› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › AC monterad, allt funkar! =)
- Detta ämne har 13 svar, 985 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 10 månader sedan av
honkster.
-
FörfattareInlägg
-
30 juni, 2004 kl. 18:13 #7899
Fimpan
DeltagareHar nu eftermonterat AC i min bil.
Allt är somsagt fördraget, så det är ”plug & play” så att säga! =)
Fyllde systemet precis, & allt funkar.Så om någon funderar på att konvertera, så är det bara höra av er, jag vet precis hur det går till!
//mvh
30 juni, 2004 kl. 18:55 #90124syke
BlockeradVågar man fråga vad kalaset gick på?
1 juli, 2004 kl. 08:12 #90131Micke81
DeltagareKan du hjälpa till och kolla AC’n så det finns tillräckligt med gas eller tog du hjälp utifrån?
/Micke
1 juli, 2004 kl. 09:11 #90135Niklas
DeltagareFimpan: Du vet om att du kommer få hjälpa mig med min AC när jag flyttar upp till Stockholm. 😉
1 juli, 2004 kl. 09:21 #90125syke
BlockeradMin med, när jag tröttnat på värmen 🙂
1 juli, 2004 kl. 09:22 #90129Mange
DeltagareAC är för käringar 🙂
1 juli, 2004 kl. 09:34 #90136Niklas
DeltagareMange: Honda är för kärringar.
1 juli, 2004 kl. 10:31 #90128Plogen
DeltagareMin ac kyler dåligt på porschen, vet någon vart man kan vända för att åtgärda det till ett rimligt pris? Fimpan: hur ser man om kylmedlet är konverterat till det nya?
1 juli, 2004 kl. 12:57 #90126SVARTEN
DeltagareOm systemet är konverterat till R134A, brukar det sitta en dekal på torkaren (den cylinderformade burken i motorutrymmet). Men på en 911, kan det ju vara lite knepigt att se ner i motorutrymmet;)
/C
1 juli, 2004 kl. 13:26 #90127dlehtihet
DeltagareFimpan,
Tror du kan börja knäcka extra som AC expert nu 🙂
Har själv en Saab 9000 som jag skulle behöva hjälp att konvertera ifrån R12 till ny gas (+ torkfilter och esterolja). Något som du kan åta dig möjligtvis?? 🙂
M v h
Danne
>Om systemet är konverterat till R134A, brukar det sitta en
>dekal på torkaren (den cylinderformade burken i
>motorutrymmet). Men på en 911, kan det ju vara lite knepigt
>att se ner i motorutrymmet;)
>
>/C1 juli, 2004 kl. 18:26 #90133Fimpan
DeltagareOjojoj, nu vart det liv i luckan vill jag säga! =)
Totala priset vart c:a 6000:- med fyllning osv…Jag fyllde systemet hos ett företag på lidingö som fyller alla våra porschar, har bra kontakt med dom så det löste sig till bra pris.
Dom heter Lidingö bilteknik, vet dock inte om dom gör jobb åt alla.
Dom håller mest på med Ford.Att konvertera från R12 Till nya gasen är nog inga bekymmer.
Har för mig att du måste ha nya oringar oxo (???).
Byta trokfilter är inga probs, bara lossa & byta!Jag måste nog ändå byta expansions-ventilen efter sommaren.
Trycket går lite lågt ibland, & då kan hela skiten frysa med kompressor haveri som följd.Jag är nu upplyst i frågan, så nu har jag hela funktionen & systemets uppbyggnad klar för mig.
Vilket jag inte hade förut, bla vad f#n gör en expansionsventil, & hur transporterar man gasen & oljan i systemet osv.//Jimmy med (Burrr!) kall bil i sommar! =)
2 juli, 2004 kl. 16:21 #90132Pettz
Deltagare6000:- låter billigt… Hur kunde du få det så billigt?
2 juli, 2004 kl. 17:42 #90134Fimpan
Deltagare>6000:- låter billigt… Hur kunde du få det så billigt?
Köpte AC grejorna privat, beggat av en här på forumet.
Sen monterade jag allt själv, & åkte och fyllde…Svårare än så är det inte…
Det som är dyrt & krånligt att få tag i är ett komplett system.
Jag hade turen att han som sålde grejorna ville byta fläkt-delen med mig.
Annars hade jag fått köpa en evaporator oxo.//Jimmy
5 juli, 2004 kl. 08:50 #90130honkster
Deltagare>Mange: Honda är för kärringar.
Hupp öppp neeej du!! 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.