SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Allmänt chipstrim: varning…

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 50 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #51002
    JRM_Racing_AB
    Deltagare

      Till OzO och alla andra …

      Visst har diskussionen varit saklig … Men jag tycker fortfarande att man kan vända oss direkt och fråga vad som inträffat innan man skriver på ett forum att någon på en bilverkstad sagt att vi trimmat 2 bilar som rasat … Allt av ren respekt och för att slippa missförstånd och skitsnack … Toni har inte skrivit något sakligt fel men du vet själv hur det fungerar med ryktesspriddning …

      Att jag sa att det finns de som inte vill vara med i SSI var för att SAM sa att han var tveksam till att vi trimmat ca 100 Subarus pga av att det inte fanns så många här på forumet med trimmade Subarus … Jag ville alltså ha sagt att många av de som varit hos oss och Prospeed inte är SSI-medlemmar … Detta har ingenting att göra med om SSI är bra eller ej …

      Visst är Subaru medvetna om att alla motorer är olika och körs i varierande klimat och miljöer … Självklart så programmerar Subaru då ECU´n med detta i åtanke och resultatet blir då att bilen i de flesta fall går väldigt rikt … Visst är det en säkerhetsgrej men en fett blandning innebär även onödigt hög bränsleförbrukning, lägre effekt pga ooptimal förbränning samt onödigt slitage på motorn …

      Att Subaruns standard ECU skulle göra sitt jobb bättre än alla andra ECU´s vet jag ju inte om jag vill hålla med om … Men den gör sitt jobb bra iaf …

      Att bilarna går snålt vid vissa varv och laster har märkts på ett par bilar, inte många men ett par … Även vi är förundrade men åtgärdar naturligtvis detta när vi programmerar om dem … De värsta exemplen vi sett är de bilar som kommit till oss med olika former av chip och piggy-backsystem … Där ligger ECU´n och backar tändningen nästan konstant … Inte bra …

      Självklart kan vi inte få bort allt skitsnack men vi kan göra det som står i vår makt för att hålla det på en så rimlig nivå som möjligt …

      Hoppas ni förstår oss i denna situation … Vi vill bara inte hamna i dålig dager pga missförstånd och falska rykten …

      MVH JRM RACING AB

      #51003
      JRM_Racing_AB
      Deltagare

        >>Hej på er …
        >>
        >>Att det skulle vara vårat fel är kvalificerat skitsnack
        >…
        >
        >Det påstås heller inte av mig i mitt ursprungliga inlägg.
        >Däremot varnas det allmänt mot trim utan kunskap mot bakgrund
        >av en rasad motor. Jag förutsätter att JRM tycker att en sådan
        >varning är befogad, eller?
        >
        >>Dessa fall som tagits upp vet vi om och har ingenting med
        >>vårt arbete att göra … Båda bilarna var när de kom till
        >oss
        >>redan trimmade på mer eller mindre seriösa sätt med
        >diverse
        >>delar som vi aldrig skulle sätta på en bil …
        >
        >Jag hoppas att JRM inser att det är just för att ta reda på
        >fakta som det är VIKTIGT att inlägg såsom mitt inlägg får
        >komma in på BBS:en. Däremot finns det precis som JRM själva
        >tydligen uppmärksammat rykten som redan kommit igång t ex hos
        >den aktuella bilverkstaden. Detta är ofrånkomligt när JRM:s
        >dekal sätts på en bil som man uppenbarligen själva insett
        >”varit redan trimmad med diverse delar som man aldrig skulle
        >sätta på en bil”.
        >
        >Klubben och BBS:en är till för medlemmarna ska få information
        >inte för att leverantörer ska ha en reklam-megafon. De
        >leverantörer som instämmer i detta kan då t ex välja att
        >förekomma rykten genom att lika beredvilligt självpåtaget ge
        >information berätta om bakgrunden till motorras som man lika
        >beredvilligt berättar om extra hästkrafter. Bäst vore också om
        >JRM med flera vore seriösa nog att tacka nej när en
        >uppenbarligen redan toktrimmad bil kommer och vill ha något än
        >värre hos JRM.
        >
        >MVH
        >Toni
        >
        Toni …

        Vi har som sagt aldrig påstått att DU skulle sagt att det var vårt fel … Men de som säger det snackar skit …

        Självklart bör ett varningens finger höjas mot diverse produkter och trimchip etc. … Men det vi använder är det absolut bästa marknaden har att erbjuda och vi garanterar som sagt funktionen på dem …

        Tycker inte det var fel av oss att åtaga oss jobben då vi ville hjälpa kunderna att få en bil som gick bra och ”safe” vilket de inte gjorde när de kom till oss …

        Vi ordnade detta … Sen att den ena varvades sönder och att den andra inte fick de modifieringar utförda som krävdes är tyvärr inget vi kunde påverka …

        Självklart informerar vi alla kunder om det ökade slitaget och de eventuella risker som är förenat med motortrimning …

        MVH JRM RACING AB

        #50980
        Toni
        Deltagare

          >Visst har diskussionen varit saklig … Men jag tycker
          >fortfarande att man kan vända oss direkt och fråga vad som
          >inträffat innan man skriver på ett forum att någon på en
          >bilverkstad sagt att vi trimmat 2 bilar som rasat … Allt av
          >ren respekt och för att slippa missförstånd och skitsnack …

          …och av samma skäl tycker jag att om JRM sitter inne med information om att motorer rasat på 2 bilar (vare sig de trimmats av JRM eller andra), så tycker jag det skulle ligga i BÅDE medlemmarnas OCH JRM:s intresse om JRM hädanfter självpåtaget gick ut med förebyggande information t ex i detta forum. Då uppnår man nämligen flera saker:
          1) varnar och informerar trimsugna om ”dåliga” trim som man bör se upp för och konsekvenserna av att inte lyssna på råd
          2) förebygger rykten och skitsnack
          3) framstår som oerhört seriös och undviker misstankar att man av kommersiella skäl försöker ”mörka”

          I den nu uppkomna situationen har tyvärr JRM bidragit till ryktes-spridningen och skitsnacket genom att JRM-dekaler suttit på bilar som rasat där JRM i åtminstone ett fall inte tvekat att ge ut eller sätta sin dekal på bilen ifråga INNAN de nödvändiga åtgärderna vidtagits för att avlägsna trimdelar som JRM själva bedömt som olämpliga.

          Jag kan inte kritisera JRM för dåligt jobb. Det vet jag heller inget om. Men det är kanske dags att fundera över er informations-policy och dekal-policy?
          Själv skulle jag som sagt även önska att ni medvetet valde bort kunder som verkar toktrimma (för deras EGEN skull). Men jag är medveten om att det vore en moral på en nivå man kanske inte kan kräva av flertalet kommersiella företag…

          MVH
          Toni

          #51004
          JRM_Racing_AB
          Deltagare

            >>Visst har diskussionen varit saklig … Men jag tycker
            >>fortfarande att man kan vända oss direkt och fråga vad som
            >>inträffat innan man skriver på ett forum att någon på en
            >>bilverkstad sagt att vi trimmat 2 bilar som rasat … Allt
            >av
            >>ren respekt och för att slippa missförstånd och skitsnack
            >…
            >
            >…och av samma skäl tycker jag att om JRM sitter inne med
            >information om att motorer rasat på 2 bilar (vare sig de
            >trimmats av JRM eller andra), så tycker jag det skulle ligga i
            >BÅDE medlemmarnas OCH JRM:s intresse om JRM hädanfter
            >självpåtaget gick ut med förebyggande information t ex i detta
            >forum. Då uppnår man nämligen flera saker:
            >1) varnar och informerar trimsugna om ”dåliga” trim som man
            >bör se upp för och konsekvenserna av att inte lyssna på råd
            >2) förebygger rykten och skitsnack
            >3) framstår som oerhört seriös och undviker misstankar att
            >man av kommersiella skäl försöker ”mörka”
            >
            >I den nu uppkomna situationen har tyvärr JRM bidragit till
            >ryktes-spridningen och skitsnacket genom att JRM-dekaler
            >suttit på bilar som rasat där JRM i åtminstone ett fall inte
            >tvekat att ge ut eller sätta sin dekal på bilen ifråga INNAN
            >de nödvändiga åtgärderna vidtagits för att avlägsna trimdelar
            >som JRM själva bedömt som olämpliga.
            >
            >Jag kan inte kritisera JRM för dåligt jobb. Det vet jag
            >heller inget om. Men det är kanske dags att fundera över er
            >informations-policy och dekal-policy?
            >Själv skulle jag som sagt även önska att ni medvetet valde
            >bort kunder som verkar toktrimma (för deras EGEN skull). Men
            >jag är medveten om att det vore en moral på en nivå man kanske
            >inte kan kräva av flertalet kommersiella företag…
            >
            >MVH
            >Toni

            Visst … Vi kör på det … Vi har ju nu gått ut med fullständig info om vad som hänt med dessa bilar … Men vi kan fortfarande tyvärr inte påverka vad kunder gör med sin bil efter att den lämnat vår verkstad … Förstår fortfarande inte vad du fått toktrimmandet ifrån??? … Vi har hjälpt folk att få ordning på sina bilar som vi ansett vart trimmade få felaktig väg … De har inte på något sätt varit toktrimmade, bara trimmade av folk som inte riktigt vet vad de sysslar med …

            Vi har aldrig blivit kritiserade för ett dåligt jobb och jobbar stenhårt för att slippa att någonsin behöva bli det …

            MVH JRM RACING AB

            #50967
            SecretAgentMan
            Deltagare

              Jag har ett par frågor för att stilla min nyfikenhet…

              Den bilen som övervarvades – vad gick sönder i den?

              Den som Toni såg, med trasiga kolvar – var det den som hade en eftermarknadsdel som gått sönder – exakt vad var det för del i så fall?

              Bilarna som ni mätt med standardecu och snåla avgasvärden vid vissa lägen, har dessa varit standard, eller försedda med andra avgassystem, luftfilter etc?

              Mvh

              /J

              #50969
              OzO
              Deltagare

                JRM: De värsta exemplen vi sett är de bilar som kommit till oss med olika former av chip och piggy-backsystem …

                Och det är precis dessa personer (om dom råkar vara med i klubben eller forumet eller mailinglistan) som vi försöker upplysa genom att dela med oss av kunskap och erfarenhet.

                I slutändan får vi alla betala genom höjda försäkringspremier (nej, inte all ras går genom försäkringsbolag men tillräckligt många för att märkas), men det är en helt annan hemsk historia.

                ________________________________________
                http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif
                ”I would be unstoppable… if I could just get started!”

                #50981
                Toni
                Deltagare

                  >Visst … Vi kör på det … Vi har ju nu gått ut med
                  >fullständig info om vad som hänt med dessa bilar

                  Jättebra!

                  >… Men vi
                  >kan fortfarande tyvärr inte påverka vad kunder gör med sin bil
                  >efter att den lämnat vår verkstad

                  Det förstår jag. Likafullt är det då av ännu större vikt för er trovärdighet att i preventivt syfte posta inlägg i stil med ”Vi har fått info om att en bil i X-stad har rasat som varit JRM-trimmad men där orsaken till raset varit att ägaren därefter ytterligare modifierat bilen med XYZ snarare än vårt trim”.

                  >… Förstår fortfarande inte
                  >vad du fått toktrimmandet ifrån??? … Vi har hjälpt folk att
                  >få ordning på sina bilar som vi ansett vart trimmade få
                  >felaktig väg

                  ”Trimmade på felaktig väg” är detsamma som det jag kallar toktrimmade. Mitt ordval bara. Jag påstår alltså inte att ni själva stått för toktrimmandet men däremot så säger ni ju att ni upplyst kunden om att denne för att få ordning på sin bil också varit tvungen att avmontera dåliga delar eller ändra inställningar. Detta skedde inte, med kända negativa konsekvenser. Min synpunkt var att det vore bättre om ni STÄLLDE KRAV på att de felaktiga delarna avlägsnades FÖRST innan ni tog er an bilen snarare än att sätta en dekal på en bil som ni EGENTLIGEN anser borde först avmontera felaktiga trimdelar.

                  Självklart kan kunden såklart därefter på nytt återställa bilen i felaktigt skick men då kan åtminstone ni själva med gott samvete säga att ”när bilen lämnade oss så var den i ett skick som vi garanterade, bara bra trim fanns på bilen” – därför satte vi vår dekal på den.

                  Toni

                  #51005
                  JRM_Racing_AB
                  Deltagare

                    Till samtliga …

                    Vi vill ej hänga ut eller diskutera våra kunders eventuella misstag och fel på ett offentligt forum … Detta av respekt för våra kunder … Har ni några specifika frågor eller åsikter så är ni välkomna att kontakta oss via telefon eller mail …

                    Vi anser att det som behöver sägas beträffande det inträffade med dessa 2 bilar har sagts …

                    MVH JRM RACING SE

                    #51008
                    Micke81
                    Deltagare

                      >”Trimmade på felaktig väg” är detsamma som det jag kallar
                      >toktrimmade. Mitt ordval bara. Jag påstår alltså inte att ni
                      >själva stått för toktrimmandet men däremot så säger ni ju att
                      >ni upplyst kunden om att denne för att få ordning på sin bil
                      >också varit tvungen att avmontera dåliga delar eller ändra
                      >inställningar. Detta skedde inte, med kända negativa
                      >konsekvenser. Min synpunkt var att det vore bättre om ni
                      >STÄLLDE KRAV på att de felaktiga delarna avlägsnades FÖRST
                      >innan ni tog er an bilen snarare än att sätta en dekal på en
                      >bil som ni EGENTLIGEN anser borde först avmontera felaktiga
                      >trimdelar.
                      >
                      >Självklart kan kunden såklart därefter på nytt återställa
                      >bilen i felaktigt skick men då kan åtminstone ni själva med
                      >gott samvete säga att ”när bilen lämnade oss så var den i ett
                      >skick som vi garanterade, bara bra trim fanns på bilen” –
                      >därför satte vi vår dekal på den.
                      >
                      >Toni

                      Kan inte hålla mig…

                      Läget som jag tror att det är.

                      JRM är ett relativt nytt företag,(kommenterar inte kompetensen för det vet jag inget om! Men en stor guldstjärna i kanten för bra service!!) dom vill ju ha reklam!!
                      Om då någon frågar om de kan få dekaler att sätta på sin snygga Subaru så säger man inte som företagare NEJ. All reklam är bra reklam i den mån att folk blir medvetna om att man existerar (varumärkesbyggande). Detta blir nödvändigt i dessa kretsar då kundstocken inte är så stor och det är stor konkurrens mellan olika firmor.
                      Vill man som kund veta något om det trim man ska köpa så är det nog bara att fråga. Tror inte att de undanhåller något. Sen tror jag inte att det är någe vidare bra att ställa krav på kunden att: vissa delar måste plockas bort annars kommer vi inte hjälpa dig.
                      Antingen så tror kunden att den vet tillräckligt om själva trimmningen och hoppar över att fråga och får då sitt kast eller så frågar man och får svar på det. Sen går det ju alltid att köra sönder originalspisar också…
                      Sen att upplysa kunden om vad som är bra eller dåligt ska man göra i den mån man har möjlighet till. Men kommer nån in och beställer en tex turbo o slänger i och bilen rasar efter en vecka så kan man inte skylla på företaget som sålt den att de inte kollat hela bilen så allt e anpassat för att ”klara den turbon”. Det går inte att bygga en verksamhet på det viset.

                      Det blev en j*vla massa text till slut!

                      Vill bara avsluta med att säga, även om det låter partiskt: Jag känner till en av ovan nämnda händelser och jag personligen skulle inte ha ställt upp så mycket som JRM gjorde i det fallet. Enligt mig
                      går dem helt skuldfria ur den händelsen.

                      Trist att folk inte kan bli nöjda. Och tro att man håller på med idéell verksamhet/
                      Ni som vet förstår…
                      Micke

                      #51006
                      JRM_Racing_AB
                      Deltagare

                        Vill bara säga ett par avslutande ord för att från våran sida avsluta denna tråd …

                        Av alla de som varit hos oss och både trimmat, på annat sätt modifierat eller bara snackat lite så har vi aldrig hört något annat än lovord … Alla säger sig ha fått ett bra intryck, bra utfört arbete och god service … Vi har t.ex. tagit med all utrustning och åkt till både Småland, Skåne, Linköping, Blekinge etc. bara för att justera vissa programmeringar när kunder gjort modifieringar på sina bilar och suttit många och långa nätter för att få klart kunders bilar … Den uppskattning detta ger och den kunskap det genererar är det som gör det värt mödan att hålla på … JRM RACING AB är inget företag som genererar pengar till våra privata plånböcker … Vi har fortfarande inte tagit ut en enda krona i lön … Våra privata inkomster kommer från annat håll … Det är inte pengarna som driver oss … Detta är ett intresse, inget annat … Vissa verkar tro att man bara gör saker för att tjäna pengar … Men vi som har JRM RACING AB sysslar med detta för att modifierade bilar är det vi brinner för … Vi anser att man gör bäst jobb när man gör det av rent intresse och för att man tycker det är kul och inte för pengarnas skull … Ni får tro vad ni vill men så är det … Skulle vi velat tjäna pengar så hade vi knappast satsat specifikt på att modifiera japanska uddabilar …

                        Självklart har vi alla fel och brister … Det vi vet med oss själva är att vi i princip alltid är väldigt upptagna och kan vara svåra att nå … Vi beklagar detta men hoppas att våra kunder har överssende med detta …

                        De enda som vi vet har haft åsikter och klagomål på vårt arbete är folk som vi varken aldrig har träffat eller som aldrig sett oss varken jobba eller sett resultatet av våra jobb …

                        Vi hoppas på att till våren när det lugnat ner sig lite på jobbfronten och vädret tillåter kunna ha lite öppet hus i vår verkstad och lite mer tid för intressade personer som vill komma och bara klämma och känna lite på våra produkter … Om det är intressant så skulle vi kunna stå som värd för en av de månatliga träffarna och hålla den i och i anslutning till vår verkstad med möjlighet att provåka bilar med olika grader av trim mm. …

                        Vi tackar nu definitivt för oss i denna tråd och återkommer snart med lite erbjudanden vi håller på att fila till det sista på 😀 …

                        MVH JRM RACING AB

                        #50985
                        christopher
                        Deltagare

                          >Vi hoppas på att till våren när det lugnat ner sig lite på >jobbfronten och vädret tillåter kunna ha lite öppet hus i vår >verkstad och lite mer tid för intressade personer som vill komma och >bara klämma och känna lite på våra produkter … Om det är >intressant så skulle vi kunna stå som värd för en av de månatliga >träffarna och hålla den i och i anslutning till vår verkstad med >möjlighet att provåka bilar med olika grader av trim mm. …

                          Det ser i allafall jag fram emot. Vore en trevlig aktivitet som skulle bli välbesökt oavsett vad man står i ”trimmträsket” med tanke på alla övriga prylar ni jobbar med. Är förvånad att detta inte gjorts tidigare, men tiden är väl som alltid ett problem;-)
                          /
                          fraSSe

                          #50973
                          Perra
                          Deltagare

                            Har funderat lite på det som JoCCe skrev om antalet Subbor som JRM/Prospeed har trimmat. Jag tycker faktiskt det vore intressant att starta en tråd där folk talar om lite snabbt vilken sorts ECU de kör med (och i förekommande fall) vem som har mappat den.

                            Då skulle vi få svart på vitt vilka på forumet som har vilket sorts ECU och då kan man dra sina slutsatser från det. Dvs en liten ovetenskaplig undersökning. Visst, jag vet att vi inte kommer ”fånga upp” alla eftersom inte alla ägare använder forumet.

                            Nån som är intresserad mer än jag?

                            Mvh Perra

                            #50970
                            OzO
                            Deltagare

                              Har tanken på att lägga in det under medlemssidorna med resten av bilinfo. Då är det i alla fall bakom login om man är rädd för att skylta.

                              Men jag har inget att dölja så jag kan skylta med det på forumet också! 🙂

                              ________________________________________
                              http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif
                              ”I would be unstoppable… if I could just get started!”

                              #50987
                              Imp
                              Deltagare

                                >JRM: Vi tar inte illa upp … Vi vill ha en saklig
                                >och sanningsenlig diskussion … Därför tycker jag det är lite
                                >sorgligt att denna tråd inte modererades bort omg. …

                                >—
                                >
                                >På vilket sätt har inte tråden varit sanningsenlig och
                                >saklig?? Ser inget som gör att den borde modereras bort. Jag
                                >har ändrat det olyckliga ämnet. Sen är det faktiskt vår
                                >skyldighet som klubb att:
                                >
                                >* Verka för bevarandet av Subaru Impreza.
                                >* Sprida kunskaper om Subaru Impreza
                                >
                                >Vi har som klubb från dag 1 sagt att om man skall ge sig på
                                >att motortrimma sin Subaru (gäller iofs alla bilar) bör man
                                >tänka på ett antal viktiga saker. Tänker inte ta upp allt i
                                >denna tråd, men den viktigaste punkten är att plugga! Ta reda
                                >på fakta, fråga inte bara ett företag utan 2 eller 3 (här blir
                                >det till att fråga utländska företag eftersom antalet svenska
                                >Subarutrimmare kan räknas på en hand). Hör med andra, läs på
                                >själv igen och skapa din egen uppfattning och gör dina beslut
                                >efter det.
                                >
                                >Om man fortfarande känner sig osäker finns 2 alternativ: låt
                                >bli att trimma eller förlita sig på att företaget man valt för
                                >med sanning. Man skall komma ihåg att företag lever på att
                                >sälja. Om dom dock är seriösa säljer dom inte vad som helst
                                >utan en genomtänkt, hållbar och kundanpassad lösning och
                                >med garantier.
                                >
                                >Detta har ni besvarat och det glädjer mig. Och fortfarande är
                                >vi sakliga.
                                >
                                >I dagsläget verkar dock vara så att de flesta är lata, ni
                                >säger ju själva längre ner att folk bara läser 3 rader. Det är
                                >inget som vi kan ansvara för. Dessa lata människor verkar
                                >sedan ha en konstig bild att det är väl som att uppgradera sin
                                >dator och traskar in till första bästa ställe och kläcker ur
                                >sig ”I need 3 of those!” eller ”I need NOS!”.
                                >
                                >JRM: … (Ett par av våra kunder har sagt sig inte
                                >vilja vara med i SSI av olika anledningar)

                                >—–
                                >
                                >Vad vill du ha sagt med det?
                                >
                                >Pågår just nu en diskussion om klubben och dess verksamhet.
                                >Har man synpunkter om klubben så finns det alla möjligheter
                                >att ventilera sig där. Gör man inte det, så kan vi inte ändra
                                >på något. Om man däremot medvetet ventilerar sig utanför
                                >klubben så missriktar dom sina synpunkter och bidrar således
                                >inte ett skvatt till klubben.
                                >
                                >JRM: …använder standard-ECU´n som faktiskt är en
                                >mycket avancerad och bra ECU
                                och sen Imprezan i
                                >orginalutförande går faktiskt skrämmande snålt vid vissa
                                >varvtal och laster samtidigt som den går löjligt fett på vissa
                                >andra ställen

                                >
                                >Jag antar att du menar att orginal-ECU från fabrik är
                                >avancerad och bra, men att den är felinställd från fabrik för
                                >vissa bilar? Bara så inga missförstånd uppstår.
                                >
                                >Här vill jag ha sagt att orginal-ECU:n är underskattad. Den
                                >gör sitt jobb bättre än något eftermarknads-ECU. Sen
                                >finns det finesser som eftermarknads-ECU:er har men som inte
                                >behövs på en standard-Subaru.
                                >
                                >Subarun går något rikt av ett antal olika anledningar,
                                >säkerhet är den främsta. Vid vilka varvtal och laster går den
                                >snålt? Är detta något ni märkt på en bil eller alla hundra.
                                >Jag är inte sarkastik utan är bara intresserad av att veta.
                                >
                                >Visst ingen motor är sig lik, men jag tror att Subaru har med
                                >detta i beräkningarna när de släpper iväg sista versionen av
                                >ECU:n till marknaden.
                                >
                                >Imp: Dessutom tycker jag personligen att folk som
                                >skriker DET STOG FIRMA BLAH BLAH BLAH:s NAMN PÅ EN RASAD BIL
                                >SÅ DE E DEN FIRMANS FEL HELT OCH HÅLLET utan att igentligen
                                >veta ett skvatt borde skämmas regält

                                >
                                >Om du läser Tonis inlägg igen så ser du att han inte alls
                                >skriver det du skriver. (Förutom att det fanns ett par
                                >utropstecken i ämnet… nu editerat)
                                >
                                >JRM: …men problemet är att ”vissa” läser 3
                                >meningar i ett inlägg och ser typ: JRM – 2 rasade motorer –
                                >passa er … Och sen är skitsnacket igång

                                >
                                >Skitsnack utanför forumet är inget vi kan hindra. Om man inte
                                >läser den sakliga diskussionen ovan ordentligt så kan vi inget
                                >göra…
                                >
                                >—
                                >Fan, så här mycket har jag inte skrivit på länge. Men jag
                                >tycker det är oerhört viktigt att belysa riskerna med
                                >motortrimmning
                                för att sudda bort Fast’n’Furious stämpeln
                                >denna verksamhet har idag (enligt min mening). Det tjänar vi
                                >ALLA på, både vi, företagen och våra plånböcker!
                                >
                                >JRM, ni har svarat väldigt sakligt och korrekt och det
                                >uppskattas!
                                >
                                >________________________________________
                                >http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif
                                >:[font
                                >color=”#C0C0C0″]::[font
                                >color=”#404040″]::
                                >The
                                >Blue Pile Of… Cr@p!
                                :[font
                                >color=”#404040″]::[font
                                >color=”#C0C0C0″]::
                                >http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif
                                >
                                ”I would be unstoppable… if I
                                >could just get started!”

                                Mitt inlägg var iofs inte riktat direkt mot Toni eller någon annan person utan rent allmänt. beklagar om det uppfattades så.

                                därimot har jag invändningar mot hur Topicen inleds med..

                                Lämnade in min bil på Bromma Bil och Motor idag för 7500-milaservice.
                                Spankulerade runt i verkstan och fick syn på en svart STi med skadade kolvar. Av dekalen att döma trimmad av JRM. Skulle kosta ca 100 000kr att renovera den motorn. Det går självklart inte på fabriksgarantin utan ägaren får själv punga ut.

                                På min andra fråga om bakgrunden till renoveringen så får jag ett surt muttrande om att ”det är ANDRA bilen på kort tid vi haft inne trimmad på samma ställe med motor-ras, ni borde varna klubb-medlemmarna!”

                                eftersom jag vet att folk läser det översta men inte alla läser resterande del av inlägget.

                                #50974
                                Perra
                                Deltagare

                                  Gör en vanlig tråd så vi får se lite ovetenskapliga resultat. De som inte vill skriva gör ju inte det. Blir för krångligt annars att kolla igenom ~650 medlemmar. 🙂

                                  /P

                                Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 50 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.