Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1855
    Plogen
    Deltagare

      >Om man ska byta låda och inte vill köpa dogbox för 45 lök av Prospeed
      >var letar man då?
      >Funkar en STI låda från gammla Impreza modellen kanske?
      >Eller finns det möjlighet att uppgradera originallådan kanske?
      >(Lådan ska palla 300Hk och 400Nm)

      Jag kör med Heavyduty drevsats från STI har funkat trots mördarkoppling från AP. Tror den kostar runt 30 lakan. På köpet får man en annan drevning med mycket trevligare utväxling, som fungerar mycket bra på bana!

      Vet Stoffe körde den på sin grupp A impreza utan problem, dock vet en kille som rasát en dylik.

      /Johan – med 2 imprezor

      #47314
      Evildead
      Deltagare

        Chalak synkade, no dogs
        1:an ratad till 850hp, 2:an till 650hp

        http://www.imprezars.com/chalak.htm

        inte värst dyr heller, 20 papp 😉

        #47312
        doubleoseven
        Deltagare

          LAST EDITED ON May-22-02 AT 10:18PM (GMT)
          Dom där såg JÄVLIGT manliga ut! Såna får det väl bli till nästa sommar kanske 😉 😀

          RiB

          #47315
          Evildead
          Deltagare

            Chalak e nog inget pjåkigt alternativ…
            dog blir lite overkill på en gat-impa tycker jag,
            sen inte det lättaste att köra inne i stan…tänker närmast på
            tanten 😉

            #47313
            doubleoseven
            Deltagare

              Jasså? Tur att man inte har nån sån då! Vem fan behöver/har råd med det, när man har impreza?!?! :7 }> 😀

              RiB

              #47317
              Imp
              Deltagare

                >Jasså? Tur att man inte har nån sån då! Vem fan behöver/har råd med det, när man har impreza?!?! :7 }> 😀
                >
                >RiB

                Jag? 🙂

                #47309
                omar
                Deltagare

                  Ett tips till alla som kör hårt,låt det ta tid när ni växlar så behåller ni era växellådor hela.Jag har rasat 2 lådor pga haft för bråttom att släppa kopplingen.
                  Jag ersatte min orginallåda med Sti drevsats som är kortare och mycke roligare att köra,bilen blev riktigt rapp.Kortare växellägen har den också.
                  Enligt alla jag har snackat med så e Sti satsen mycke kraftigare i konstruktion men vad gör det när man Racar en låda som inte ens e inkörd!!!
                  Nu har jag beställt Full Dogbox från PAR engineering(Haysam Chalak),Med special utväxling för strippen.
                  Sti lådan ska fixas,kanske skickar den till PAR för att bygga riktig 1:a och 2:a. och behålla den.Det känns som om man inte gör annat än skickar i nästa växel 🙂
                  Mvh Omar

                  #47311
                  Phoenix
                  Deltagare

                    nån som vet ifall det går kulpeena drevsatsen från subaru och om det ger något, hört om 10-20% stryktåligare drev på andra bilar

                    #47318
                    Bad_Mujo
                    Deltagare

                      Läste på scoobynet igår att STi lådan är inte starkare än original lådan. Men det var en mindre känd person som sa det.

                      #47319
                      Bad_Mujo
                      Deltagare

                        Hmmm jag hittade tråden igår (ingen sökning som du kanske vet) och det var en ganska duktig trimmare som sa att STi lådan inte höll bättre än WRX/GT lådan, utan det beror på hur man kör. Jag har för mig att han sa att själva lådan är likadan, alltså inga förstärkningar.

                        #47316
                        Evildead
                        Deltagare

                          Tja

                          Du behöver ju inte dog dreven….seriöst, ta en funderare på Chalaks nya
                          fullsynkade drev…

                          De gjorde ju tidigare en replacement för originaldreven i impan för att det skulle vara billigare än original, men nu har de ju även släppt dessa drevsatser.
                          Chalak gör ju Dog -drevsatser också om du var intresserad av det.

                          Jag tycker ju framförallt priset är ganska tilltalande: runt 20 papp 🙂
                          Är du lite händig så byter du själv dessutom.

                          Dessa i kombination med en vassare koppling måste ju bara vara kung!

                          -Chrille

                          #47320
                          Bad_Mujo
                          Deltagare

                            Jag säger som Evildead: testa chalaks drevsats. Å billigt är det oxå 😉

                            Jag kan säkert hjälpa dig att byta drevsatsen 🙂
                            Blir säkert ett lagom semesterprojekt.

                            #47310
                            omar
                            Deltagare

                              Lådan eller huset e det ingen fel på.Alla drevsatser dogbox,Sti och andra byggs in i orginalhuset.
                              Brett Middleton (MRT)hävdar att Sti drevsatsen e kraftigare än orginal dreven.
                              Kontakta Prospeed om ni ska köpa drevsats eller montera,det e inget man ska hålla på med själv om inte e riktigt kunnig.Även den kraftigaste dreven viker sig om det är felmonterat (Chimsat)fel.
                              Mvh Omar

                              #47308
                              Dawn
                              Deltagare

                                Jag har beslutat att skaffa en låda från TRP ,Tony Rigoli Racing,. Synkad låda med samma material som i dogbox lådorna. Kostar ca 4500 aus dollar ~ 27000 sek.
                                Det får det vara värt. Är någon annan intresserad så kolla sidan http://www.rigoliracing.com.au/
                                Det finns en säljare i Sverige som har bra kontakt med Rigoli.

                                #47307
                                Wiklundh
                                Deltagare

                                  >Jag kör med Heavyduty drevsats från STI har funkat trots
                                  >mördarkoppling från AP. Tror den kostar runt 30 lakan.

                                  Sedan är det arbete på det priset sen också då?

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.