SSC Allmänt snack Allmänt småprat åka och titta på 22b sti imprezan

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 39 totalt)
  • Författare
    Vectorm12
    Deltagare

>Kolla J’s garage, dom har lite roliga bilar inne ibland, såg
      >en S201:a där förut…
      >http://www.j-garage.com/sale/usedcars/sale.htm

Var är de belägna då, Japan? Alla priser är ju i Yen…

Vectorm12
      Deltagare

Lite trådkapning här men Legacy B4 2.0 GT, dräggel :7 :7 :7

en sån vill jag ha som bruksbil…

thehook
        Deltagare

>Var är de belägna då, Japan? Alla priser är ju i Yen…

Jupp! 😀

Mvh / Krooken

Xenomorph
          Deltagare

dom jag tittat på är från england.. Om det nu kan hjälpa något.

Imp
            Deltagare

har förmig att det är minnst 1000 bilar som ska vara tillvärkade. men jag kan vara ute å trampa vatten nu.

SecretAgentMan
              Deltagare

..*host*…

Hade inte Ztone och övriga snik-evo-importörer just ett kraftigt problem med en förändring av reglementet?
                Jag vill minnas att det hade med just serietillverkning att göra.

Då lär ju en ”Electra” vara än mer udda än en 22b. 😀

/J – med hyfsat tillsnuten lugg 😀

Imp
                Deltagare

Att importera en bil som inte klassas som serietillvärkad är omöjligt hur man en vrider och vänder på det förutom för tex tävlingsbruk men då ska ju en massa andra krav uppfyllas istället å då e det ju iallafall ingen mening med det. Dessa regler gäller i sverige och sätter sig över alla eventuella eu regler svårare en så är det inte. tyvär jävligt trist att det skall vara så dock.

nu vet ju iofs inte jag om det kanske finns kryphål eller om sprit till gubben på sbp fungerar men jag rekomenderar inte att prova på å muta en tjänsteman 🙂

Xenomorph
                  Deltagare

hm det låter svårt med att få in en 22b. Redigt tråkigt om det nu inte går att impotera en..

Niklas
                    Deltagare

ante: Precis, jag skulle nog vilja ha det på papper från SBP att det är ok att regga 22b’n i Sverige innan jag lägger ca 300kkr på att få hit bilen. Annars kan det bli en väldigt dyr prydnad i garaget.

LegacyLarsa
                      Keymaster

Låter nästan som den ”svenska avundsjukan” har slagit till på sbp

/Larsa

Niklas
                        Deltagare

Förvisso, men man skall väl kunna lita på det man får berättat för sig. Ju högre person desto större sanningshalt. Om man inte skall kunna lita på det folk säger till en vart har vi hamnat då?

Men leta på i regelverket så får vi väl se om de ljög eller inte.

Perra
                          Deltagare

Jag har letat en del och det enda jag hittar om ”serietillverkning” är vid import för eget bruk. I dem reglerna står det följande:
                            ”Ett fordon är importerat för eget bruk om det är serietillverkat och har förvärvats i utlandet av en fysisk person som är bosatt i Sverige…etc.”

Annars nämns det bara i samband med reggning av rallybilar och det handlar ju inte det här om.

Detta borde ju inte innebära några problem. SÅ, ring upp det där Fläppot som sa sådär och se till att han hänvisar till en regel! Tills dess tror jag inte ett smack på det!

Mvh Perra

PS Hittade en annan ”lustig” sak:

”2 § Vid kontroll av hastighetsmätare på fordon som används av polispersonal vid hastighetskontroll får sådant fordon utan hinder av hastighetsbegränsningar och föreskrifter enligt 3 kap. 17 § och 9 kap. 1 § 6 trafikförordningen (1998:1276) samt lokala trafikföreskrifter enligt 10 kap. 1 § andra stycket 10 och 11 trafikförordningen föras med den hastighet som behövs för kontrollen.

Undantaget gäller endast på särskilt uppmätt kontrollsträcka”

Dvs snuten får köra hur fort som helst när dem provkör en bil! HELT MAKALÖST!

DS.

Vectorm12
                            Deltagare

Detta bådar riktigt gott inför min import av en S201:a… kanske skulle gå i alla fall…:P

Wiklundh
                              Deltagare

Tror att väldigt få som har dom pengarna skulle sattsa på en 22b (om de nu går att få in i Sverige någorlunda smärtfritt).
                                Samt att man får leva med att sitta på fel sida och köra.
                                I stället köper dom en STI -04 PSE.
                                Själv skulle jag inte tveka att köpa en nyare bil över den äldre om jag skulle lägga så mycket pengar på en bil.

Imp
                                Deltagare

>”En 22b får du endast in om du tar den som flyttgods då den
                                  >inte klassas som ett seriemässigt tillverkat fordon. Eller så
                                  >börjar du köra rally, men då får du endast använda den i
                                  >samband med tävling.”
                                  >
                                  >Lär mer här:
                                  >http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=8&topic_id=8655
                                  aha satt prcis å funderade på varför det inte rullar några 22b i svedala.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 39 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.