› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Allmänt WRX 2005
- Detta ämne har 33 svar, 3,306 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år sedan av
abacus.
-
FörfattareInlägg
-
17 augusti, 2015 kl. 18:09 #277713
MarreX
DeltagareHar lite mera funderingar..
1 Skall dumpen höras?
Hör inte ett ljud från den..2 När jag släpper gasen för att växla så
Hänger varvet kvar ett tag innan det går ner, vad kan det bero på?18 augusti, 2015 kl. 11:24 #277705Adelante
DeltagareHar lite mera funderingar..
1 Skall dumpen höras?
Hör inte ett ljud från den..2 När jag släpper gasen för att växla så
Hänger varvet kvar ett tag innan det går ner, vad kan det bero på?Har du original dump sä är den återcirkulerande och du får alltså inte pys.
Hur långt är ”ett tag”?
18 augusti, 2015 kl. 14:56 #277702Igge
DeltagareVisst pys brukar man få ändå, men det är ganska diskret om man har återcirkulerande dump och snorkeln kvar.
18 augusti, 2015 kl. 17:31 #277714MarreX
DeltagareJa det är originaldump.
Den varvar bara till då jag trycker in kopplingen..17 oktober, 2015 kl. 08:13 #277720Högerstyrd
DeltagareDet där har jag läst om förut att imprezan går upp några 100 varv när man släpper gasen. Kommer tyvärr inte ihåg varför.
17 oktober, 2015 kl. 14:13 #277693Patrick P931
DeltagareHej!
Beställ en egen eller hitta någon i din närhet med en Tactrix Openport, sen bör du göra en Learning View som är en snabb hälsokontroll.
Om t.ex. din ”IAM” har sjunkit (en del av knackreglerigen) mister du en hel del pulver och bilen kan uppfattad som slö. Just wrx (icke sti) är känsliga för övergången mellan låglast (vanlig körning) och höglast (vanligare körning med en Subaruturbo) då man byter till ett mer friflödande avgas precis efter turbon (känt som downpipe).17 oktober, 2015 kl. 17:33 #277715MarreX
DeltagareMåste det vara med en tactrix, funkar det inte med vanlig obd kabel och nåt program för felkodsläsning?
17 oktober, 2015 kl. 17:35 #277716MarreX
DeltagareVisst pys brukar man få ändå, men det är ganska diskret om man har återcirkulerande dump och snorkeln kvar.
Vad snackar vi om för snorkel då?
17 oktober, 2015 kl. 19:33 #277703Igge
DeltagareMåste det vara med en tactrix, funkar det inte med vanlig obd kabel och nåt program för felkodsläsning?
Nej, måste vara något som läser Subarus protokoll ssm
Vad snackar vi om för snorkel då?
insugsljuddämparen
Sitter i framskärmen före luftburken18 oktober, 2015 kl. 13:25 #277717MarreX
DeltagareNej, måste vara något som läser Subarus protokoll ssm
insugsljuddämparen
Sitter i framskärmen före luftburkenHur jobbigt är det att ta bort den, måste man bort med fronten eller nåt?
17 december, 2015 kl. 20:33 #277718MarreX
DeltagareHej!
Beställ en egen eller hitta någon i din närhet med en Tactrix Openport, sen bör du göra en Learning View som är en snabb hälsokontroll.
Om t.ex. din ”IAM” har sjunkit (en del av knackreglerigen) mister du en hel del pulver och bilen kan uppfattad som slö. Just wrx (icke sti) är känsliga för övergången mellan låglast (vanlig körning) och höglast (vanligare körning med en Subaruturbo) då man byter till ett mer friflödande avgas precis efter turbon (känt som downpipe).Vilket program använder man för denna koll?
17 december, 2015 kl. 21:27 #277704Igge
DeltagareLearning view och/eller romraiders logger
17 december, 2015 kl. 21:41 #277719MarreX
DeltagareTack!
25 januari, 2016 kl. 12:03 #277688abacus
DeltagareHej!
Beställ en egen eller hitta någon i din närhet med en Tactrix Openport, sen bör du göra en Learning View som är en snabb hälsokontroll.
Om t.ex. din ”IAM” har sjunkit (en del av knackreglerigen) mister du en hel del pulver och bilen kan uppfattad som slö. Just wrx (icke sti) är känsliga för övergången mellan låglast (vanlig körning) och höglast (vanligare körning med en Subaruturbo) då man byter till ett mer friflödande avgas precis efter turbon (känt som downpipe).Känns som detta händer mig ibland. 90% av tiden går den som bara den knuffar på friskt, men någon gång då och då känns det klart att den tappar flåset knappt något land alls. Sedan efter en 20-30 minuter så kickar den igång igen. Känns helt klart att att när den laddar så kommer det bäst ifrån runt 3200 varv upp till 4900. Men som sagt ibland inte ofta käns den helt orkeslös i Ellen dom varven. Ibland har det bara hjälpt att stänga av bilen tagit en fika… Och boom den är tillbaka….
29 januari, 2016 kl. 22:18 #277694Patrick P931
DeltagareAbacus, har du mappat? Bytt avgas/downpipe/filter?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.