Första frågan är varför vissa bilar kör med dubbla generatorremmar och andra med enkla generatorremmar?
Andra frågan är får generatorn jobba hårdare (dvs, blir det trögare för remskivan att snurra runt) då man belastar den mer med en massa påslagna elsaker?
(Bakgrund: icke-Subarurelaterat ->)
Jag har förmodligen problem med remgreppet… startar bilen och det låter finfint ända tills jag slår på knappen för dubbla fläktarna – då slirar remmen som fan och förmodligen är det generatorremskivan som tappar greppet för vid vattenpumpen är det ju ingen annorlunda belastning så det kan inte slira där väl?
Ny rem, rätt spänd och remmen ligger som den ska i skivorna. Så två ideér dyker upp – byt till något större generatorremskiva så mer material har kontakt med varandra (fast den får inte vara sååå mycket större för då laddar väl inte generatorn lika mycket?) eller köra med dubbla remmar?
/G
_____
::::: | ~SSI#2-{19oOo99}-One-Owner-Only~ | :::::