- Detta ämne har 14 svar, 2,742 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 3 månader sedan av Niklas.
-
FörfattareInlägg
-
4 augusti, 2007 kl. 10:52 #22839NiklasDeltagare
http://www.teardown.se/subaru/album/070804/01.jpg
Bilen tvättad och fin…tyckte det var dags för en liten fotosession. Hoppas inte Olsbergs misstycker att jag lånade deras lokaler några minuter, men de har ju lite rallyblod i företaget. 🙂
http://www.teardown.se/subaru/album/070804/02.jpg
Sänkningen med H&R-fjädrar från BVS-Robban här på forumet kan varmt rekommenderas. Bilen kom ner lite närmare hjulen, speciellt fram och nu ser det riktigt bra ut. Skicka ett PM till Robban om ni också vill se lite bättre ut. :7
PS: ÄÄÄÄääälskar ratten på den bilden, man ser tydligt hur mycket bakåt “jag” (läs: min snygga snap-off sponsor) byggt på navet och hur mycket mer rally det blev. :7
http://www.teardown.se/subaru/album/070804/03.jpg
Den lilla gula skylten som oftast bara får åka med i bilen fick komma ut i solskenet och göra sitt till replika-look’s försöket.
http://www.teardown.se/subaru/album/070804/04.jpg
Jodå, dekoren sitter lika på sidorna, tur för mig. 😛
http://www.teardown.se/subaru/album/070804/05.jpg
Måste säga att Imprezan är bra hård på håll, ser ut som en bil som man inte vill bråka med… 😮
http://www.teardown.se/subaru/album/070804/06.jpg
…och ännu hårdare och tuffare är den när man kommer nära. Passera er Svenssons, Perssons, Andersson och ni andra Volvo- och SAAB-ägare. 😀
http://www.teardown.se/subaru/album/070804/07.jpg
Bilen flyttades till andra sidan byggnaden men ändå lyckades jag få till mer eller mindre exakt samma vinkel… 🙁
http://www.teardown.se/subaru/album/070804/08.jpg
…men bilen är så snygg så de bilderna får vara med ändå. :*
http://www.teardown.se/subaru/album/070804/09.jpg
Slutet gott, allting gott. Gulskylten av, ut på vägen och en fullgasning sen var man hemma och bilen står i garaget igen – laddar upp för nästa gång jag kommer och skall köra den…någon gång framåt september typ… :+
– Hoppas ni uppskattar bilderna, det gör jag och det är det viktigaste! 😀
4 augusti, 2007 kl. 11:14 #198196.zipDeltagareSer bra ut!
Hur känns det att köra med dom nya fjädrarna?//.zip
4 augusti, 2007 kl. 12:20 #198197FranssonDeltagareTycker allt du ska vara nöjd med bilderna och BILEN 😛
Undrar också hur fjädrarna känns, och vad du fick ge för dem?//Nicke
4 augusti, 2007 kl. 12:27 #198198NiklasDeltagareDet är dagspris på prylarna, men räkna 2000-2500kr för fyra fjädrar så är du i hamn.
Nu kör jag ganska lugnt så jag känner ingen skillnad från original, har inte hunnit ta ut bilen på bana än. Men lite styvare och hårdare känns den när man kör över fartgupp och sånt. Fjädrarna är ju progressiva också så ju mer du tar i desto hårdare blir fjädrarna.
4 augusti, 2007 kl. 14:13 #198195killerDeltagareLite OT
Men, är det nån som vet vars det går att få tag i sånna där strålkastarskydd som Alien med flera har? Har sökt förgäves ;(
4 augusti, 2007 kl. 18:50 #198199NiklasDeltagareEngland om de finns att köpa där längre. Det är/var Subarus egna, nu tror jag det är andra tillverkare.
5 augusti, 2007 kl. 06:00 #198191b20mannenDeltagareMja. Lite renomesnyltning tror jag allt det luktar att fota utanför Olsbergs lokaler. 🙂
Min favorit är nog blaffan med “Fuji Heavy Industries” bakpå. Är ju liksom original, men coolare. 😉
Sen en liten anmärkning. Du har ju dekaler för batteri och släckare, men inte några dragreglage för dessa monterade under höger torkararm.
Du borde montera dit reglagen i alla fall, så ser det ännu mera genuint ut.5 augusti, 2007 kl. 07:00 #198200NiklasDeltagareBra idé men nja, tanken är att kunna återställa bilen i hyffsat originalskick om så skulle behövas. Hålen i huven är tillräckligt stort ingrepp för att bli problem, så det får stanna där.
9 augusti, 2007 kl. 13:00 #198192b20mannenDeltagareMja. Inte hål i huven direkt. Men hål i plasten under höger torkararm.
Kan ju göra en “stajling-fuling” och bara modda plastbiten så du kan skruva på reglageknopparna. Utan att dra in vajrar till släckare och batteribrytare.Bra idé men nja, tanken är att kunna återställa bilen i hyffsat originalskick om så skulle behövas. Hålen i huven är tillräckligt stort ingrepp för att bli problem, så det får stanna där.
9 augusti, 2007 kl. 13:49 #198201NiklasDeltagareSyftade på de fyra hålen jag borrat i huven för ljusrampen.
11 augusti, 2007 kl. 22:35 #198193AudiAndersDeltagareÄckligt snygga bilder blev det.
Ska ta o använda mig av denna vägg då vädret (och andan) faller på, för Ådi och/eller VW.
Dock utan reklamskylt för elektronik och hydraulik i så fall. 😉/AA.
11 augusti, 2007 kl. 23:35 #198190StratDeltagareSchnyggt! Verkligen fin helhet på bilen 🙂
Men ta och justera nivåerna i ps lite:
http://www.claeswikdahl.com/temp/alien.jpg
Så ploppar den fram lite bättre. Och spara i bättre kvalitet. Ingen som sitter på 28.8 längre 😛 😉
/Claes
11 augusti, 2007 kl. 23:56 #198194specializedDeltagareWhat about a session @ Autotech or JRM ? 😉
Så du får liiiite prestanda som motsvarar dekalerna menar jag 😉
Snygga bilder annars 🙂
Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉13 augusti, 2007 kl. 09:08 #198202NiklasDeltagare220+ hästar tycker jag fungerar fullt tillräckligt på bana 1gg/året och till och från BurgerKing 1-2ggr/månad. Mer än så kör jag inte.
Är lite hysteri i att trimma. Haft bilen i 4-5 år nu och tycker fortfarande att den går tillräckligt fort. Nu har jag råd att äga bilen då största kostnaden är försäkringen. Inte bensin, inte däck, inte bromsar, och framförallt inte motorras.
/N
13 augusti, 2007 kl. 09:09 #198203NiklasDeltagareStrat: Jadu, om man orkat pilla så. 🙂 Märks att du har tid att pilla med sånt när du bara har ett barn att byta blöja på. 😀
/N – fogsvansen i ena handen och babypuder i andra! 😛
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.