SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Alternativ bränslepump

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    migu
    Deltagare

Bränslepumpen på min Gt -99 har packa ihop, så nu står Bettan hos farbror bildoktorn (efter att ha behagat lägga av helt och hållet på Essingerleden, med efterföljande bärgning).
      Enligt verkstan kostar en ny originalpump 4700 SEK, vilket jag tycker är ganska blodigt.
      Så frågan är, finns det något billigare alternativ som funkar lika bra (och som går att få tag på tämligen omgående i Stockholmsområdet utan att behöva vänta på I-netbställningar)?

/Micke

Steewe
      Deltagare

Har du framtida planer på att trimma och uppdatera effekten lite kan det vara aktuellt att satsa på en bättre pump. JRM finns i S-tälje och tar 1800 för en Walbro 255l/h pump.
        LÄNK: http://www.jrm-racing.se/p774/p_frame_framesetpage_swe.php?lastpage=774&id=901&table=PRODUCT

Sen om den finns hemma på hyllan är nästa fråga. 🙂

Lycka till!

migu
        Deltagare

Ja man undrar ju om originalpumpen är gjord av solitt guld med tanke på priset.
          Problemet är väl just att få fram ett alternativ på rimlig tid, man vill ju inte ha bilen stående på verkstan längre än nödvändigt.

/Micke

Manor
          Deltagare

Bränslepumpen på min Gt -99 har packa ihop, så nu står Bettan hos farbror bildoktorn (efter att ha behagat lägga av helt och hållet på Essingerleden, med efterföljande bärgning).
            Enligt verkstan kostar en ny originalpump 4700 SEK, vilket jag tycker är ganska blodigt.
            Så frågan är, finns det något billigare alternativ som funkar lika bra (och som går att få tag på tämligen omgående i Stockholmsområdet utan att behöva vänta på I-netbställningar)?

/Micke

Trist Micke :(.

Hur kom du fram till att det var soppapumpen som hade gett upp?

Med en Defi bränsletrycksmätare inkopplad, men allt annat runt bränslet original, så är det väl den enda information som den mätaren skulle kunna ge mig…alltså att soppapumpen har gett upp.

Har inte Fürstenhoffs semester nu? Men det är kanske inte där den verkstaden du står på?

En Walbro 255l/h pump verkar ju inte helt fel, men det kanske inte är något som verkstaden vill mickla med (om det inte är ”plugin”)?

Kommer du på jubileumet nästa helg (om du får ihop bilen)?

migu
            Deltagare

Trist Micke :(.

Hur kom du fram till att det var soppapumpen som hade gett upp?

Med en Defi bränsletrycksmätare inkopplad, men allt annat runt bränslet original, så är det väl den enda information som den mätaren skulle kunna ge mig…alltså att soppapumpen har gett upp.

Har inte Fürstenhoffs semester nu? Men det är kanske inte där den verkstaden du står på?

En Walbro 255l/h pump verkar ju inte helt fel, men det kanske inte är något som verkstaden vill mickla med (om det inte är ”plugin”)?

Kommer du på jubileumet nästa helg (om du får ihop bilen)?

Fick problem i onsdags med att den misstände och gick ryckigt, så jag åkte iväg till Fürstenhoffs på eftermiddagen för en diagnos.
              Kom dock inte längre än Essingeleden innan motorn tappade dragkraft i sån utsträckning att den till slut bara orkade gå på tomgång.

Ringde på bärgare och fick den bogserad till Fürstenhoffs, men eftersom dom mycket riktigt har semester fr o m i morgon så blev det till att åka vidare med bärgaren till en firma i Skarpnäck som tjejen som körde bärgaren rekommenderade.

I fredags ringde dom från verkstan och sa att dom kommit fram till att det var bränslepumpen, den hade tydligen matat på soppa (knappt) när de började felsöka men efter ett tag hade den gett upp helt.

Dom skulle höra av sig med ett kostnadsförslag i morgon, så vi får se vad dom säger om Walbro-spåret.

Vi får se hur det blir med jubileumet, jag har dock inte anmält mig (vilket i och för sig inte brukar hindra mig 😉 )

/Micke

Manor
              Deltagare

Micke, hur gick det med bränslepumpsbytet?
                Blev det originalprylar eller något annat?

goldog
                Deltagare

Skulle det krisa har jag en orginal liggandes i garaget!

Mumin
                  Deltagare

http://askas3046.dedic35.kontrollpanelen.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=steg_tva&artgrp=238

walbro 255 1400kr tar 2 dagar max att få hem om dom har hemma.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.