SSC Allmänt snack Allmänt småprat accepterad i samhället?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    jraberg
    Deltagare

Har inte stört mig så mkt förut men blir mer och mer irriterad över att vanliga svensson/andersson har svårt att acceptera att man

1.inte stressar iväg till fjällen för att trängas i liftar och åka upp och ner för en backe en hel vecka för att sedan stressa hem igen.
      2.Har ett intresse(eller typ 4 eg.)
      3.Har ett Intresse som består av ett fordon
      4.Vill ha ha ett garage för att ställa Bilen i
      5.Tycker om att sköta om trädgården och Samtidigt se nr3

Kanske är det för att man omger sig med likasinnade. Men man blir ständigt påminnd om ovan(mer eller mindre uttalat direkt) bara för att man har ett barn…
      -”Det är ju så skönt och perfekt att åka iväg tillsammans och umgås, det borde ni åxå göra…”

GAH!! Sköt ni ert så sköter vi vårt har jag lust att säga ibland..

ngn som känner igen sig? eller är jag ensam?

-johan

Niklas
      Deltagare

Måste säga att jag inte råkat ut för något sånt, inte mer än små pikar från frugan. Men det låter som att du behöver bjuda in klubben och visa upp att det är vi som har det roligt och inte de andra. 😉

/N – kan ta med sig 1.5 barn till grillfesten 😀

SecretAgentMan
        Deltagare

Jag förstår absolut vad du säger Johan – och som en filur som inte kan se sig som förälder så är man än mer udda i 1,5-barns-sverige. 😀

/J

STIred
          Deltagare

som en filur som inte kan se sig som förälder

Trodde pilen var din lilla ”bäbis” 😉

jraberg
            Deltagare

Jag förstår absolut vad du säger Johan – och som en filur som inte kan se sig som förälder så är man än mer udda i 1,5-barns-sverige. :D/J

Ja, ni har väl aldrig fått frågan, ”-när är det dags för er då?”
              Har nog ställt den jag med :/ och vet hur tjatigt det blir i längden då frågeställaren sällan har med det att göra..

Jo du Alien, Tanken har slagit mig. Speciellt som en av grannarna förra säsongen envisades med att ställa sitt oranga groteskt fula släp utanför vår utfart.
              En grillkväll med några imprezor utanför deras utfart =D det vore ngt..

Nåväl, det är väl bara att le och se glad ut och inte försöka förklara hur kul och avkopplande det faktiskt är..

-johan

simo
              Deltagare

Man känner sig ganska utanför med sitt bilintresse trots att man jobbar på Sveriges största bilföretag :+
                Med det är klar, man märker ju varje dag att folket som jobbar där verkligen hatar att KÖRA bil…

/U

Maddis
                Deltagare

Ja, ni har väl aldrig fått frågan, ”-när är det dags för er då?”Har nog ställt den jag med :/ och vet hur tjatigt det blir i längden då frågeställaren sällan har med det att göra..

…och jag kontrar på senare tiden med ” – Jovisst! Självklart! Den dagen då ni grabbar kan föda, så kan jag ställa upp!”

😛

STIred
                  Deltagare

Helt jävla OT, märkte just länken i din signatur Ulrik och thanks… :* Iofs du kanske haft länken där jättelänge men jag med min iakttagningsförmåga….vet iaf att tiden har stått ett bra tag…
                    Den tiden kommer putsas ordentligt inom en snar framtid hoppas jag 😉 med samma bil, eller iaf samma kaross 😀

.zip
                    Deltagare

Gha. Ett garage skulle jag kunna offra….. hmmm ja nästan allt för.
                      Har legat och mekat under bar himmel i regn och snö 🙂

//.zip

simo
                      Deltagare

Helt jävla OT, märkte just länken i din signatur Ulrik och thanks… :* Iofs du kanske haft länken där jättelänge men jag med min iakttagningsförmåga….vet iaf att tiden har stått ett bra tag… Den tiden kommer putsas ordentligt inom en snar framtid hoppas jag 😉 med samma bil, eller iaf samma kaross 😀

Ännu mer OT, länken har la funnits där ett halvår lr nått 😀 😀

Ska bli en fröjd att se/höra den… :7 :7 :7

Edit: Glömde ju, Madde, fråga Jerry hur det är att vara förskyld 😉

/U

STIred
                        Deltagare

som sagt min iakttagningsförmåga är grym 😀 skål som fan … kanske det det beror på 😀 ;-)…. billig sprit i kannedick

jraberg
                          Deltagare

Ja nu lär du nog bli varse lite mer den smalspårige svensson nu när du blivit Pappa.Fasen vad fränt..
                            .zip jo, faktum är att vi just nu åker runt och kollar på garage lite varstans i norra sthlm och som har ett fräscht hus vid sidan av 😉
                            .Att bygga nytt är bara att glömma om man inte vill ha ett snordyrt funkishus som ingen vill ha om 20 år 🙁 eller bo i värsta slummen 🙁

och påtal om garage, Alien. Vi har kollat på hus i ditt område(uppe på kullen/berget) vad tycker du om området? är det mkt sk. kokare där borta med smällande als 😀 eller är det lugnt och fridfullt/barnvänligt?
                            Kan gärna fortsätta via pm så slipper vi fortsätta OT:andet

-johan

AudiAnders
                            Deltagare

Va? är det en kulle/berg där Alien bor?
                              Kanske är det ”sänkan” man tänker på, nedanför Aliens boning, vilket gör att det området ser högre upp ut?

Där är väl trevligt?! Fast kok:igast där är väl Alien själv. 🙂

Finns en repa nedanför som sagt, men fri sikt och bred asfalt (som slutar i en å-vändsgränd) där jag brukar bröla ur V8:an på enstaka sommarkvällar. Kanske finns några andra där också, men det är väl mest trimmade Oplar? 😀

/aa.

Niklas
                              Deltagare

jraberg: Snacka med glappkäften AudiAnders om du kan låna hans garage varjefall under sommartid. Varmgarage med passerkort i Danderyd precis intill Mörby Centrum. Fast du vill kanske ha ett mer permanent.

/N – som tycker att definitionen av berg i Väsby skiljer sig från resten av Sverige 😀

jraberg
                                Deltagare

mja, berg och berg. Det är en större kulle och hustomten har berg på tomten och då menar jag inte kebnekaijse. Sen ligger det ett gammalt stenbrott där vad jag förstått. Med berg menar jag materialet i marken inte höjden 😉 även om det ligger på en liten höjd. Men du har så rätt så alien. inget riktigt ”berg”

Vråla ur v8’an. jo men tjena, det låter barnsäkert… får väl rulla ner dit och tysta ner mullret med lite kokarpluttrande 😀 om vi flyttar dit.

västanbergahöjden(kom på namnet nu) är det jag tänker på. Är det verkligen där ni brukar glida 😛 😉 med bilarna?

Varmgarage låter najs.Definitivt billigare än att köpa nytt hus. Går det mecka där och ha bilen uppallad i x antal månader?

-johan skiter inte pengar tydligen..

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.