SSC Annonser Säljes – Delar ACL race vevlager EJ16/18/20/22/25

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Christian S
    Deltagare

ACL race vevlager 48mm

jag har även KING high performance ramlager ifall någon vill köpa till

förpackningarna är öppnade då jag har provmonterat 1 ram och 1 vevlager, säljes enbart pga att när jag provmonterade vevlagret så märkte jag att det är för litet så han jag köpte motorn och alla grejer av har skickat med fel.

hade tänkt mig 400:- med frakt för vevlagren och 1000:- med frakt för både vev och ramlager.

iron m///
      Deltagare

Finns de många olika lager? Har ett ej257 block

Christian S
        Deltagare

vevelagren finns i 2 olika dimesioner ved jag sett, dels dom som jag har som är 48mm och sen finns det även 52mm och det måste vara diametern på veven som avgör vilka man ska ha och jag hade som sagt fått med fel så det blev så här när jag monterade lagret:mad:

det finns olika tjocklekar på vevlagren iallafall beroende på om man slipat om veven eller inte.
          här står det vilka ramlagrena passar på http://www.king-bearings.com/cat/ViewSet.aspx?king_set=MB5382XPG

karlberg
          Deltagare

någon aning om dom passar till en Type r -00 ?

Christian S
            Deltagare

vet inte för kollar man vilka dom ska passa till så får man upp att dom ska passa alla dom som jag skrivit (ink EJ25 som jag skulle ha dom till) men trots det så finns det ju 2st olika storlekar på vevlagren (48mm & 52mm) så för att veta säker så måste du nog tyvär mäta veven.

karlberg
              Deltagare

vet inte för kollar man vilka dom ska passa till så får man upp att dom ska passa alla dom som jag skrivit (ink EJ25 som jag skulle ha dom till) men trots det så finns det ju 2st olika storlekar på vevlagren (48mm & 53mm) så för att veta säker så måste du nog tyvär mäta veven.

okej, blir lite jobbigt då :/ ska inte riva förän våren :/

man när man ändå har någon som kan på tråden, så vet du vilken motor som sitter i min?

Christian S
                Deltagare

bara att kolla på plåten som sitter på vänster fjäderbenstorn.

Christian S
                  Deltagare

annonsen på blocket http://www.blocket.se/goteborg/ACL_race_vevlager_48mm_EJ16_18_20_22_25_51186198.htm?ca=15&w=1

sänkt pris till 800:- för både ram och vevlager.

Christian S
                    Deltagare

ramlagren sålda:)

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.