl. 08:15 #285089FiddeFulingKeymasterI våras fick jag trubbel med vinterbilen, en GL från -95. Nu är det ju snart vinter så dags att ta tag i problemet.
Först var det så att abs-lampan tändes så fort man började rulla, När man startade så lyste den inte.
Nu lyser den konstant från start.
Jag har ohm-mätt alla abs-givare och de ger snarlika värden alla fyra.
Detta gjorde jag enbart för att jag inte kan hitta kontakten där man läser av felkoderna. Det ska tydligen finnas en svart liten kontakt med sex stift (honor) på och två kablar med hanar på. Sticker man in en hane i rätt hål så ska den börja blinka fram felkoder på instrumentbrädan.
Men jag hittar inte kontakten eller de hanar som man ska sticka in. jag hittar de två gröna till ECU´n och den gula/orangea till SRS:en samt en massa svarta små kontakter som hänger därunder instrumentpanelen.
Tips och råd??
Den sitter upp tejpad med svart eltejp ovanför de gröna.. ganska lurig att hitta innan man tagit loss den.. en bra ficklampa och en vass kniv, var försiktig så du inte kapar någon kabel bara 🙂
Har har en service manual: https://www.dropbox.com/sh/33uzpxa8tivp8c1/AAAgXK7wO0PueshGYP6Ypybsa?dl=0
2 november, 2016 kl. 19:22 #285088whitestripeDeltagareOk, mig veterligen så har jag en sådan ihoptejpad ”knut” kvar att titta på. Jag får hoppas att det är den då.
Hänger kontakterna löst eller sitter de ihop med andra kablar, så man måste dela på kontakten menar jag.
3 november, 2016 kl. 09:55 #285090FiddeFulingKeymasterOk, mig veterligen så har jag en sådan ihoptejpad ”knut” kvar att titta på. Jag får hoppas att det är den då.
Hänger kontakterna löst eller sitter de ihop med andra kablar, så man måste dela på kontakten menar jag.
Den skall hänga löst, efter att du fått bort tejpen. så den är altså inte ihopkopplad med något.
Även de två jord/gnd pinnarna sitter upptejpade.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.