› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Airbag urkopplad för 10 000kr?
- Detta ämne har 6 svar, 1,452 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 8 månader sedan av
sti_erik.
-
FörfattareInlägg
-
27 augusti, 2006 kl. 11:02 #9679
Toni
DeltagareHej,
enligt uppgift så skulle Landrins bil i Västerås begära 10 000kr för att koppla ur passagerar-airbag:en fram på Outback -04. (påstod en spekulant på bilen som vill ha småbarn i framsätet).Såg vid sökning i forumet att flera här menar på att operationen är ganska enkel på en Impreza. Kan det verkligen vara så otroligt dyrt/svårt på en Outback tror ni?
27 augusti, 2006 kl. 11:43 #107523STIred
DeltagareHej,enligt uppgift så skulle Landrins bil i Västerås begära 10 000kr för att koppla ur passagerar-airbag:en fram på Outback -04. (påstod en spekulant på bilen som vill ha småbarn i framsätet).Såg vid sökning i forumet att flera här menar på att operationen är ganska enkel på en Impreza. Kan det verkligen vara så otroligt dyrt/svårt på en Outback tror ni?
Principen borde vara samma, koppla bort strömtillförseln till airbagen du vill ha bort, montera bort paketet koppla in motstånd.
Annars bara ringa landrins+ett par andra verkstäder först kolla pris och hur det går till för att vara på den säkra sidan.
10K låter ju sjukt dyrt om operationen är såpass enkel, men jag skulle nog hellre kollat upp det själv i första hand än lita på vad andra säger 😉 🙂/r
———————————————————–
I can live with the despair, it’s the hope that kills me27 augusti, 2006 kl. 13:06 #107525Micke_subba
DeltagarePå min Impreza -01 så böt dom bara en del av kabelhärvan som sitter vid airbagen. Är inte säker om det ser lika ut på din bil med jag kan kolla i papperen om härvan passar till din bil? Sitter på jobbet nu men jag kan kolla ikväll om du vill??
27 augusti, 2006 kl. 17:24 #107524thorlake
DeltagareHar för mig att man också måste byta ut bältet på passagerarsidan.
Det var iaf vad BMW sade till mig när jag ville höra varför det var så jevla dyrt att koppla bort airbag./JT
28 augusti, 2006 kl. 19:10 #107522Toni
DeltagareTre telefonsamtal till tre verkstäder = tre olika priser. 10000kr var turligt nog det dyraste priset. Bromma Bil och Motor tar 2700kr. Uppenbarligen lönar det sig att ringa runt då generalagenten inte vill ta i dessa frågor ens med tång och då det är helt upp till verkstaden om de vill hjälpa sina kunder med detta eller ej – och till vilket pris.
28 augusti, 2006 kl. 19:47 #107526Micke_subba
DeltagareJag betalade ca de priset. Matrialet 14- 15 hundra plus arbets tid. De som var lite jobbit var att man skulle skriv lite papper före dom kunde beställa grejer.
12 september, 2006 kl. 21:33 #107527sti_erik
Deltagareasså 10 tusen låter som ett herrejösses pris. men man får tänka på att märkesverkstäder verkstäder tar ca 1200-1500 kr timmen sen hur lång tid det tar beror ju först på om det fins någon anslagen tid angett av ”subaru” eller om det är helt upp till verkstaden. om det krävs demontering av instrumentpanel så förstår jag dom höga prisförslagen för att det är ett jävla jobb!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.