SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Ac:n – surrande ljud

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    mattias514
    Deltagare

Tjena!

Var ute och körde idag när jag upptäckte ett ganska högt surrande ljud. Trodde först det var servon eller generatorn men lyssnade nogare och det verkar komma från ac:n/kompressorn. Tog loss remmarna och snörrade alla hjul för hand och dom lät bra och snurrade lätt men ac:n var lite konstig, kanske ska vara så har ingen aning. Funderar på om jag kan testa starta bilen utan ac remmen utan att de blir problem, det borde väl gå? Kanske någon som vart me om samma sak och vet vad det är?

//Mattias

Gilarski
      Deltagare

Tjena!

Var ute och körde idag när jag upptäckte ett ganska högt surrande ljud. Trodde först det var servon eller generatorn men lyssnade nogare och det verkar komma från ac:n/kompressorn. Tog loss remmarna och snörrade alla hjul för hand och dom lät bra och snurrade lätt men ac:n var lite konstig, kanske ska vara så har ingen aning. Funderar på om jag kan testa starta bilen utan ac remmen utan att de blir problem, det borde väl gå? Kanske någon som vart me om samma sak och vet vad det är?

//Mattias

Kyler AC’n bra ?

Spontant låter som nåt lager i AC-kompressorn är på väg att checka ut.

mattias514
        Deltagare

Kyler AC’n bra ?

Spontant låter som nåt lager i AC-kompressorn är på väg att checka ut.

I somras gjorde den de har inte testat nu, tog bort remmen idag och den slutade låta. Tror också helt klart att nått lager håller på att gå.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.