SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor almän fråga om GT´n

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    adam.b.w
    Deltagare

Hej nu är de såhär att jag tänkte höra med er hur mycke vrid klarar en o öppnad motor på en Gt. låda är fixat så den är ingen svag länk längre. Därför tänkte jag höra med er hur mycke är säkert utan att riskera något? MVH Adam

challe
      Deltagare

~400

adam.b.w
        Deltagare

ja har faktiskt ingen aning vet att dom flästa olka jävla steg som folk osm lämnar bort kallar det. så brukar de mästa ligga på 300 hk och 400 mn.

men jag funderar på vad man kan lägga sig på i vrd 🙂 ju mer destu bättre.

eftersom någon säkert har provat eller har läst på massa när de va mer ”inne” med gc8 bilarnad—0.o—b

MVH Adam

challe
          Deltagare

Låter lite, borde ju palla med högre vrid?

Jag o tobias krökte ju org stakarna från en RA -95 motor med ungefär det vridet

adam.b.w
            Deltagare

tyvär så har jag inte blivigt klokare på något svar än. men tack för att ni tar er tid och svarard—0.o—b

kamikaze
              Deltagare

Vi hade 374hk/481nm i motorn och det höll ca 2 månader innan staken sa upp sig det är därför Carl pratar om ~400 som gräns men som alltid så finns det en risk med att trimma

volvosnubbe
                Deltagare

Enligt egen erfaranehet av de imprezor ja haft är de vevlager som havererar först av nån anledning :S då va de mappat om de nu har någon betydelse .
                  Iof en sti med fas2 motorn. Vet också folk som rasat lager med orginal effekt i sti motorerna. Vissa hävdar att det har med dålig mappning att göra ev fel tänding . Jag tror mer på dålig kvalite på lagrena från fabrik ihop med dålig oljekylning. Hade själv runt 130 grader innan mina lager rasa på stin. Dock verkar de som att GT maskinerna håller något bättre av nån anledning :S

adam.b.w
                  Deltagare

tack för att ni delat med er av egna erfarenehter. kanske inte dom roligaste sluten. de frår bli 300 hk och 400 mn i vrid som gräns på gtn. sen kan man ju alltid köpa en motor till 🙂

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.