SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Airbaglampa

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Kalleman
    Deltagare

Hur raderar man felkoderna till airbagen? Är det att lämna in på Subaruverkstad det ända sättet.
      Kanske är dags att byta ut ngn airbag eller är det något annat vanligt fel som jag stött på?.

Problemet är att airbaglampan börjar lysa ibland, tex efter att bilen har varit igång en stund så tänds den. Ibland behöver den inte alls lysa.

Larry
      Deltagare

Jag hade problem på min GT att airbaglampan började leva sitt eget liv. Åkte till olika verkstäder och de enda de kunde konstatera var att ”Det är något med airbagsystemet som är fel”… No sk*t! 🙂
        Började själv rodda i det hela om det bara var en kabel som hoppat loss eller skavt mot någonting, men allt är nedrans inbakat och svårt att komma åt!
        Hur som helst blev det en tur till BBM och dom hittade nå´t glapp någonstans (fick inte veta var). Sen var det kirrat iaf!

Tips: Åk till en Subaruverkstad och få det fixat! Om airbaglampan lyser betyder det att INGEN airbag funkar (systemet kopplar ifrån) och det är ju lite onödigt om man nu ändå har två sprängladdningar i bilen kan dt vara skönt att veta att dom uppför sig som dom ska…! 😮 😉

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.