› SSC › Annonser › Säljes – Delar › Allvarliga funderingar på att kränga min MY99
- Detta ämne har 9 svar, 1,066 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år sedan av
Banzaiii.
-
FörfattareInlägg
-
17 maj, 2003 kl. 11:30 #18393
Banzaiii
DeltagareHej allt trevligt GT-folk….
Jag har nu efter snart fyra års lyckligt subaruägande börjat fundera allvarligt på att kränga vagnen, med sorg i rösten och tårar i ögonen förståss, men livet måste ju gå vidare… Man vill ju prova på allt annat kul som finns att köpa…. Det är dock än så länge bara funderingar (läs: jag vill ha ett bra bud, annars står den kvar :-))
Det som finns är:555-blå GT MY99
ca 5200 mil
Avgassystem från Uppsalaavgasteknik, rostfritt 3″ med racekatt och dubbla utblås – mäktigt…. Monterat vid 4500 mil
vita blinkers front och sidor
18″ Kosei Seneka RG sommrfälgar med pirelli däck (ena däcket utbytt pga punka)
16″ Original vinterfälgar med Nokian Hakkapelitta
Motor:
Koniskt KN filter
Turbo – VF 22
Ecutek 3, mappat och klart av JoCCe och pojkarna på JRM racing
Samtliga modifieringar i motorn utförda vid ca 5000 mil, för tre veckor sedan.
Bilen har varit i min ägo sedan ny. Den har levt ett relativt lugnt liv i Umeå, eftersom jag har bott i Tokholm under tre år och farsgubben har tagit hand om bilen hemma (därav så lite mil). Kontinuerligt servad hos Subaru i Umeå med quaker state olja, det finns alltså motorgaranti från Quaker State till 40.000 mil. Alla originaldelar finns förståss kvar och följer med. Bilen går klockrent och är ruggigt rapp. En av de rappaste med VF22 som JRM modifierat, detta enligt Jocce själv. Inredningen är helt utan skador och fläckar, båda framstolarna är utbytta på garantin, dvs inga nötskador på ”vingarna” och sittdynorna. Utvändigt finns det ett par mikroskopiska buklor från uppslagna dörrar (max 2-3) – människor kan vara riktiga as när det gäller andras bilar tydligen. Jag har tidigare lackat om en dörr och en backskärm pga sådana skador, men det är inte lönt – de kommer lika fort tillbaka. Inga färgskillnader finns sedan omlackeringen förresten. Bilen står som sagt i Umeå. Priset på denna pedantskötta vagn är ännu inte satt. Det är högst bud som gäller, men den är inte speciellt billig 😉 Skämt åsido, inga skambud tack, jag är inte desperat…..
MVH
Banzaiii17 maj, 2003 kl. 13:03 #171680the_dog
DeltagareJag skulle ha behövt en reservdels bil borde ju finnas något som man kan spara…..
Skämt o sido en ruskigt fin bil man blir avundsjuk när man ser den.
17 maj, 2003 kl. 17:05 #171676Banzaiii
DeltagareJa du hunden….
Jag skulle kunna tänka mig att låna ditt avgassystem när jag ska laga avloppet hemma hehehehehhe Håller skarvarna bra???? 😀
Skoja ba, din bil e åxå jättefin…. och störst… ja du vet…..24 maj, 2003 kl. 17:30 #171673__Micke__
Deltagareså vad ligger slå-till-priset på!!!
så jävla svår att buda så här. ge mig ett riktmärke
Och gärna nån bild på´n om du har. skicka till larsson_m@hotmail.com
tack på förhand…/micke larsson
25 maj, 2003 kl. 08:21 #171677Banzaiii
DeltagareJag har sagt till folk att utångspriset är 178´ Sedan är det ju en förhandlingsfråga.. Glömde skriva att det också finns ett Carguardlarm på bilen. Har tyvärr inga fräscha bilder på bilen, men kan säkert fixa fram om det är ngn som är seriöst intresserad..
25 maj, 2003 kl. 08:57 #171674__Micke__
DeltagareLAST EDITED ON May-25-03 AT 11:45AM (GMT)
Jag är seriöst intresserad. men jag åker inte och tittar på någonting som jag inte sett en bild på. vart står bilen??gärna någon bild på ”parkeringsskadorna”.
/micke larsson
25 maj, 2003 kl. 10:01 #171672nisse
DeltagareJag såg den igår och kan säga att den ser riktigt riktigt fin ut
GRÖN IMPREZA I UME…
25 maj, 2003 kl. 13:05 #171678Banzaiii
DeltagareLAST EDITED ON May-25-03 AT 03:08PM (GMT)
Tack ska du ha, Nisse.. Jag såg att ni hängde nere på bangården igår, när vi åkte till Klockarbäcken… Visst var det din gröna??? Kom ni dit senare eller?? Kika gärna på http://www.402m.com under umeå.. umechallenge…Till Micke angående bilderna:
Jag har nu tagit en massa bilder på bilen. Både innuti och utanpå, under huven under bilen, med andra ord på det mesta. Till och med två stycken korta filmsnuttar… Skadorna från uppslagna dörrar finns på höger bakdörr, två stycken, jag har försökt att ta bild på dessa, men det går inte, de är så små, att de inte fastnar på bild. Man måste titta på dörren snett framifrån i motljus för att kunna se dem. Det är altså inget som syns direkt, vet man inte om de, så ser man de inte. Problemet är dock att du bara har en hotmailadress… Dessa konton kan man max skicka en MB till, om jag inte minns helt fel. Hela mappen med bilder och filmerna är på 14 MB. Har du nån ICQ? Då skulle man kunna skicka den vägen… Jag sänder iaf över det som går… Bilen står som sagt i Umeå. Flygbiljett hit från fjållträsk kostar 300 bagis, om du skulle vara intresserad dvs..MVH
FilipPS
Om du har ICQ, så kan du adda mig: 209050412, då sänder jag över mappen när du e online.
DS25 maj, 2003 kl. 13:58 #171675__Micke__
Deltagareok. nu har jag addat dig
28 maj, 2003 kl. 07:13 #171679Banzaiii
DeltagareBud på 170.000:- finns nu inne…. Den som bjuder 175.000:- får hämta bilen samma dag..
/Banzaiii, den som suger in småfåglar…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.