› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › åka och titta på 22b sti imprezan
- Detta ämne har 38 svar, 2,255 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 6 månader sedan av
skytiskapilen.
-
FörfattareInlägg
-
16 februari, 2005 kl. 19:17 #87543
Kocken
DeltagareDet bör tilläggas att han som predikade detta för mig är tekninsk chef inom SBP!!
//Ante
16 februari, 2005 kl. 19:17 #87542Kocken
Deltagare>SGM: Det problemet som Ztone o pöjkarna hade var att dem inte
>fick några papper från Mitsu-Sverige vilket man får från t.ex.
>Nissan när man tar in en bil. Detta är nu löst. Vad gäller
>Subaru så kanske Ante eller Daniel kan svara på om man kan få
>papper rån generalagenten till besiktningen?
>
>Ante!!!!!!!!! 😉 🙂 😀
>
>Jag har plöjt igenom en hel del av VV:s regler när jag skulle
>ha in Skylinen och inte läst detta någonstans. Kan du hänvisa
>till någon regel där det står? Vore intressant att gå till
>botten med detta. När jag får tid så ska jag leta lite själv
>men tills dess kanske du kan upplysa oss?? Eller har du ”bara”
>fått det kastat i ansiktet på dig muntligt?
>
>Mvh PerraTja Perra!!
Jag har inte läst det någonstans. Har fått det muntligt. Kan inte komma på vad han heter!!
Men han och killen som besiktade min bil sa detta till mig.Jag skulle också vilja gå till botten med detta
Mvh
Ante
16 februari, 2005 kl. 19:17 #87530Perra
Deltagare>Låter nästan som den ”svenska avundsjukan” har slagit till på
>sbp
>
>/LarsaPrecis vad jag misstänker! Finns det inte på pränt så gäller det inte!
Mvh Perra
16 februari, 2005 kl. 19:17 #87529Perra
DeltagareSGM: Det problemet som Ztone o pöjkarna hade var att dem inte fick några papper från Mitsu-Sverige vilket man får från t.ex. Nissan när man tar in en bil. Detta är nu löst. Vad gäller Subaru så kanske Ante eller Daniel kan svara på om man kan få papper rån generalagenten till besiktningen?
Ante!!!!!!!!! 😉 🙂 😀
Jag har plöjt igenom en hel del av VV:s regler när jag skulle ha in Skylinen och inte läst detta någonstans. Kan du hänvisa till någon regel där det står? Vore intressant att gå till botten med detta. När jag får tid så ska jag leta lite själv men tills dess kanske du kan upplysa oss?? Eller har du ”bara” fått det kastat i ansiktet på dig muntligt?
Mvh Perra
16 februari, 2005 kl. 19:17 #87528Perra
DeltagareNej killar, nu får ni ta o snyta till chipsluggen! 😀 😀
Det ska inte vara omöjligt att ta in en 22b från England. Det finns nämligen ett antal regler i Vägverkets författningssamlingar (vilket är vad SBP jobbar efter) som säger följande: Dels så har bilen varit reggad i ett annat EU-land vilket underlättar jämfört med att ta in bilen från untaför EU. Dels så har 22b sålts officielt i England och detta innebär att Vägverket _kan_ besluta att de Engelska reglerna för godkännande är likvärdinga med de Svenska. Enligt min mening så ska du ”bara” behöva hämta hem bilen, byta stråkastarna, ta med dig alla papper och åka till SBP för att få bilen reggad o godkänd. Det enda dem skulle kunna vara kinkiga över är väl vingen men den finns det ju papper på att den är ok. Eller i varje fall P1-vingen men vilken besiktningsman ser skillnad på det? Inte många tror jag.
Det där med seriemässig tillverkning eller inte har jag inte läst i någon av VVFS men klart jag kan ha missat det.
Så med andra ord: KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖP!!! 😀 😀 😀
Mer info hittar ni hos http://www.vv.se under publikationer —> författningssamlingar, där ni kan söka på olika regelsamlingar för import från EU, import för eget bruk osv.
Mvh Perra
16 februari, 2005 kl. 19:17 #87541Kocken
DeltagarePerra!!!!!!
En teknisk chef på bilprovningens huvudkontor i Vällingby delar inte samma uppfattning som du. Been there;)
I samma veva som jag tog hem min fd STI coupe så hade jag me planer på att ta hem en 22b, men icke!!
Tråkigt om man betalar runt 300k och sedan kan man inte använda den.
Så det där att åka direkt till besikning blir svårt!!//ante
19 december, 2005 kl. 06:19 #87535Manor
Deltagare>En hög position innebär inte med automatik mer kunskap om
>lagar och förordningar, inte heller speglar det sannolikheten
>att densamme talar sanning. (nyss påkommet djungelordspråk)
>
>
>/Andreas
http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
–
>Original Gangster –Suveränt ordspråk…det är värt att lägga på minnet :D.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #87534Manor
DeltagareVisst är 22b riktigt ball och kult, men för samma pengar kan man väl köpa en Petter Solberg edition STi -04. Om det därtill är problem att regga en 22b i Sverige, så är det väl inte ens värt att diskutera 🙁 !!?
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #87536skytiskapilen
DeltagareEn hög position innebär inte med automatik mer kunskap om lagar och förordningar, inte heller speglar det sannolikheten att densamme talar sanning. (nyss påkommet djungelordspråk)
/Andreas
http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
– Original Gangster – -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.