- Detta ämne har 33 svar, 3,306 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 10 månader sedan av abacus.
-
FörfattareInlägg
-
30 juli, 2015 kl. 20:15 #33909MarreXDeltagare
Nyss köpt en WRX från 2005.
Den har 3″ avgassystem ända från turbon, den låter precis som en volkswagen buss fast högre. Skall imprezor låta så??
De jag sett på youtube låter mycket vassare..
Tycker även den är ganska slö och inte skjuter på så “jätte” mycket efter 3500 rpm. Brukar de upplevas slö eller vad tycker ni andra?30 juli, 2015 kl. 22:20 #277697IggeDeltagareLjudet skiljer sig mycket från system till system
Det typiska “boxerljudet” beror på grenröret, vissa byter dock till ett s.k. Equal length rör och får ett annat ljud.
Angående knuff eller inte är svårt styrelsen säga beroende på vad du har för referens
Vet du om den är mappad för avgassystemet?
Har för mig newage WRX är ganska känsliga för detta31 juli, 2015 kl. 08:20 #277706MarreXDeltagareVad jag vet så är den inte mappad med det, innebär det att den tappar effekt då? Märkbar skillnad?
31 juli, 2015 kl. 09:51 #277698IggeDeltagareTror inte effektskillnaden mellan original och omappad med 3″ är märkbar
Men du lär ha svajigt laddtryck (risk för fuel cut, märks på ryckig gång)
Största problemet är att den kan gå snålt med allt vad det innebär.
Kort sagt inte jättebra för motorn
31 juli, 2015 kl. 10:05 #277707MarreXDeltagareOk, du rekommenderar att den mappas då med andra ord.. Kört S60 på 300hk innan, gämnfört med den skiljer det väldigt mycket! Samtidigt läst på massa forum att 0-100 skall många bilar hamna efter, tyvärr får jag inte den uppfattningen.. Tänkte även kolla laddtrycket, vad bör det ligga på standard i dessa?
31 juli, 2015 kl. 10:36 #277699IggeDeltagareJag rekommenderar åtminstone en liten översyn av mappen.
En WRX har väl 225 hästar?
Och var s60n inte fyrhjulsdrift har den antagligen mindre förlusterKan tänka mig att det ska ligga kring 0.9-1
31 juli, 2015 kl. 12:58 #277708MarreXDeltagareOk, tack för alla svar så länge.
En ny värld med boxermotorer 🙂31 juli, 2015 kl. 13:41 #277700IggeDeltagareDet i sig är inte boxer specifikt, men ändå 🙂
Var i landet befinner du dig?
31 juli, 2015 kl. 16:33 #277709MarreXDeltagareSant, men känns en ny värld då man öppnar huven 🙂
Jag bor ända uppe i Jämtland.31 juli, 2015 kl. 17:55 #277701IggeDeltagareHar inte koll på någon med utrustning där i krokarna tyvärr
Hade ju varit praktiskt om du bott i närheten 😛
1 augusti, 2015 kl. 14:19 #277710MarreXDeltagareJa det hade det verkligen..
Är det ebay som gäller för delar eller har du några tips?3 augusti, 2015 kl. 15:18 #277691Christian SDeltagareÄr det ebay som gäller för delar eller har du några tips?
det beror på vad man är ute efter.
jag och väldigt många i klubben köper delar ifrån Import Car Parts i England http://importcarparts.co.uk/ sen finns det ju sjukt många firmor som annonserar på engelska ebay http://www.ebay.co.uk/ som säljer Subaru grejer , köper man innom EU så slipper man tull och momsd—0.o—b
här finns också endel skojiga tillbehör http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/3 augusti, 2015 kl. 16:05 #277711MarreXDeltagareTänkte mest för slitagedelar, bla drivaxel.
Hittat på ebay mm men finns 2st olika längder på dem,
nån som vet vilken som passar till 05a?Tack för förslagen ovan med 😉
3 augusti, 2015 kl. 16:32 #277692Christian SDeltagaredu hade en WRX och ingen STI? då har du R160 bakdiff och då passar inte en drivaxel ifrån en STI eftersom dom har R180 bakiff (den är kraftigare och har större hål för drivaxeln).
att det finns 2 olika längder på dom beror på att STI fick widetrack 05 men efter som du har en WRX så spelar det ingen roll då det vad jag vet bara finns en längd till dom så du borde kunna ta en ifrån en GT/WRX ifrån 92 om du vill.
3 augusti, 2015 kl. 17:18 #277712MarreXDeltagareTack, då vet jag vad jag ska leta 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.