Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 24 totalt)
  • Författare
    NickeH
    Deltagare

Vore jättebra om nån admin kunde slå på iPhone joxet vet inte vad det heter men på många andra forum frågar iPhonen om man vill köra i en app istället som på http://www.rs25.com/forums/

NickeH
      Deltagare

Detta måste installeras för att appen Tapatalk ska känna ingen SSI forument som Iphone/android native.

http://www.tapatalk.com/plugin.php

Kom igen visst är det fler än jag som surfar hit via iphone/android

🙂

Man måste tyvärr köpa Tapatalk för iphone/andriod men även Nasioc fungerar med den. Inte så dyr typ 20 spänn.

syke
        Blockerad

Jag kör windows mobile på en Samsung Omnia. I ren ilska och frustration tänker jag vägra installera något som kör världen ÄNNU bättre för ägare av iPhone och Android-lurar 😉

Grusdraparn
          Deltagare

Jag kör windows mobile på en Samsung Omnia. I ren ilska och frustration tänker jag vägra installera något som kör världen ÄNNU bättre för ägare av iPhone och Android-lurar 😉

Våga släpp den där gamla häcken nu, du vet att du vill ha en ifån… 😉

/K – vill också surfa bbs via app asap osv

TomK
            Deltagare

Detta måste installeras för att appen Tapatalk ska känna ingen SSI forument som Iphone/android native.

http://www.tapatalk.com/plugin.php

Kom igen visst är det fler än jag som surfar hit via iphone/android

🙂

Man måste tyvärr köpa Tapatalk för iphone/andriod men även Nasioc fungerar med den. Inte så dyr typ 20 spänn.

Nasioc har ju en egen Iphone app. Kolla i Appstore så finns den där.

Ja stöd för mobilsurfande skulle vara sweet! 🙂

edbe
              Deltagare

JA! give stöd! Vad jag kan förstå av appen så kan man även lägga in bilder direkt via iphonen vilket är en funktion som skulle underlätta för alla som ligger i garaget och pillar 🙂

Markus
                Deltagare

Om nya Subaruklubbens hemsida ska ha stöd för mobiler tycker jag det ska vara i form av just en hemsida och ingen iphone-app. Alla touch-telefoner ska kunna använda det i så fall.

NickeH
                  Deltagare

Om nya Subaruklubbens hemsida ska ha stöd för mobiler tycker jag det ska vara i form av just en hemsida och ingen iphone-app. Alla touch-telefoner ska kunna använda det i så fall.

Grejen är ju att man inte behöver göra om forumet, man behöver bara installera en liten plugin så applicationer som Tapatalk fattar att impreza.nu är iphone/android native.

Verkar också vara på gång för Windows Phone 7.
                    http://www.tapatalk.com/forum/showthread.php?t=3410

Vad kör du för telefon?

Markus
                    Deltagare

Jag kör på en HTC Desire så om Tapatalk finns till Android är det såklart bra men jag tycker att många appar bara är frontends för dåliga hemsidor. Tycker det är bättre med universella stöd så att även Symbian och alla andra också får bra stöd. Tapatalk är kanske som ni skriver det enklaste just nu, men ingen långsiktig lösning enligt mig, dels för att det kostar pengar och dels för att det kräver ännu ett program på telefonen. Nu skriver jag via telefonens inbyggda webbläsare och det funkar ändå rätt bra.

Har Subaru Nordic några önskemål/krav?

Markus
                      Deltagare

Det här kan nog vara intressant… http://www.atomer.se/mobilt/

edbe
                        Deltagare

Jag kör på en HTC Desire så om Tapatalk finns till Android är det såklart bra men jag tycker att många appar bara är frontends för dåliga hemsidor. Tycker det är bättre med universella stöd så att även Symbian och alla andra också får bra stöd. Tapatalk är kanske som ni skriver det enklaste just nu, men ingen långsiktig lösning enligt mig, dels för att det kostar pengar och dels för att det kräver ännu ett program på telefonen. Nu skriver jag via telefonens inbyggda webbläsare och det funkar ändå rätt bra.

Jag surfar ofta på forumet med min iphone (även just nu) och somdusäger så fungerar det bra.

Men det tapatalk gör är att du har en bättre överblick där du slipper zooma etc. Detta kan man ju även få som du säger om man gör en sida helt mobil anpassad. Detta kräver ju dock att någon ska göra detta.

Problemet som sedan återstår är ju hur man lägger upp bilder. Vet inte hur det funkar i andra “öppna” mobil operativ men jag misstänker att det inte är jätte smidigt att lägga upp en bild på en nätet. Och även om det nu går att ladda upp till garaget etc så blir det ju ett evigt klippande och klistrande med länkar osv. Det är inget jag vill hålla på med i mobilen.

Kolla in tapatalk. Tryck på insert, image, bibliotek eller kamera sen är bilden upplagd. Tror detta är den funktion som kan komma att vara riktigt användbar för många. Jag har i alla fall saknat den möjligheten. Slippa dra fram vanliga kameran…ladda batteriet…rensa det fulla minneskortet…ta bilderna…in till datorn igen…fram med usbkabeln…föra över bilderna i nån map…hitta igen mappen…ladda upp bilderna på nån sida…rensa gamla bilder efterso
                          Du redan använder hela utrymmet…sen kopiera länken…sen hålla på med HTML koden (som många misslyckas med)…och förhoppningsvis hinner du göra detta inom en vecka från att du ville posta bilden… 🙂

Grusdraparn
                          Deltagare

Som du säger så funkar det väl redan skapligt via webläsaren, då är det väl inget som hindrar att aktivera funktionen som gör de ännu smidigare för de som vill köpa en app?

Detta är väl knappast något som Subaru Nordic kan ställa krav på, vi är väl fortfarande fristående eller har jag missat nått?

Markus
                            Deltagare

edbe: Riktigt sådär krångligt är det inte 😉 Det är enkelt att lägga upp bilder på webben med Android och det finns många alternativ. Säkerligen flera som liknar Tapatalk om man letar.

Som du säger så funkar det väl redan skapligt via webläsaren, då är det väl inget som hindrar att aktivera funktionen som gör de ännu smidigare för de som vill köpa en app?

Detta är väl knappast något som Subaru Nordic kan ställa krav på, vi är väl fortfarande fristående eller har jag missat nått?

Nej om det finns inbyggt så är det klart att vi ska slå på det men jag tycker att en bra website alltid är att föredra om vi måste lägga ner arbete för att anpassa forumet. Finns det inget open source-alternativ?

Det jag menade var att vi kanske kunde få bidrag till utveckling av en mobil sida. Hade jag varit dem så hade jag då ställt krav/haft önskemål på funktioner och innehåll. Jag har inte hållit på med mobilhemsidor sedan WAP-tiden på 90-talet så kunskapen är frånvarande nu. Annars hade jag gärna gett mig på det.

syke
                              Blockerad

Nu är tapatalk installerat. Forumet är registrerat under namnet Swedish Subaru Club Official Forum. Testa vetja! 😉

GT99
                                Deltagare

Detta verkar fungera helt ok. Men skulle nog vilja påstå att det fungerar smidigare att surfa via vanlig browser. Dock tror jag att för telefoner med sämre/mindre skärm är Tapatalk ett bra verktyg.
                                  Hur som helst bra att det finns alternativ.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 24 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.