Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #47306
    Wiklundh
    Deltagare

      Åhh f*n kan det stämma.
      Ja då hjälper en drevsatts från STI inte mycket om man vill ha kraftigare låda.
      Hmmmm… 1:an kan vara svår för mig att få i ibland, vart ska detta sluta…….
      (Vill inte gärna slänga pengar på dogbox som kostar multum, då kan jag inte sälja bilen på länge när jag kostat på den.)

      #47305
      Wiklundh
      Deltagare

        Låter skumt annars.
        Kanske är så att lådan är lika förutom dreven eller något liknande….

        #47304
        Wiklundh
        Deltagare

          En STI drevsats kostar väll en del klöver?
          Var någonstans ligger priserna, runt 30 lök?
          Är det Stoffe som fixar en sådan satts enklast?
          Dogbox känns nog lite overkill om jag måste byta låda, men inte f*n kommer jag slänga i en ny originallåda om min nuvarande går sönder.
          Annan drevsatts är nog det man ska sikta på låter det som, man kan behålla resten av lådan original då kanske……?

          #47303
          Wiklundh
          Deltagare

            Om man ska byta låda och inte vill köpa dogbox för 45 lök av Prospeed var letar man då?
            Funkar en STI låda från gammla Impreza modellen kanske?
            Eller finns det möjlighet att uppgradera originallådan kanske?
            (Lådan ska palla 300Hk och 400Nm)

            #47321
            fruktis
            Deltagare

              Hej, jag har lite problem me min växellåda…

              Backen hoppar ur ibland när jag backar…

              backar jag försiktigt så hoppar den inte ur men så fort jag trycker på gasen lite mer så direkt så hoppar den ur !!

              Är detta nå vanligt fel på imprezorna.. har nyss köpt den så jag kan ingenting…

              Bilen är en GT -00 på 7500 mil… är imprezorna billiga skitbilar som mina polare säger verkligen… kvaliten verkar ju inte va den bästa eller ???
              Känns lite dumt att ha haft en skyline från 94…som man kört som fan med-.. sen köpa en -00 impreza och direkt växellåds problem…

              #47302
              SVARTEN
              Deltagare

                Detta är inget vanligt fel på lådorna till Imprezan. Din kompis resonemang handlar nog endast om den svenska avundsjukan vad vet jag, men lägg ingen vikt i det han säger.

                Jag tycker det låter som om axeln för backväxeln alt. backdrevet fått sig en kyss. Enklast är att ta kontakt med en verkstad för kostnadsförslag.

                Eller göra som oss stora pojkar invenstera i en fulldogbox:D 😀 😀

                /C

              Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.