› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Akta er för myspons!!!
- Detta ämne har 4 svar, 1,186 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 6 månader sedan av
whitestripe.
-
FörfattareInlägg
-
31 juli, 2007 kl. 22:11 #10385
whitestripe
DeltagareJag tog en rövare och gick med i myspons.
Jag fyllde i info om mig och bilen samt lade upp bilder poch betande samtidigt att jag inte ville så kallad sponsring på 15% i en stylingbutik för vem som helst kan pruta 10-15% på styling idag.
1½ dygn senare så får jag ett mail ifrån dem där de säger sig ha hittat en sponsor.
Glad i hågen så öppnar jag kontrakten och ser att en billjudsfirma vill ge mig 10% rabatt i utbyte mot dekaler på bilen.
Blir lite sur då ingen repekterat min önskan och skriver ett mail till firman som jag nu har kontrakt med. I mailet förklarar jag läget och tackar vänligen för rabatten men avböjer
Får svar ifrån dem att de inte vet nånting. De är med som sponsorföretag i myspons men de har inte ens sett min bil eller ens nåt kontrakt som nu är tecknat mellan oss.
Myspons har helt enkelt bestämt rabattsatsen och vem som ska få rabatten. Imorron så ska jag och företaget ifråga pratas vid och företaget ska göra en polisanmälan och även jobba för att få tillbaka mina pengar.
Billjudsfirman visste alltså inte ens om att de helt plötsligt hade mig som sponsorbil.
Det verkar väldigt oseriöst detta…. trodde att det skulle kunna vara nåt bra och tog en chansning. Gör inte samma misstag som mig.
1 augusti, 2007 kl. 05:42 #114922Sasse
DeltagareRäckte med att titta på deras ”reklamkampanj” i Bilsport för att bli avskräckt.
Ett seriöst företag med sådana ambitioner bör kunna visa upp någonting annat än en annons man kan tro är gjord i Paint av ett barn.Edit: Hoppas självklart att det löser sig för dig! 🙂
1 augusti, 2007 kl. 05:52 #114925Niklas
DeltagareNo offence men är inte jakten på sponsorer lite av charmen med att få sponsring? Ett bevis på att du byggt något som folk uppskattar och vill bli förknippade med. Att låta ett företag göra detta åt dig tycker jag låter lite konstigt. 🙂
Hoppas allt löser sig.
1 augusti, 2007 kl. 07:29 #114923MariaimprezaGT
Deltagaremmm håller med er alla, för att vara sponsrad av oss krävs nåt extra, det krävs att man ställer ut bilen på nåt sätt flera gånger under året, deltar i evengemang å saker vi gör. Vem som helst kan få 10%, ni i SSI har ju tex 15% på nästan allt vi har, å mer rabatt på mkt annat. Så om nån får 15% på våra saker, så skulle vi gärna vilja ha på 120 cm dekaler a la min bil, men det låter ju vedervärdigt..
Sen vet ju inte de vilka bilar som har de, någon kanske väljer å ha en dekal för att dölja rost liksom.. hehe.På performance saker, specielt coilovers å såna dyrare saker är 15% all vår vinst. Men på olja, däck, bilvård osv, så är det en droppe i havet.
Hörde igår att både företag å privatpersoner stämmer myspons, vilket jag tycker är riktigt. Gå istället in till vilken firma som helst, be om rabatt. De enda man kräver för 10-15% är att folk pratar väl om en. Dekaler känns lite overkill, de enda som vill ha dekaler som får den rabatten har oftast då en anledning till att dölja saker. Å såna bilar vill vi inte ha dekaler på.
Det är också anledningen till att våra sponsorbilar får välja färg, å mestadels placering själv, även vilka de vill ha utöver vår. Dessutom är det en kostnad som vi står för, även montering.
suck blir sååå sur…
Maria
Audi is teh ####!!
1 augusti, 2007 kl. 08:41 #114924whitestripe
DeltagareSjälvklart är det kul att jaga spons men myspons lockade med sponsorkontrakt på uppemot 50000:- och det föll jag för. Tänkte att det var värt att prova. men att sen få 10% på ett företag som inte ens varit med och valt ut min det är ju bara fel…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.