› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Äldre STI?
- Detta ämne har 5 svar, 993 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 4 månader sedan av
BaDaniel.
-
FörfattareInlägg
-
3 oktober, 2006 kl. 09:11 #9777
BaDaniel
DeltagareEfter att sålt min gammla GT-00 saknas något i billivet…
Har kört tyskt ett tag (M3E30) som brukas flitigt på diverse svängträffar bla hos Janne (SAD) senast.Fick då möjligheten att prova på Blocks mycket trevliga STI och blev helt såld. Kändes som att hittat hem igen och till råga på allt gick den precis som jag alltid önskat att min gamla GT gjort, och då menar jag inte bara rakt fram.:)
Extremt trevligt paket för överkommliga pengar tycker jag det verkar som. Då återstår bara några enkla frågor? (Förutom att lägga fram för frun att det är mycket viktigt att det ska ingå en STI i vagnparken…)
1.Är det värt att sälja en ikon (M3an) för att skaffa en annan (STI)
2.Vart hittar jag lite trevliga annonser på begagnade objekt?
3.Japan eller UK?
4.Ta hem själv eller låta någon annan fixa?
5.Vilken modell ska man välja?
Många frågor blev det men när man undrar nåt så…
Daniel Rosenblom
Däckvaruhuset3 oktober, 2006 kl. 09:54 #108608Mats
Deltagare1. Vilken M3:a har du? Är det en gammal (E30 tror jag de heter, de med runda lampor fram) som e i orginalskick så hade jag nog funderat 2 och t.o.m 3 gånger. Det är riktiga motorsport ikoner de bilarna.
2. http://www.pistonheads.co.uk bbs.scoobynet.co.uk http://www.autotrader.co.uk bbs.22b.com
3. UK är lättare att få in om du ska göra det själv. Närmare också om du vill titta på bilen innan.
4. Gör det själv. Ingen idé o slänga pengar i sjön när du kan göra det själv relativt smärtfritt.
5. En STI Type R eller RA version 5 eller 6. RA om du vill bygga ”race” och en R om du vill ha AC o elhissar o lite annat lull lull. Iof så kan du få en RA med dessa tillbehör också. Det är en riktig djungel med alla modeller. V-Limited, WRC-limited och allt va de heter + att det har varit möjligt att i princip välja till eller bort vilken utrustning som helst.
Edit: Lycka till med köpet. Du vet att du vill… 😀 :9
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg3 oktober, 2006 kl. 09:58 #108604SecretAgentMan
DeltagareDet är en M3E30, den första M3:an – och den skulle jag behålla personligen. 🙂
…och komplettera med en gammal RA för en spottstyver. 😀
/J
3 oktober, 2006 kl. 10:13 #108606BaDaniel
DeltagareDet är en M3E30, den första M3:an – och den skulle jag behålla personligen. :)…och komplettera med en gammal RA för en spottstyver. :D/J
Magkänslan sägar också åt mig att behålla M3an igentligen men som varje höst känns det så tråkigt att ställa undan bilen i ett halvår.
En Impreza har man kul i året runt ju!Känns så trist med endast en säsong per år… Undrar hur M3an gör sig på
en sjöis med fulldubb…?Om man nu börjar fundera i Jerrys banor, vad kostar en gammal RA?
(Ska ha Imprezan som tracktoy enbart.)3 oktober, 2006 kl. 10:15 #108605SecretAgentMan
DeltagareDet finns roliga och fina bilar från 4000 ukp. 🙂
En STI RA är det du skall ha, ställbar mittdiff och lamelldiff bak, lättviktare – men inget att åka motorväg i, men du kan ju redan den grejen med M3:an. 😉/J
3 oktober, 2006 kl. 10:20 #108607BaDaniel
DeltagareDet finns roliga och fina bilar från 4000 ukp. :)En STI RA är det du skall ha, ställbar mittdiff och lamelldiff bak, lättviktare – men inget att åka motorväg i, men du kan ju redan den grejen med M3:an. 😉http://www.autotrader.co.uk/J
Återstår bara att förklara för nyblivna frun att det verkligen behövs en bil till i familjen…
Det där med motorväg har jag testat, närmrebestämt 670mil på 3 veckor i en icke ljuddämpad gammelbil utan AC genom europa… (till Italien och Frankrike och tillbaks, liten avstickare förbi ringen dessutom:) )Mvh Daniel som saknar SSI gemenskapen, BMWSC är inte mycket att ha…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.