› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Adaprar för STi guldok på GT?
- Detta ämne har 25 svar, 4,282 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 11 månader sedan av
roadtip85.
-
FörfattareInlägg
-
7 juli, 2010 kl. 20:31 #202908
FeA
DeltagareKan det inte vara någon packningen i huvudbromscylindern som ”läcker” lite?
Jag upplever också att pedalen tar något längre ner vid första trampet på mina originalprylar, men inget som jag egentligen reflekterar över…försökte bara kolla detta efter att jag läst denna tråd på forumet. Det kanske alltid har varit så, det är åtminstone inget som jag funderat på innan.Jomenprecis, det kan vara så. Men iom att problemet kom i samband med bytet till brembooken så tror jag att GT’ns HBC inte pallar med att pressa fram den olja som krävs till dom nya oken, om det nu skiljer något mellan dom – vilket det borde göra.
8 juli, 2010 kl. 05:09 #202912Pasi_k
DeltagareHar samma fenomen på min med.
Men jag kan vara lurad av att jag kör tjejens WRX 2005 rätt ofta.
känns som broms-servot jobbar bättre på den?
Har man laddat på och busat lite så märks det mer på min.13 juli, 2010 kl. 21:11 #202919Crippe
DeltagareJag har samma problem på min!
bytte till sti slangar och nya (Bättre ok) runt om och fick detta problemet!
kan inte förstå varför!?
14 juli, 2010 kl. 07:11 #202909FeA
DeltagareJag har samma problem på min!
bytte till sti slangar och nya (Bättre ok) runt om och fick detta problemet!
kan inte förstå varför!?
Min subarumek var helt övertygad att berodde på att jag körde med GT’ns org huvudbromscylinder, då den är mindre än STi’ns, så nu har jag beställt en bättre beg HBC från en 04 STi. Får se om det blir bättre efter det.
17 juli, 2010 kl. 13:50 #202897Subarumicke
Deltagaresitter OKEN rätt?? så att inte luft nipeln sitter neråt på en av oken tex.. bak
Org GT broms servo funkar visst onödigt byta till STI
17 juli, 2010 kl. 14:44 #202918karlzzon.
DeltagareOrg GT broms servo funkar visst onödigt byta till STI
Bara den får lite vakuum och inget laddtryck så funkar det stabilt!!!!
17 juli, 2010 kl. 15:58 #202902FeA
Deltagaresitter OKEN rätt?? så att inte luft nipeln sitter neråt på en av oken tex.. bak
Org GT broms servo funkar visst onödigt byta till STI
Jaa, dom sitter rätt. Men STi’s hbc ska vara större, så den borde fungera bättre. Det kan ju även vara så att min hbc är slut, men då är det en jäkla tillfällighet att den pajja just i samband med bytet till STi oken.
Men men, en STi hbc är beställ från USA iaf, borde få den nästa vecka (en beggad därifrån kostade mindre än en repsats till min i vilket fall). Får se hur det blir att fungera efter det.
17 juli, 2010 kl. 20:39 #202898Subarumicke
DeltagareBara den får lite vakuum och inget laddtryck så funkar det stabilt!!!!
Hehehe jupp nu funkar den stabilt 😉 men det var inte lätt att få tag på en org.. slang
31 augusti, 2010 kl. 21:25 #202913roadtip85
KeymasterHur har det gått?
Hjälpte det när du bytte huvudbromscyliner?Jag har samma problem själv efter att jag bytte till Tarox 6-kolvsok…
1 september, 2010 kl. 19:15 #202910FeA
DeltagareHur har det gått?
Hjälpte det när du bytte huvudbromscyliner?Jag har samma problem själv efter att jag bytte till Tarox 6-kolvsok…
Det gjorde det, men utvändigt syndes ingen skillnad på HBC.
Fick ut å köra bromsarna varma, in å lufta, ut å köra, in å lufta osv 4ggr innan det funkade.
2 september, 2010 kl. 07:00 #202914roadtip85
KeymasterOkej, då får man ta och leta efter en sådan också då!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.