SSC Allmänt snack Allmänt småprat Alternativ till Movie Maker?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    tendency
    Deltagare

Windows Movie Maker suger ju stenhårt. Någon här inne som har tips på något simpelt program för att redigera lite videosnuttar (tagna med mobil, digitalkamera)?

Gärna lättförståeligt/arbetat, och med möjligthet att addera lite videoeffekter, text, bilder, musikspår.

Imprezan i garaget
      Capricen i garaget

griml0ck
      Deltagare

Adobe Premiere tycker jag är lättast att förstå sig på. Adobe After Effects funkar oxo men det är lite klurigare o lära sig från början.

rickey
        Deltagare

Man kan väl göra lite mer i Adobe också än i Windows Movie Maker.

Manor
          Deltagare

Hej !

Jag antar att du är ute efter tips för Windows-världen, men annars så kanske en Mac Mini kan vara ett alternativ. Den levereras numera med iLife ’08 som bl.a innehåller iMovie som ska vara snabbt, smidigt och lättanvänt.

Jag håller inte själv på så mycket med film och bilder, men har fått detta tips av en kompis som är helt lyrisk…han har på kuppen blivit helt Mac-frälst (från att tidigare enbart kört Windows).

Jag vet inte riktigt var en Mac Mini kostar idag, men det kanske kan vara ett läckert alternativ…och man bör väl kunna använda sina tidigare hårdvaru investeringar ändå (extrena hårddiskar, skärm, tangentbord, mus etc.).

tendency
            Deltagare

Får titta närmare på Adobes variant.
              Mac ska ju tydligen vara ypperligt när det kommer till bild- och videoredigering. Men smidigaste och bästa alternativet för mig är ett program att köra i Windows, eftersom jag sällan redigerar något. Vill bara ha ett enkelt program som fungerar bra när man väl vill klippa ihop något skoj, vilket Movie Maker inte gör.

Tacksam för svar! Fler tips mottages gärna! 🙂

Imprezan i garaget
              Capricen i garaget

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.