SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Aggresivare hjulvinklar

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Plura
    Deltagare

Hej,

Jag tänkte ringa till hjulvinkel gubben och beställa tid.

Jag vill ha lite aggresivare hjulvinklar och jag har letat och hittat lite olika alternativ.

En del verkar köra med ”Prodrive vinklar”. Jag hittade en sida där det stog vad värderna var.

Front Camber: Max
      Toe: 0mm
      Rear Camber: -1 deg
      Toe: 1mm in

Har även hittat Jerrys vinklar.

Camber max fram + bak
      Toe in 1mm fram + bak

Vad är att föredra? Jag vill att bilen ska styra in bättre framförallt i långsamma kurvor.

Vad menas med max camber? Är det max åt det negativa hållet..

Går det ställa camber bak? Jag har läst någonstanns att det inte finns någon ställskruv för det bak (vill inte förvilla vinkelgubben).

Det blev lite frågor…

Hoppas någon kan hjälpa mig lite.

/Pelle

STIred
      Deltagare

här kan du läsa lite, finns säkert mycket mer på nätet. Bara köra en google sökning på camber caster toe eller nåt sånt så hittar du säkert mängder med info 😉

http://rejsa.nu/artikel.php?t=6915
        http://www.ozebiz.com.au/racetech/theory/align.html

Sen var det en hyfsad artikel om hjulvinklar och vad hur dessa påverkar i senaste(eller om det var förra) numret av bilsport

Men för o veta exakt vad som funkar bäst just för dig och just på din bil så gäller det att experimentera….

Annars kan du alltid göra som Jerry, brukar funka bra 😉

Plura
        Deltagare

Det var lite nyttig läsning.

Jag har beställt tid hos hjulvinkel killen nästa vecka.

Troligtvis kör jag på Jerrys vinklar (hans tipps brukar ju vara bra).
          Hur funkar detta på vintern? Det kostar ju en slant så jag vill inte göra det 2ggr/år.

Caster har vinkelgubben koll vad som är bra eller är det också några andra värden än orginal det ska vara?

/Pelle – hela huvudet fullt med vinklar hit och mm dit

Desen
          Deltagare

Någon som vill berätta hur ert däckslitage ser ut efter att ha kört med dessa vinklar ett tag? På vilka däck?

/Andreas, Kristianstad

FeA
            Deltagare

Någon som vill berätta hur ert däckslitage ser ut efter att ha kört med dessa vinklar ett tag? På vilka däck?/Andreas, Kristianstad

Ingen märkbar skillnad. Sliter fortfarande mest på yttern, om man gillar att åka när det svänger lite… 😉
              Jag skulle vilja ha ännu mera camber, men det går inte med orginal fjäderben.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.