SSC Allmänt snack Allmänt småprat Äga ett rally team

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 61 totalt)
  • Författare
    Davve
    Deltagare

Har just anmält mig 🙂
      http://www.rallysverige.com

Info:

Bil
      Ditt stall måste ha minst en bil för att kunna köra en tävling. (Logiskt nog 😉 )
      Du köper en bil genom att klicka på ”Butiker” och sen ”Nya bilar” eller ”Begagnade bilar”.

En begagnad bil kan vara minst lika bra som en ny bil! Men kolla så att den har turbon kvar tex. Annars blir det dyrare när du måste köpa en sådan.

Ett tips är att inte köpa den dyraste bilen du har råd med. Utan titta runt lite först bland
      personalen osv. Då får du en uppfattning om hur mycket du kan tänka dig att lägga på din bil.

För att byta däck och liknande så måste du först köpa delen. Det gör du genom att klicka på ”Butiker” och ”Nya delar”
      eller ”Begagnade delar”. Sen får du gå in i verkstaden under ”Mitt stall” och ”Verkstad”. Där kan du avmontera och montera.

OBS Se till att ha en komplett bil, så du inte glömmer att sätta på ett par däck tex,
      då kommer bilen inte att starta en tävling som den är anmäld på.

Personal
      Vad du måste ha på personalfronten är en förare, en kartläsare och en mekaniker.
      Du klarar dig utan mekaniker men bilen håller då förmodligen bara en tävling.
      Teknikern utvecklar bilen så att den blir bättre. En sådan är alltid bra att ha.

Du kan även flytta folk mellan bilarna du äger. Det gör du enklast genom att klicka på personen under
      ”Mitt stall”, där kan du välja vilken bil du vill att personen skall tillhöra!

Du kan även skicka personalen på semester,förarutbildning och fysträning. Det gör du också genom
      att klicka på personen och välja det alternativ som passar dig bäst.

Tänk på att efter att du köpt en förare och en kartläsare så MÅSTE du gå till ”Mitt stall”
      och välja vilken förare som skall vara aktiv på bilen och vilken kartläsare som skall vara aktiv.
      Och med aktiv menas alltså de som sitter i bilen under tävlingen.
      Det står under mitt stall och under bilen ”Välj förare” och ”Välj kartläsare”.
      När det är gjort så är det bara att anmäla sig till tävlingarna!

Om du inte har en aktiv förare eller kartläsare på bilen och är anmäld till en tävling så kommer bilen inte att starta tävlingen.

Sponsorer
      För att få in mer pengar till stallet så behöver du sponsorer. Dom hitar du genom att gå under menyfliken ”Mitt stall”
      och sedan sponsorer. Du kan max ha fyra stycken. En sponsor finns kvar i 7 dagar sen måste du välja en sponsor igen.

Niklas
      Deltagare

Hade varit skoj med några previews av hur det ser ut mer än info texten. Förstår inte riktigt hur man spelar. Är det folk som hittar på vad som händer på ett forum eller är det ett riktigt spel?

Davve
        Deltagare

Hade varit skoj med några previews av hur det ser ut mer än info texten. Förstår inte riktigt hur man spelar. Är det folk som hittar på vad som händer på ett forum eller är det ett riktigt spel?

Man kör inte.. det är nått system som tar fram resultaten beroende på bil och förare o.s.v..

Jag har köpt en Mazda 323. 🙂

STIred
          Deltagare

Har iaf anmält mig. Gissar att det borde funka på samma sätt som hattrick(fotbolsspelet), där resultat räknas ut utifrån laget/spelarna/taktiken man har… Som davve säger.

Pasi_k
            Deltagare

Köpte EN GT men där fattas Turbo.. 🙁

syke
              Blockerad

Jag köpte också en gt, men den blev för dyr, så jag sålde den igen. Sitter på en 940 nu .. men ingen turbo heller 🙁

Pasi_k
                Deltagare

LÅnade genast 1,5mille ju. 😛

Sasse
                  Deltagare

Såg att många SSI:are registrerade sig under en kort stund.

Köpte också en GT. Men inget lån här inte, ska försöka kriga mig uppåt ändå 🙂

STIred
                    Deltagare

Blev en gt med, utan turbo, leta turbo men fanns inte o köpa 🙁
                      Spelversionen de lagt upp verkar inte funka till 100% stod att de håller på och färdigutvecklar. Fick lite konstiga meddelanden när jag sökte ny turbo.. Bli ballt när det funkar sen 🙂 speciellt om fler härifrån är med…

SecretAgentMan
                      Deltagare

Såja, SGM Motor är reggat, Lancia Delta åker vi. 😀

/J

Mats
                        Deltagare

Jag anmälde mig också.
                          Enda valet när det gällde bil var ju en GT så det fick det bli. men dock utan turbo men med 218 hk. De e bra trimmat på sugisen de…

Får se hur det går i cupen imorgon.

Flat Out Racing heter vi.

Mats GBG
                          Regionsansvarig Göteborg

STIred
                          Deltagare

Såja, SGM Motor är reggat, Lancia Delta åker vi. :D/J

Vart hitta du den, fanns inga lancior när jag kolla begmarknaden förut… Såg att KN var där med, undrar om han blir lika vass som i verkligheten 😉 😀

Edit: jaha du köpte en ny ja 😀

Davve
                            Deltagare

Vore kul om vi redovisade tider efter varje rally.

/D- Eklunden Rally, Lancia Delta HF Integrale EVOII

Pasi_k
                              Deltagare

Hehe Bara jag som slog på stort? 😛

Efter som jag inte vet om SUbban får starta utan turbo så har jag nu 2 bilar i Mitt team.
                                SSI Skåne
                                Lancia
                                Impreza GT

/P Hur ska det gå på första rallyt..? 😛

alrik
                                Deltagare

Ett team är inhandlat.

Ett SSi nätverk kanske skulle vara vettigt att ha?

/Team Alrik

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 61 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.