› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › AlienDiCE vs Polisen (round 1)
- Detta ämne har 17 svar, 2,659 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år, 2 månader sedan av
Niklas.
-
FörfattareInlägg
-
24 augusti, 2003 kl. 16:55 #7085
Niklas
DeltagareIdag var det min tur att bli stoppad av polisen:
Var uppe i Göta (samhälle söder om Trollhättan) idag och skulle titta på ett hus som var till salu. På vägen hem när vi skall svänga ut på stora vägen mellan Trollhättan och Göteborg (rv45) kör en polis-mc förbi i samma riktning som vi skall. Dum som man är så följer jag efter och håller lite långsammare tempo än vad polisen gör. Dock hela tiden i synfältet framför mig. Efter några hundra meter svänger mc’n in på en busshållplats och jag svänger av vägen åt vänster precis innan avfarten. Varför? Jo, min främre nummerskylt ligger i bagaget eftersom jag tog av den igår då jag monterade på en ny Prodrive-dekal på läppen. Jag kör en bit på den lilla avtagsvägen och stannar sedan där det finns plats. Hoppar ur bilen och plockar fram nummerskylten för att montera den. Samtidigt stannar polis-mc’n sidan om. Han har vänt, kört ikapp och tänker nu döda mig:
Polis: ”Jaha, där kom den fram!”
Alien: ”Jepp…”
Polis: ”Ta fram körkortet!”
Alien: ”Visst…varsågod.”
Polisen börjar kontakta centralen och gör en koll på mig (mitt körkort) och på bilen. Jag går fram och börjar skruva fast skylten. Smått nervös men jag får i skruvarna i hålen ändå. Han kommer fram till mig:
Polis: ”Du vet att det är 400kr för att köra utan skylt fram?”
Alien: ”Jodå…”
Polis: ”Varför har du inte den på då?”
Alien: ”Jag monterade på dekalen där under igår och hade av den då. Idag när vi skulle åka hit till Göta och titta på ett hus som vi är intresserade av så glömde jag sätta på den, det var dumt.”
Polis: ”Vems bil är det?”
Alien: ”Det är min mammas.”
Jag fortsätter skruva fast skylthållaren samtidigt som han går och kontrollerar däcken. Blir lite rädd, däcken är ganska nötta i kanten men så har de varit så länge jag haft bilen. Sen kommer konstapeln tillbaka:
Polis: ”Du skall göra ett alkoholtest.”
Alien: ”Visst!”
Polis: ”Blås här så hårt du kan i två sekunder.”
Alien: ”Ok…”
Alien: ”Du lär inte få utslag då jag inte druckit en droppe på över 3 år.”
Polis: ”Jasså? Nykterist?”
Alien: ”Man gjorde några dumma grejor som student, sedan dess är det slut på all sprit.”
Polis: ”Hehehe.”
Här sker en trevlig förändrig av poliskonstapeln. Från att vara väldigt hård, tuff och kort (språkligt) så blir han riktigt trevlig.
Polis: ”Kör du rally eller?”
Alien: ”Hehe, nej, detta är så nära jag kan komma.”
Polis: ”Vad är det här?”
Alien: ”Det är eluttag till extraljusen.”
Polis: ”Jaha, och skruvarna på huven är också till extraljusen?”
Alien: ”Jepp!”
Nu blev jag rädd. Här trodde jag att jag skulle flyga på ännu en dum grej men läs vad som händer:
Alien: ”Jag hade ljusen på i fredags när jag var på Blackrace i Göteborg så jag hann inte tagit av fästena.”
Polis: ”Ok…hur många hästar är där i den här? Är det 208 eller 218?”
Alien: ”218.”
Polis: ”Vad har du fått för tid på Blackrace då?”
Alien: ”I fredags blev det 10.33, men som bäst 10.02, men det är inte en bra tid enligt de bästa, men jag är för rädd om bilen.”
Polis: ”Vad gör den på 0-100?”
Alien: ”Den skall väl göra det på 6-7s. Har inte klockat mig själv.”
Nu har konstapeln blivit riktigt trevlig och börjar snacka om sina egna bilar. Han säger att han har en ny Volvo. Han snackar motorer och bränsleförbrukning. Jag kan inte Volvo och jag var lite nervös så jag minns inte vad han sa att den nya motorn som är större drar mindre. ”Det är ju bra” sa jag och han skrattade och höll med. Jag frågade om han hade kört på Blackrace men det hade han inte gjort. Därefter återgick han till böterna:
Polis: ”Vi har ju inte haft problem med dig förr så jag låter detta passera för denna gången.”
Alien: ”Tack så mycket!”
Polis: ”Nu har du tjänat 400kr!”
Alien: ”Hehe, då skall vi äta något gott ikväll!”
Polis: ”Det är bara för att du varit så vänlig och mötesgående.”
Alien: ”Det finns ingen anledning till att inte vara det.”
Polis: ”Det är sant, hehe.”
Vi skakar hand och jag sätter mig i bilen. Han tar på sin hjälm samtidigt som jag vänder om, kör tillbaka och ser inte honom igen. En riktigt trevlig poliskonstapel som lyssnade på mig och då jag berättade sanningen och var trevlig valde han att inte kräva mig på böter. Var helt inställd till att få böter när han stannade sidan om och då han sagt de första kommentarerna.Hade tjejen och hennes vännina i bilen, de var regält nervösa men när vi började snacka Blackrace och bilar blev de förvandlade till fågelholkar. Jag skrattade och berättade allt efteråt och sedan körde vi laglydigt hem hela vägen till Göteborg…
Fem av fem i betyg till mc-polisen som stoppade mig söder om Göta. 🙂
24 augusti, 2003 kl. 17:18 #83683subarujohan
DeltagareGött Alien!
Jag var ute för samma sak på vägen ut från vallåkra förra
helgen flygande besikting:o
Men jag klarade mig:P
Jag tror inte polisen visste vart han hade stoppat:o/Subarujohan
24 augusti, 2003 kl. 18:55 #83684honkster
DeltagareGött, skönt att det gick vägen!
Favorit;-):
Polis: ”Vems bil är det?”
Alien: ”Det är min mammas.”Hahaha…
24 augusti, 2003 kl. 21:17 #83689Niklas
Deltagarehonkster: Ja, det är ju hon som satt på alla jävla dekaler och vill ha 4″ utblås. Själv tycker jag om när det är diskret och osynligt men men. Vad skall jag göra?! 😀 😛 😉
25 augusti, 2003 kl. 03:56 #83686Wanderer
DeltagareNi har tur ni som träffar på trevliga poliser 🙂
Åt mig svär dom bara. 😛
//Mvh B
P.S. Fast jag har klarat mig från böter än så länge D.S.
25 augusti, 2003 kl. 09:57 #83679Mange
DeltagareTur att du inte vart stoppad när du skickade sms till mig
”220 och mer att ge”
Då hade det inte hjälpt att vart trevlig utan dom hade skickat dig till fängelset direkt och gett nyckeln till mig. Och jag hade inte släppt ut dig i första taget
Jag har aldrig blivit stoppad av polisen i imprezan. Kan nog bero på att det inte finns några poliser i nyköping city 🙂
/Mange
25 augusti, 2003 kl. 10:15 #83690Niklas
DeltagareMange: *host* 230 *host* 😉
…men det var ju inte jag som körde. 😀
25 augusti, 2003 kl. 10:25 #83682modulated
Deltagare>Jag har aldrig blivit stoppad av polisen i imprezan. Kan nog
>bero på att det inte finns några poliser i nyköping city 🙂
>
>/Mange
>Poliser finns visst i nyköping city, jag har med opeln
blivit stoppad där när jag tydligen hade hittat en
trevlig enkelriktad gata att göra åt fel håll på. Dock
ingen större åtgärd från konstaplarna förutom kontroll
av körkort och en tillrättavisning, så de finns.>Mange: *host* 230 *host*
>
>…men det var ju inte jag som körde.
>
>/AlienspiceDet var väl för väl att det inte var du som
körde om du sms’ade ;-).// Patrick P.
Regionsansvarig Västerås
25 augusti, 2003 kl. 10:25 #83680Mange
DeltagareSorry.
Hade inte kvar smset.Det verkar aldrig vara du som kör när det går fort 🙂
/Mange
25 augusti, 2003 kl. 10:49 #83691Niklas
DeltagareDet är sant, då är det mamma som kör… 😀
25 augusti, 2003 kl. 11:54 #83681Mange
Deltagare>
>Poliser finns visst i nyköping city, jag har med opeln
>blivit stoppad där när jag tydligen hade hittat en
>trevlig enkelriktad gata att göra åt fel håll på. Dock
>ingen större åtgärd från konstaplarna förutom kontroll
>av körkort och en tillrättavisning, så de finns.
>Klart dom finns. Men man ser dom inte ofta.
Har man sen bott i Nyköping ett tag så vet man vart dom står på kvällarna.Igår förmiddag så hjälpte jag en granne med att koppla in en ny soppa pump. Då berättade han att polis sitter i en vitskåp bil inne i stan och skjuter laser där det blir 30 km/h.
/Mange
26 augusti, 2003 kl. 19:23 #83678Subbarist
Deltagare>Igår förmiddag så hjälpte jag en granne med att koppla in en
>ny soppa pump. Då berättade han att polis sitter i en vitskåp
>bil inne i stan och skjuter laser där det blir 30 km/h.Helt rätt! 30 sträckor finns där de finns pga. en anledning, barn vägarbetare m.m. och då ska man fan hålla det! resten kvittar 😉
27 augusti, 2003 kl. 09:40 #83687__Micke__
Deltagare>Mange: *host* 230 *host* 😉
>
>…men det var ju inte jag som körde. 😀låter du nån ANNAN plåga subban i 230km/h
😮 😮 😮 😮30 augusti, 2003 kl. 03:12 #83685honkster
Deltagare>honkster: Ja, det är ju hon som satt på alla jävla dekaler
>och vill ha 4″ utblås. Själv tycker jag om när det är diskret
>och osynligt men men. Vad skall jag göra?! 😀 😛 😉Jag e inte bättre jag; blev stoppad av polisen tidigt som faan en morgon och fick också frågan vems bil det var?
-Nja, sörru så att…hmm nä, det är min mormors…
Polisen bara garvarde åt mig, gick ett vara runt bilen och tyckte att mormor måste vara mycket motorintresserad…
-JO, men så det….:-)31 augusti, 2003 kl. 19:44 #83688herr V
Deltagarekommer ihåg när farsan blev stoppad, jag och min syster satt där bak:
den skånska polisen: gick nog lite snabbt där va?
Farsan: ehm…humhum näe…va!
den skånska polisen:jo vi såg ju på radarn att det gick lite snabbt
Farsan: hehe…jaså…jaha…ehh?
den skånska polisen:ja vänta här lite så kommer jag snart(farsan kliver direkt ur bilen i ren nervositet)hör inte vad de säger men det blir böter på över tusen spänn i alla fall
det roliga var att min syster hade varnat pappa om att det var extra många poliser ute på vägarna just den dagen
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.