SSC Allmänt snack Allmänt småprat åka och titta på 22b sti imprezan

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 39 totalt)
  • Författare
    Xenomorph
    Deltagare

Jag och en kompis funderar på att åka och kolla på den i England. Jag har kollat spargrisen nu och det kanske kan bli ett eventuellt köp 😛

Något särskilt vi ska fota eller fråga om bilen? ifall vi åker.

Niklas
      Deltagare

Går de att regga i Sverige? Har för mig att de inte alls går att regga men kan vara fel. Kolla upp detta innan.

modulated
        Deltagare

Jag har förstått det som att är en bil godkänd i besikningen i ett
          annat EU-land så skall det inte vara några problem att få in dem
          i Sverige, har dock inte provat, så kolla kolla med SBP och försäkringsbolagen innan du åker.

// Patrick P – trötter.

Regionsansvarig Västerås

Niklas
          Deltagare

”En 22b får du endast in om du tar den som flyttgods då den inte klassas som ett seriemässigt tillverkat fordon. Eller så börjar du köra rally, men då får du endast använda den i samband med tävling.”

Lär mer här:
            http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=8&topic_id=8655

Niklas
            Deltagare

”Gammel” 22B vs ”Splirrans” STI04PSE

Inget lätt val det där…

Niklas
              Deltagare

Att sitta på höger sida istället för vänster ser inte jag som en direkt nackdel, förutom när man skall köra om en bil…vilket kan hända ibland med en sådan bil. Åldern däremot är väl den största nackdelen.

hberno
                Deltagare

Hvorfor reise til England?
                  I fjor høst ble det importert en japansk 22B. Den eneste 22B i Norden!
                  Den er godkjent og registert på motorhistorisk grunnlag.
                  Kontakt evt. Andre på i den norske Impreza-klubben:
                  http://imprezadriver.com

/hberno

Niklas
                  Deltagare

Bilderna på den norska 22B: http://gallery.imprezadriver.com/22B

Men det hjälper väl inte oss i Sverige att det finns en i Norge? Tror inte man får den godkänd för svenska vägar bara för att man gråter, pekar och säger ”men de får juuuuuuuuuu!!!” 🙂

Imp
                    Deltagare

är den inte serie tillvärkad som alien säger så e det helt kört frutom för tex rally bruk men dp kan man inte köra runt hur somhällst +att det krävs en jävla massa ommbygnad för att få den igenom rally besiktningen:(

trist har åsså var inne på en 22b.

å ska man bygga om en gat bil till rally bil (antar att 22b skulle hammna under antingen grupp N eller typ wrc klassen) så är det nog billigare å köpa en färdig rally bil för 2 mille eller nått.

Vectorm12
                      Deltagare

Själv skulle jag välja en 22b över en PSE vilken dag som helst.

Dock är jag mer intresserad av en S201:a om de går att få tag på.

thehook
                        Deltagare

>Själv skulle jag välja en 22b över en PSE vilken dag som
                          >helst.

Jag oxo!!

>Dock är jag mer intresserad av en S201:a om de går att få tag
                          >på.

Kolla J’s garage, dom har lite roliga bilar inne ibland, såg en S201:a där förut… http://www.j-garage.com/sale/usedcars/sale.htm

Mvh / Krooken

Xenomorph
                          Deltagare

Hmm det verkar ju redigt tråkigt att man inte kan impotera in en 22b nu när man verkeligen funderat på en.. Måste ju finnas något kryphål men det gör det nog inte min vanliga otur. Sen så vill jag ju ha 22b före en ny sti för att den är snyggare.

Niklas
                            Deltagare

Xenomorph: Du kan ju alltid försöka importera den som en vanlig GT. Ta med en back öl och några vetekransar så kanske det går, om du hittar en kille som är törstig, sockersugen och lite dum. 😀

modulated
                              Deltagare

Men räcker inte 400+ ex för att det skall klassas som serietillverkat?
                                Har sökt på det allsmäktiga internet idag men det kan inte ge
                                något svar i den frågan.

// Patrick P.

Regionsansvarig Västerås

Xenomorph
                                Deltagare

Hm jag sökte också för att se om 4xx ex skulle räcka men hittade inget om det…. Satan så synd alltså 22b är ju så fin. Annars får jag väl flytta dit bo där i ett tält sen flytta hem igen eller
                                  något.
                                  AlienDice mjo det kan ju vara värt att försöka hehe.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 39 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.