Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 34 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #277713
    MarreX
    Deltagare

      Har lite mera funderingar..

      1 Skall dumpen höras?
      Hör inte ett ljud från den..

      2 När jag släpper gasen för att växla så
      Hänger varvet kvar ett tag innan det går ner, vad kan det bero på?

      #277705
      Adelante
      Deltagare

        Har lite mera funderingar..

        1 Skall dumpen höras?
        Hör inte ett ljud från den..

        2 När jag släpper gasen för att växla så
        Hänger varvet kvar ett tag innan det går ner, vad kan det bero på?

        Har du original dump sä är den återcirkulerande och du får alltså inte pys.

        Hur långt är “ett tag”?

        #277702
        Igge
        Deltagare

          Visst pys brukar man få ändå, men det är ganska diskret om man har återcirkulerande dump och snorkeln kvar.

          #277714
          MarreX
          Deltagare

            Ja det är originaldump.
            Den varvar bara till då jag trycker in kopplingen..

            #277720
            Högerstyrd
            Deltagare

              Det där har jag läst om förut att imprezan går upp några 100 varv när man släpper gasen. Kommer tyvärr inte ihåg varför.

              #277693
              Patrick P931
              Deltagare

                Hej!
                Beställ en egen eller hitta någon i din närhet med en Tactrix Openport, sen bör du göra en Learning View som är en snabb hälsokontroll.
                Om t.ex. din “IAM” har sjunkit (en del av knackreglerigen) mister du en hel del pulver och bilen kan uppfattad som slö. Just wrx (icke sti) är känsliga för övergången mellan låglast (vanlig körning) och höglast (vanligare körning med en Subaruturbo) då man byter till ett mer friflödande avgas precis efter turbon (känt som downpipe).

                #277715
                MarreX
                Deltagare

                  Måste det vara med en tactrix, funkar det inte med vanlig obd kabel och nåt program för felkodsläsning?

                  #277716
                  MarreX
                  Deltagare

                    Visst pys brukar man få ändå, men det är ganska diskret om man har återcirkulerande dump och snorkeln kvar.

                    Vad snackar vi om för snorkel då?

                    #277703
                    Igge
                    Deltagare

                      Måste det vara med en tactrix, funkar det inte med vanlig obd kabel och nåt program för felkodsläsning?

                      Nej, måste vara något som läser Subarus protokoll ssm

                      Vad snackar vi om för snorkel då?

                      insugsljuddämparen
                      Sitter i framskärmen före luftburken

                      #277717
                      MarreX
                      Deltagare

                        Nej, måste vara något som läser Subarus protokoll ssm

                        insugsljuddämparen
                        Sitter i framskärmen före luftburken

                        Hur jobbigt är det att ta bort den, måste man bort med fronten eller nåt?

                        #277718
                        MarreX
                        Deltagare

                          Hej!
                          Beställ en egen eller hitta någon i din närhet med en Tactrix Openport, sen bör du göra en Learning View som är en snabb hälsokontroll.
                          Om t.ex. din “IAM” har sjunkit (en del av knackreglerigen) mister du en hel del pulver och bilen kan uppfattad som slö. Just wrx (icke sti) är känsliga för övergången mellan låglast (vanlig körning) och höglast (vanligare körning med en Subaruturbo) då man byter till ett mer friflödande avgas precis efter turbon (känt som downpipe).

                          Vilket program använder man för denna koll?

                          #277704
                          Igge
                          Deltagare

                            Learning view och/eller romraiders logger

                            #277719
                            MarreX
                            Deltagare

                              Tack!

                              #277688
                              abacus
                              Deltagare

                                Hej!
                                Beställ en egen eller hitta någon i din närhet med en Tactrix Openport, sen bör du göra en Learning View som är en snabb hälsokontroll.
                                Om t.ex. din “IAM” har sjunkit (en del av knackreglerigen) mister du en hel del pulver och bilen kan uppfattad som slö. Just wrx (icke sti) är känsliga för övergången mellan låglast (vanlig körning) och höglast (vanligare körning med en Subaruturbo) då man byter till ett mer friflödande avgas precis efter turbon (känt som downpipe).

                                Känns som detta händer mig ibland. 90% av tiden går den som bara den knuffar på friskt, men någon gång då och då känns det klart att den tappar flåset knappt något land alls. Sedan efter en 20-30 minuter så kickar den igång igen. Känns helt klart att att när den laddar så kommer det bäst ifrån runt 3200 varv upp till 4900. Men som sagt ibland inte ofta käns den helt orkeslös i Ellen dom varven. Ibland har det bara hjälpt att stänga av bilen tagit en fika… Och boom den är tillbaka….

                                #277694
                                Patrick P931
                                Deltagare

                                  Abacus, har du mappat? Bytt avgas/downpipe/filter?

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 34 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.