› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › AKUT: förlänga lambdasondkablar??
- Detta ämne har 12 svar, 1,061 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av
clasen.
-
FörfattareInlägg
-
16 augusti, 2013 kl. 19:43 #30892
clasen
DeltagareHalloj! Står i garaget och håller på att svetsa ihop nytt avgassystem till sti:n. Det gamla var tattarsvetsat, såg förjävligt ut.
I alla fall, när jag bygger om downpipen med ordentliga böjar hamnar katten längre bak, och jag har lambdauttaget i katten och därför räcker inte sladdarna till. Går dom att förlänga som vilka kablar som helst eller är dom avstörda eller av något underligt material?
Som avgassystemet är nu sitter lambdasonden EFTER katten… Alternativet är att vända katten så att lambdan hamnar före, går det eller kommer den få ryck?
Mycket tacksam för snabb hjälp, står som sagt i garaget nu och håller på 😀
16 augusti, 2013 kl. 20:17 #259656TypeR
DeltagareWill give 2 different readings very important
16 augusti, 2013 kl. 20:27 #259650Nikke McRae
Deltagare16 augusti, 2013 kl. 20:38 #259657clasen
DeltagareLambdan satt så på systemet innan, MEN det är ju somsagt någon som tattatsvetsat dit ny katt på downpipen och satt den så.
Men jag tror jag chansar på att vända katten. Jag har också för mig att lambdan sitter innan katt, men jag är orolig att det ska bli andra värden och att det ska bli felkod
16 augusti, 2013 kl. 20:52 #259652.zip
DeltagareVill minnas att lambdan ska sitta minst 15-20cm från turbon för att få rätt värden och inte gå för varmt.
Skickat från min GT-I9100
16 augusti, 2013 kl. 20:53 #259651Nikke McRae
DeltagareTänkte lite fel. Original sitter det katalysator i uppipe, downpipe och efter downpipe. En främre sensor efter turbo och en bakre som sitter före den sista katten, men hur det blir med bara en kvar?
Jag har min sittande före sista och enda katt.16 augusti, 2013 kl. 21:49 #259658clasen
DeltagareTänkte lite fel. Original sitter det katalysator i uppipe, downpipe och efter downpipe. En främre sensor efter turbo och en bakre som sitter före den sista katten, men hur det blir med bara en kvar?
Jag har min sittande före sista och enda katt.Tre katalysatorer? wtf… Jag har väl en lambda i uppipen antar jag för det räcker väl knappast med bara än borta vid katten…
Jag har en cobb downpipe så katten sitter efter växellådsbalken, under kardan… Det är ju betydligt mer än 15-20 cm från turbon, det är ju dryga metern.
Men jag provar att vända katten och håller tummarna. Läst lite och det låter inge vidare att skarva kablarna
Tack för alla svar!!
16 augusti, 2013 kl. 21:52 #259653TomK
Jag har min sittande före sista och enda katt.En Sti har inte katt i up-pipen.
Bara i down pipe och efter.16 augusti, 2013 kl. 21:52 #259654TomK
DeltagareTre katalysatorer? wtf… Jag har väl en lambda i uppipen antar jag för det räcker väl knappast med bara än borta vid katten…
Jag har en cobb downpipe så katten sitter efter växellådsbalken, under kardan… Det är ju betydligt mer än 15-20 cm från turbon, det är ju dryga metern.
Men jag provar att vända katten och håller tummarna. Läst lite och det låter inge vidare att skarva kablarna
Tack för alla svar!!
Du har en lambda i grenröret och en efter katten.
16 augusti, 2013 kl. 21:53 #259655TomK
DeltagareOm du nu har en newage dvs. 🙂
17 augusti, 2013 kl. 09:01 #259659clasen
DeltagareDu har en lambda i grenröret och en efter katten.
Okej, så då blir det fel om jag vänder katten och har lambdan före? Eller kan det fungera ändå?
Det är en sti -07
17 augusti, 2013 kl. 10:36 #259660clasen
DeltagareLöst problemet. Gick att flytta kontakten till lambdan en bit så sladden räcker till, så nu hamnar katten åt ”rätt” håll
17 augusti, 2013 kl. 20:59 #259661clasen
Deltagaresystemet klarrt, blev snyggt som fan och ljusår bättre än innan. Tur man har polare med tig
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.